{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Kasko eller ej? Og er en 1000cc det værd? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen folkens. Jeg havde kigget lidt rundt efter priser på forsikringer til diverse mc'er, og er kommet forbi mange der vælger at have kasko. Jeg kan slet ikke se, hvordan det skulle give mening at have kasko på mc'er til 50.000-60.000kr og under. Derfor ville jeg gerne lige høre, om I vælger kasko til på jeres cykler?

Dertil ville jeg også lige høre, om I mener, at det kan betale sig at have en "supersport" (1000cc med R'er) i dagens Danmark? Jeg kan ikke rigtig se, hvornår man skulle have brug for noget større end en 600'ere, med de regler vi har. Kom evt. med jeres begrundelse til, hvorfor I ejer (eller kunne finde på at eje) en 1000cc'er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko eller ej? Og er en 1000cc det værd?
  • #1   1. apr 2023 Kasko?
    Hvor mange tror du lige der har råd til i værste fald at smide 50 til 60.000 i jerncontaineren?
    Jeg har ikke og det giver vel svaret på hvorfor jeg har forsikret?


  • #2   1. apr 2023 Min MC er ca. 70.000 kr værd og jeg synes da at de 3000,- kr om året i kasko er givet godt ud. Nu hedder du Mathias så ifølge navnestastikken har du nok ikke 27 års skadefri kørsel som mig. Så det sammenholdt med den cykel du ønsker giver jo nok en højere præmie smiley
    Det er så en individuel vurdering om du mener kasko er pengene værd.
    Men jeg arbejder i et forsikringsselskab, og jeg kan fortælle dig at ulykker sker - og de er altid uventede og ingen troede at det skulle ramme dem.

    I 90'erne og start 00'erne var racercykler hippe. Dengang blev cykler ikke konfiskeret og der skulle meget til for at man ikke kunne betale sig fra dumhederne, men mistede kortet.
    Reglerne blev strammet og R for ræs gik af mode og R for Retro blev moderne.
    I min verden nok til dels fordi ingen gider sidde på en 1000 ccm R maskine og overholde reglerne. Det er simpelthed kedeligt. Så finder man en maskine der giver noget andet glæde ved lovlig kørsel. Jeg kan i øvrigt fortællle at adrenalin-kicket er lige stort ved at køre 240km/t på en R maskine som ved at køre 100 km/t på min C15 BSA fra '62 .

    Det er dit kald hvad du føler for. Måske er jeg bare lidt hellig fordi jeg har været ung, og kørt alt for stærkt (...og sluppet af sted med det..) - og nu er jeg "gammel" og kører pænt.


  • #3   1. apr 2023 Jeg havde engang en cykel til 60.000,- som jeg havde sparet kasko'en på. Den kostede ikke alverden at reparere på, så jeg tænkte det var overflødigt.

    Jeg var da ret træt af det, den morgen hvor garagen var brudt op, og cyklen var væk.


  • #4   1. apr 2023 Kasko elæer ej er helt op til din økonomi og cyklens størrelse til din prioritet i mckørzel, længere er den vel ikle?

  • #5   2. apr 2023 Det er egentlig op til dig, altid rart hvis man kan køre kortet igennem og have 60000 til anden MC hvis den man har er punkteret. Så skal man heller ikke tage stilling til hvad dæk man skal vælge.

    Men jeg har fuld kasko på min MC der ikke er noget værd i penge (yamaha xj600 diversion 10-20000)
    Jeg gir gladeligt 2400 om året for det incl. vejhjælp og hele skidtet......Hvorfor dog det ????

    Fordi når uheldet er ude (forhåbentlig sker det aldrig) Så er man rigtig på spanden med kun ansvar, man kommer bagerst i køen hvis en skader din mc, det er modpartens taksator der skal vurdere den. Du har ikke selv taksator fra dit eget selskab med derpå, for du har ikke kasko.... Så skal du finde selv finde ud af og få vraget til et værksted eller hjem.... Og ikke mindst førerulykke, og ja! Jeg har en total forkromet person-ulykkesforsikring der dækker alt. Men den dækker nemmere når jeg også har førerulykke med (det samme med bilen for iøvrigt)

    Der er mange ting med sådan en kasko der er godt givet ud, det mindste af det er ved regulært tyveri, de andre ting er sgu vigtigere.


