797 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator
Hej
De nyere modeller af R6 med elektronisk indsprøjtning, er kompliceret og kræver syn 2 gange og tager 3 uger, osv.
Hvad med de ældre modeller med kaburator ? hvad kræver det og hvad koster det og hvor lang tid tager det ?
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Det kan du godt gøre, men reglerne for dit A2 kørekort, gør at du stadig ikke må køre på den.
Du skal finde en MC der har 96 eller færre hk før du må drosle den ned og køre på den.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 453
Mener du at have fundet en genvej til at få en mc med mere end 96 hk, gjort lovlig til A2?
Så du først drosler den til 96hk ( eller mindre), får den synet med den effekt og så drosler den til 48hk og får den synet med den A2 lovlige effekt?
Ret beset står der jo: “og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt”
Så er spørgsmålet bare hvad der helt nøjagtig menes med den maksimale motoreffekt.
Ret beset kan næste alle motorer tunes til mere end 96hk. Men så kan nærmest ingen godkendes til A2. Så det må og skal være den effekt producenten har anført for den pågældende model, årgang osv.
Og så dur tricket med flere syn ikke.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 701
Og så er det lovligt.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Jeg har spurgt der hvor jeg får periodisk synet min bil hvordan det der fungerer med drosling. Anders sagde at jeg skulle købe kittet ved en forhandler som så udfylder blanketten med den aktuelle motorcykels stelnummer og underskriver den samtidigt.
Så følger det sæt motorcyklen og blanketten skal med til synet.
Sådan fik jeg det forklaret og det er også aktuelt da jeg har en søn der snart (forhåbentligt) stiger på MC livet.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Neddrosle Yamaha R6 1999 model med kaburator