Sport eller street? Sport eller street?
Godaften/nat/morgen til jer,
Jeg har igen igen kigget rundt på markedet, og er kommet en smule nærmere på en motorcykel. Dog står jeg i et dilemma, da jeg skal vælge mellem en racer cykel, og en street cykel. Da jeg var i gang med at tage kortet til A1, kunne jeg tydeligt mærke vinden ved 70-80km/t på de små cykler. Men de er jo også nærmest pitbikes. Her kommer så spørgsmålet. Hvor meget forskel gør kåben på en racer ift. vind? Jeg har ikke A2 kortet i hus, og der går lidt tid før jeg kan få den, så test kørsel er ikke pt. en mulighed. Nu er jeg en højere gut (ca. 191cm), så kåben på en racer ville aldrig kunne beskytte 100%, men hvor tydeligt kan vindforskellen mærkes på de to typer?
Jeg kommer selvfølgelig til at prøve de forskellige modeller inden et køb. Jeg er blot interesseret i jeres viden på området, da de fleste herinde har haft diverse typer af mc'er. I må også gerne komme med jeres holdning til, hvilken en af de to typer I ville vælge.
Fortsat god nat/morgen
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.840
Du vænner dig til vinden, og når du kører hurtigere cykler er vind en god ting, for det sørger for, at man ikke kommer til at køre aaalt for stærkt.
Hvis vinden ved 80km/t generer dig, har du muligvis for løst tøj på
Hvis du vil sidde komfortabelt og have mindre vind, så kig på sportstourer i stedet
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 225 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
Men du har ret i, at det var en ok stor jakke jeg havde på. Skal nok ud og købe en, der sidder tættere.
Sporttourer skal det ikke være. Ikke for at kritisere nogens cykler, men jeg synes de ser noget dorske ud. Jeg er fast besluttet på de to der er nævnt.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
Til bykørsel og små snævre veje er jeg super glad for kørestillingen på min, og der er masser af sjov sådan nogenlunde i nærheden af hvad man må - så længe vejen snor sig.
jun 2008
Og jeg forstår så udmærket godt, at nye motorcyklist synes at sportcykler ser fede ud, det er de fleste drevet af i starten. Men de fleste finder hurtigt ud af at komforten ikke er i højsædet. Nu er du sikkert en ung og frisk fyr, og jeg er ved at være en ældre tosse. Og jeg startede også på en sportscykel, netop fordi de ser sexede ud
Jeg kan anbefale at hvis du køber en sportscykel, at du får den på bane og prøver hvad den virkelig kan, det var for mig, der det gik op for mig, at man ikke kan bruge sportcykler med mange kræfter på gaden
Jeg har tilgængæld fundet, at sportcykler med ikke ret mange kræfter er meget sjovere, jeg har en gsxr 250 og en zxr400 på plader, og de er begge rigtig sjove og man kommer ikke til at køre 180 uden man opdager det
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 695
Det larmer af helvede til i hjelmen.
Hvis man ligger sig ned over tanken er man selvfølgelig i læ, men sådan kører ingen.
Man sidder som man nu sidder og så larmet det.
På en nøgen/street cykel sidder du i "ren" vind omkring hjelmen, og støjniveauet er væsentlig lavere.
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
Der er også det ved det at man generelt ligger forover på en sportscykel. Men det er også i min verden på bekostning af komfort.
Nu findes der jo også masser af mere gadevenlige cykler med en mindre aggressiv kørestilling der har kåbe.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Man kan sagtens få en street cykel med nydelig kåbe uden det ligner en færge.
Hvad for en “racer” har du i kikkerten til en A2 kort ?? Jeg har svært ved at komme i tanke om nogen som ikke ligner en lille knallert .
jun 2008
jan 2012
Alene det faktum at den har karburator gør min bue udenom er stor
jun 2008
Jeg ved ikke om du stadig ejer alle de cykler du har gallerier af, men din gsxr stinker da af 90'er
jan 2012
jun 2008
jun 2016
jan 2012
jun 2016
Sport eller street?