  • #6   2. apr 2023 1000cc er så ekstreme, og skal køre så hurtigt før du kan bruge bare en del af hvad de kan, at de er direkte kedelige på gaden. Da jeg begyndte at køre trackdays, svor jeg at Supersport var irrelevant på gaden, men nu har jeg lige købt en zxr400, den er rigelig hurtig og man kan bruge noget af den på gaden stadigvæk smiley

  • #7   2. apr 2023 i princippet er det jo et valg og en "chance" man tager, - jeg har haft cykler til 65000 på ansvar og cykler til 140000 på kasko, selvom jeg betalte 12700 årligt for sidst nævnte var det ikke noget jeg fortrød. jeg fik den ydelse jeg betalte for da lokummet brændte under mig... smiley Så ja har du pengene kontant og er ligeglad med om du mister dem pga. en flugt billists skyld, - ja det er jo desværre risikoen, så pyt med den sum penge. Det er trodsalt ens førlighed der er vigtigst. Men på en gl 1000 vil jeg nok ikke ofre en dyr kasko, men derimod tænke mig nøje om når jeg er ude og køre. smiley

    pøj pøj med dit nye dyr smiley


  • #8   3. apr 2023 uanset årgang og cc har jeg kasko... bliver den stjålet er det for egen regning hvis ikke man har kasko, og jeg kan ikke lige trække et beløb ud af røven til køb af ny cykel hvis min bliver stjålet... fordelen ved at kasko forsikre gamle maskiner er at det er billigt, jeg giver 2170kr årligt for fuld kasko, tyveri, vejhjælp, parkeringsskader og hvad der ellers høre til, så i sidste ende er pengene på kasko stadig givet bedre ud end hvis jeg selv skal betale efter f.eks at den er væltet, eller at den i værste tilfælde bliver stjålet.. lige under 2200kr årligt er bedre end at skulle hive 25.000+++ op ad lommen...

  • #9   3. apr 2023 Jeg giver 2700kr ved Codan for min TL1000, det er ikke galt men det er så heller ikke en R smiley

  • #10   3. apr 2023 #9 Det er alligevel ikke så galt ift. TLS'erens rygte ??

  • Holger M
    Holger M Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 10 Svar: 3
    #11   5. apr 2023 Jeg fik min Honda cb 750 k4 fra 1974 original stand stjålet, fik fik 80000kr i erstatning, uden kaskoforsikring havde jeg fået en lang næse.

  • #12   6. apr 2023 #11 hvor meget betalte du for kasko?

  • #13   6. apr 2023 Kaskopriser afhænger af typen af cykel, ancinitet, postnummer, hårfarve, BMI og antal sædceller pr. ml.
    Den eneste måde at få en pris FOR DIG er at ringe til forskellige selskaber eller prøve deres hjemmesider.
    Specielt når man er ny kan priserne svinge rigtig meget.
    Typisk skal man starte med en mindre cykel og få nogle års skadefri kørsel, før det bliver til at betale for en R (for Racer) maskine.
    Eller man skal droppe kasko og leve med tabet den dag den ligger ude på marken fordi man så trolden i svinget......


  • #14   6. apr 2023 Via MCTC, Touringklubben, kan du få god rabat ved Topdanmark. Om andre selskaber kan gøre det bedre, er du nødt til at undersøge.

  • #15   6. apr 2023 #13 Det er jeg klar over. Jeg spurgte blot, hvad han betalte I kasko for CB'eren, da man både kan finde dem til 15000kr og 90000kr afhængig af stand.

  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 55
    #16   6. apr 2023 Hej Mathias
    Jeg synes, at du har fået mange gode råd og kommentarer.
    Jeg kører ikke mange km, men har nogle 70'er og 80'er motorcykler, både nogle hurtige og sportslige og nogle tøf-tøf modeller. Har været skadefri i 50 år og kan holde hver mc kørende med vægtafgift og kasko for 7-800 kr. årligt. Jeg har kasko af to årsager. Dækning af risiko ved tyveri, brand samt for at være tilknyttet SOS ved kørsel i udlandet.
    Høj bevidsthed omkring aflåsning og tyveribeskyttelse kan du sikkert selv klare og beror vel også på, hvor og hvordan du bor og opbevarer din mc..
    Kørselsskader har du en vis indflydelse på. Det har du også mht motorcyklens værdi. Billige motorcykler kan også være både gode og sjove.
    De øvrige risici er lidt som at spille ludo. Man kan vinde og tabe.
    Mon ikke du træffer et valg, der er godt for dig.
    vh Poul


  • #17   10. apr 2023 Jeg plejer også at have kasko på div mc….
    Med ca 5000 i selvrisiko.
    Jeg har Codan pt, men er på vej væk.
    Jeg læste policen igennem på min K1100 og opdagede at der var 20% i selvrisiko ved tyveri.
    Det gik nok med en BMW til ca 30K, men jeg har også en HD til 300K.


Kommentér på:
Kasko eller ej? Og er en 1000cc det værd?

Annonce