1.336 visninger
|
Oprettet:
Vedligeholdelse af crosser {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg skal til at starte til cross meeen jeg er sgu lidt usikker på hvornår man skal skifte alle tingene på sådan en maskine altså fx stempel, krumtap, gearolie, luftfilter, filterolie og alle de ting der nu er og hvor mange timer man skal køre for at skifte det???
Det kunne være en kæmpe hjælp hvis i skrev lidt det må gerne være lidt simpel
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 685
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.039
1 Find ud af præcis hvad mærke, model, årgang og variant din maskine er.
2 Find ud af hvad du kan finde på google/youtuube om serviceskemaer, kendte svagheder, fremgangsmåder osv med præcis din maskine
3 Tjek at de ting du har læst dig frem til, faktisk er rigtige og ikke er forkerte.
Hvis du aldrig rigtig finder ud af hvad du laver, så bliver det aldrig rigtig godt. 1 time investeret i starten er som regel 10 timer sparet i enden
jul 2023
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
Følgere: 282 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.721
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 347
https://www.husqvarna-motorcycles.com/en-us/service/user-manuals.html
bare skriv model og årgang.
Det tog ca. 1 minut at finde:)
jul 2023
Alle i tråden har hjulpet dig, så hvad er det helt præcist du brokker dig over?
jul 2023
Men ja tak for hjælpen og i må fortsætte god dag
Min kommentar er baseret på min erfaring fra over 15 år med Enduro og MX. Glem alt om at gøre alting selv eller handle alt billigt på nettet, for hvis du havde de evner, ville du slet ikke spørge nogen om noget. Din lokale forhandler er en god ressource på alle punkter. Den klub du skal være medlem af for at have licens, er en lige så stor ressource for dig.
Jeg tror du skal kigge lidt indad her, og spørge om det er dig der måske er lidt nærtagende, hvis de her kommentarer går dig så meget på...
jul 2023
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 60 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.348
krumtap ca 100 timer
gearolie 5-8 timer afhængig af brug
luftfilter hver træning/løb
filterolie samme som filter
hovedrenovering hver 100 timer (alle lejer og pakdåser)
støddæmpere skal have service ca hver 30 time
luftfiltre kan selvfølgelig vaskes og renses
den er højst sandsynligt med linksystem (bagdæmper) vær opmærksom på at pakdåser er i orden og at fedtet ikke bliver dårligt, det kan ikke undgås at der kommer bare lidt fugt/vand ind så det ville jeg skille ad som minimum hver 15 time MAX og smøre op på ny
du skal bare vide en ting at det absolut ingen billig sport er.. sparer du på servicen så bliver det langt dyrere i sidste ende
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
så lad youtube blive din ven.
der vil være en video der viser 999/1000 af de ting du skal have gjort og skiftet.
jan 2011
Følger: 3 Svar: 136
Ikke noget man roder med uden fagkundskab.
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 55
God fornøjelse med sporten.
Og snak med dine nye venner i crossklubben.
De kan helt sikkert give dig nogle gode tip om alt muligt, så du kommer godt i gang og minimerer risikoen for skader på dig selv og maskinen.
vh
Poul
Vedligeholdelse af crosser