797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

brian K
brian K
Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 1

Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator

Hej smiley

De nyere modeller af R6 med elektronisk indsprøjtning, er kompliceret og kræver syn 2 gange og tager 3 uger, osv.

Hvad med de ældre modeller med kaburator ? hvad kræver det og hvad koster det og hvor lang tid tager det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   15. jul 2023 Drosle ned til 48hk?

Det kan du godt gøre, men reglerne for dit A2 kørekort, gør at du stadig ikke må køre på den.

Du skal finde en MC der har 96 eller færre hk før du må drosle den ned og køre på den.

• #2   15. jul 2023 To gange syn??
    Mener du at have fundet en genvej til at få en mc med mere end 96 hk, gjort lovlig til A2?
    Så du først drosler den til 96hk ( eller mindre), får den synet med den effekt og så drosler den til 48hk og får den synet med den A2 lovlige effekt?
    Ret beset står der jo: “og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt”
    Så er spørgsmålet bare hvad der helt nøjagtig menes med den maksimale motoreffekt.
    Ret beset kan næste alle motorer tunes til mere end 96hk. Men så kan nærmest ingen godkendes til A2. Så det må og skal være den effekt producenten har anført for den pågældende model, årgang osv.
    Og så dur tricket med flere syn ikke.

• #3   16. jul 2023 Jeg ville gå efter en R7. Ved godt de er nyere og dyrere, men der tror jeg du får meget mere motor på de 48 HK.
    Og så er det lovligt.

• #4   17. jul 2023 Kan du overhovedet drosle den og syne den???

Jeg har spurgt der hvor jeg får periodisk synet min bil hvordan det der fungerer med drosling. Anders sagde at jeg skulle købe kittet ved en forhandler som så udfylder blanketten med den aktuelle motorcykels stelnummer og underskriver den samtidigt.
    Så følger det sæt motorcyklen og blanketten skal med til synet.
    Sådan fik jeg det forklaret og det er også aktuelt da jeg har en søn der snart (forhåbentligt) stiger på MC livet.

• #5   17. jul 2023 Jeg tror måske endda det vil knibe med at købe et sæt til en MC der har mere end 96hk fra fabrikken for de gælder jo ikke i DK ihvertfald.

Kommentér på:
Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator

Annonce