{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Kawasaki Z750 - 2008 {{forumTopicSubject}}

Hey med jer.. Er begyndt at se mig om efter noget at køre på, men er meget i tvivl om hvad jeg skal have fat i..
Prisen må max ligge på de 100-115.000 eller der omkring, så er faldet over Kawasaki's nye Z750' men aner intet om den eller om der var andre muligheder..

Skal bare bruge den til alm. brug da jeg har bil i forvejen, altså små ture og evt en længere engang i mellem

Nogen der kan fortælle mig lidt om den, eller evt anbefale noget andet..? Er nemlig i tvivl om det skal være en naked bike eller noget helt andet - YZF R6 måske?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Z750 - 2008
  • #1   15. apr 2008 Det er da rigtigt svært at sige, det kommer meget an på hvad du helst vil. Ofte ønsker jeg mig da en naked ballade bike ala z750 / z1000, men i det store hele er jeg nu umådelig glad for min fireblade.

Er det din første cykel, hvad har du evt kørt før?

• #3   15. apr 2008 Det er min første - har kigget lidt på Honda's CBR men prisen plejer at ligge en smule over hvis jeg skal have noget af nyere dato..

• #4   15. apr 2008 Jeg ville (som de andre) meget gerne hjælpe dig, men føler det er en smule svært.
    Kan godt forstå din begrejstring over at skulle have den første cykel, men hvis du ikke engang kender forskellen på sidestillingen på en r6'er og z750'er. Flere kan når det kommer til stykket slet ikke holde ud at kører alm og længere stræk på 600 racere.
    Du må ud og prøve noget forskelligt! Andet er der ikke for, ring og bestil tid til nogle prøvekørsler ved forhandlere i dit område, det bliver du meget klogere af end at hører på os herinde:)

• #5   15. apr 2008 Familien har haft mange forskellige, men syntes de kommer med hver deres forklaring på hvad der er bedst. Nogle mener at jeg bliver træt af ikke at have kåben når jeg skal køre bare 50-100 km, mens andre mener at jeg bliver træt af raceren hvis jeg skal ligge og trille lidt rundt i byen hvor jeg bor..

I har jo haft lidt af hvert så i må næsten kunne give jeres mening - men ja prøvetuen skal jeg nok få bestilt.

• #6   15. apr 2008 Kanon... Lyder som om det ikke er helt galt ...
    Håber sgu bare man kan ligge en smule ned på den, så det ikke er den store modsætning til en racer...

• #7   15. apr 2008 Ja, vi kan da godt komme med VORES mening! Men der er en grund til at alle ikke siger det samme, hvad der er bedst for mig er ikke automatisk bedst for dig!
    Desuden er det ikke nemt at sammenligne de 2 cykler da de igen er så forskellige. Det er meget et spørgsmål om temperament.
    Havde havde (som jeg gjorde) taget en ældre mere momentstærk racer. R1, gsxr 1000, fireblade, men det er måske også lige overkanten til begynder cykel...

• #8   15. apr 2008 Ligge den en smule ned? Det kan du da, den svinger mindst som en racer på landevej. Der var en test af GSR 600 VS GSXR 600. På landevej kørte flere hurtigere på GSR'en. Tankevækkende:)

• #9   15. apr 2008 Ja tænkte både på det og om man generalt sidder ret op på den Z750, eller det er muligt at ligge en smule ned.. Har set utallige film og billeder af den men svært at sige ud fra det..

• #10   15. apr 2008 Man har en ret oprejst kørerstilling.

• #11   15. apr 2008 Fed balade cykel. Hvis du kan lide stilen er jeg sikker på at du også kan lide at køre på den.

• #12   15. apr 2008 Jeg tager en tur på den og ser om jeg kan holde ud og sidde så ret op, men lyder som om de fleste er positive - Men hvis det ikke er noget , er der så nogen grund til f.eks at prøve en yamaha YZF R? ca... 2003-04? eller er det noget møg? Udefra er den i hvert fald værd at se på..

