{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7

Køb af første mc - hvad skal man have med. {{forumTopicSubject}}

Hej alle, nu skete det sku endeligt. Jeg har fået mit kørekort!!
Jeg har fundet en cykel som jeg er faldet pladask for og tænker at købe.
Men da det er min første mc spekulere jeg på, hvad skal jeg huske at have med??
Registrerings attest, selvfølgelig.
Nøgler til cyklen selvfølgelig også dem
Ejer giver en lås med, så det skal jeg ikke spekulere på.

Men er der andre ting jeg bare absolut ikke må glemme at få med på den når jeg henter den hos sælger?
Hilsen den nye motorcykelist :))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første mc - hvad skal man have med.
  • #1   16. jun 2023
    Alle nøgler.
    Servicehæfte eller dokumentation for service.
    Originale dele (specielt udstødning)

• #2   16. jun 2023 Skal den synes ved salg/køb, og kan den gå igennem syn? Dvs virker alt som det skal og er der ikke tvivlsomme ændringer?

Skal man tjekke for gæld? Ligesom man vist nok kan med biler.

• #3   17. jun 2023 Husk også, at det ikke kun drejer sig om cyklen.
    Sørg for at have dit eget udstyr i orden. Jakke, bukser, handsker, støvler og hjelm. Og måske et rygskjold.

• #4   17. jun 2023 Tillykke med kortet og den kommende cykel.

Hvis du får nøgler, reg. attest og servicebog (nyere maskine?) med, så er du nok meget godt kørende smiley

• #5   17. jun 2023 Hvis MC'en er med gyldigt syn (spørg til det) , så kan i klare omregistreringen på stedet inden du kører hjem.

• #6   17. jun 2023 Hvis du lige giver model cykel og årgang evt. link til annonce så kan vi hjælp bedre.

Motorcyklen skal synes hvis:
    Motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden sidste syn. Motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden sidste syn.

• Mia F
    Mia F Tilmeldt:
    aug 2022

Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7
    #7   17. jun 2023 Altså jeg har sørget for fuldt udstyr fra top til tå - også udsyr af en hvis kvalitet :))
    Cyklen skal ikke synes, men ville sagtens kunne gå igennem, hvilket både sælger og min ven har sagt den skulle kunne gøre uden problemer.

Når det så er sagt er den en honda cbr 125 fra 2006 som står meget standart, har lige fået lidt små ændringer, men ellers fuldt ud stock.

Ville egenligt bare gerne sikre mig jeg ikke lige skulle stå og glemme noget når jeg henter den en gang i næste uge, men det ser ud til der er tænkt på det væsenligste.

• #8   17. jun 2023 Så er den synet inden for det sidste år, hvis den ikke skal synes.
    Så møder du op og skriver en slutseddel (kan findes på nettet) og i omregistrerer med det samme.
    Her bliver du så vidt jeg husker spurgt om forsikringsselskab, så det er fint hvis du på forhånd ved hvor du vil forsikre den.
    Så kører du glad hjem med registreringsattesten, og om 29 år sider du og skriver indlæg som disse smiley

• #9   20. jun 2023 Husk lige at chekke for GÆLD. Det kan nemlig nemt tage en sor del af fornøjelsen også om den så kun koster 10,000 kr kan der være tinglys meget mere god tur

profilbillede
  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #10   21. jun 2023 Tjek for restgæld. jeg prøvede en af mine, tjek nummerplade virkede ikke men AltOmBilen.dk fik den frem. måske fordi det er veteran den ikke kunne på tjek nummerplade, men https://www.altombilen.dk/koeretoej duede

• Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 25
    #11   21. jun 2023 Tjaa.. - hvis du kan nå styret & jorden, så go' vind. FDM har en fin slutseddel man kan printe. smiley

Kommentér på:
Køb af første mc - hvad skal man have med.

Annonce