1.115 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Omregistrering af en mc til restaurering? Omregistrering af en mc til restaurering?
Jeg er pt. i gang med at skrevet med en, der har en motorcykel med historiske plader. Den er ikke afmeldt, men det er ca. 15 år siden den sidst blev synet, og den kører ikke som den skal (den skal restaureres/pilles ved).
Sælger siger, at det er muligt at udskyde synet, når det er til restaurering, men det har jeg aldrig hørt noget om før. Findes der sådan en regel?
Hvis jeg køber den, vil sælger jo ikke betale for en forsikring eller en vægtafgift, og da jeg ikke kan køre den gennem syn, vil man jo skulle aflevere pladerne, med mindre denne "regel" findes. Men gør den det?
0 synes godt om
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 701
Men hvorfor ikke bare afmelde den, og så syne og sætte plader på når du er klar?
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 62
Jeg har aldrig hørt om en mulighed for at udskyde synet. Efter § 62 i bekendtgørelse om registrering, skal ejerskifte anmeldes af den nye ejer snarest muligt og seneste 4 hverdage efter ejerskiftet.
En ting er reglerne. Noget andet er, hvordan køber og sælger i fælles interesse for at gennemføre en handel finder en fornuftig og rimelig løsning, så den nye ejer kan videreføre anvendelsen af de historiske nummerplader.
Hvis motorcyklen kan køre, kan det vel ikke tage ret mange dage at få den klargjort rent teknisk, så den kan godkendes. Så kan du jo altid bagefter lave alt det kosmetiske?
vh
Poul
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 62
Og det skal motorcykler heldigvis ikke.
Poul
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 452
Men det bliver de jo ikke gamle af, så hvis det er fordi du gerne vil beholde den gamle nummerplade, er der to muligheder.
Enten få den lavet så den kan synes inden for tidsfristen.
Eller lave en aftale med sælger om at du selvfølgelig betaler forsikring og vægtafgift, indtil den er klar til syn og omregistrering.
sep 2017
Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 46
Leif
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
sep 2017
Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 46
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
Jeg ville ikke sælge med nummerplade i denne handel.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 701
Sådanne aftaler er noget rod, der er en grund til at man gør tingene efter bogen.
Omregistrering af en mc til restaurering?