• #14   15. apr 2008 Jeg prøvekørte den ved et åben hus i en MC butik i Frankrig. Det er nok den fedeste MC jeg prøvede, da jeg boede dernede (og jeg prøvede mange) Stillingen er meget retop og man sidder relativt højt. Den styre for fedt synes jeg. Den oprette stilling er osse perfekt for en begynder. Synes ER6 minder lidt om den, den ku jo evt. osse være i spil.

• #15   15. apr 2008 Inden du begynder at tænke på racer mc'er, så se på forsikringspræmierne og afgør om du har råd til kasko (måske 20.000,- årligt) eller tør køre kun med ansvarsforsikring.

• #16   15. apr 2008 Ja i har nok ret... Tror jeg må holde mig til en naked... Men begynder da at glæde mig sindsygt til at prøve den Z750'er.. Kunne måske være en mulighed at sætte andet styr på hvis man vil længere ned, hvis i mener man kan det...

Tak for hjælpe - kan jo være jeg støder på nogen af jer en dag når jeg kommer ud og rulle..

• #17   15. apr 2008 Jamen nu må du ikke msiforstå det, en yzf r6 er sq en fed cykel! Og hvos du brænder for den så skal du da have den!
    Prøv dem begge en længere tur, det er meget forskelligt, du ved lyn hurtigt hvad du helst vil have!

• #18   15. apr 2008 Hvorfor er det du gerne vil ligge ned? Det er da fedt med en oprejst kørerstilling til f.eks. wheelies!

• #19   15. apr 2008 hej mads. jeg kan anbefale z 750. jeg var også lidt nervøs mht. kørestillingen. men efter jeg har fået kørt nogle kilometer på den er det slet ikke et problem. 130 til 150 er ikke noget probel og ikke ubehageligt. og skyder du den af fra nul til topfart kommer du helt automatisk ned at ligge over tanken. lyglen og de små "spøjlere" ved køleren leder vinden rigtigt godt forbi.

prøv en tur på nogle forskellige cykler inden du bestemmer dig.
    mvh. jesper

• #20   15. apr 2008 Tja, er dog i tvivl om de har lige en yzf hos den lokale mc forhandler, men kan altid prøve en cbr, det burde minde en smule om.. Men må nok ud og prøve en tur før jeg kan finde ud af om jeg vil ned og ligge .. Syntes bare det er mere sporty at ligge ned, men har selvfølgelig aldrig set en køre på en Z750er... Kan jo være det er fedt nok..

Tak for hjælpen, tror lige jeg fanger jeg herinde igen efter min tur på den hvis jeg har flere spørgsmål..

• #21   15. apr 2008 med din alder så er forsikringen dyr,,, har en kammi på 34 som fik mange tilbud,,,,, fra 20,000 ned til 7000 så det kan slå enhver ned

• #22   15. apr 2008 jeg syntes nu ikke at fristelsen forsvinder bare fordi man kører uden kåbe smiley sådan en dobbelt orkanstyrke på brystkassen er nu meget sjovt smiley

• #23   15. apr 2008 der er også grænser for hvor lovligt det er smiley så det går fint op smiley

• #24   15. apr 2008 130 derimod er intet problem smiley

• #25   15. apr 2008 Z750 er for fed en maskine, den ville jeg helt sikkert købe hvis jeg var dig!!!

• #27   15. apr 2008 Fantastisk cykel - kan varmt anbefale den..

• #28   15. apr 2008 Utroligt så behjælpelige mc-folket er, sådan burde alle satme være... Er 100% sikker på at det skal være den nu.. Tager dog lige en tur på de forskellige som de fleste af jer har anbefalet.. Meen mon ikke det bliver en Z750.. Så må jeg håbe på det bedste med forsikringen...

Kommentér på:
Kawasaki Z750 - 2008

Annonce