{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

Race på bane: Hvordan kommer man igang {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden ved at eksplodere af ikke at have en mc at rive i, og da min SU økonomi ikke rækker til det store til gaden har jeg tænkt på om det er muligt at kører på bane smiley Så kan man jo have en noget federe kværn uden at skulle betale 730% i afgift (rundt regnet smiley

Men det er jo ikke meget ved at have en race bike uden at have et sted at kører...

Så vil bare hører om der er nogle steder i nærheden af Aalborg? Og hvad skal man gøre for at kunne komme godt igang med det?

Mvh René Wellejus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race på bane: Hvordan kommer man igang
  • #1   9. apr 2008 På su ville jeg droppe banekørsel, transport er specielt meget dyrt, der ud over kommer der en god sjat udgifter, det er virkelig dyrt at kører på bane.

• #2   9. apr 2008 jeg tror ikke bane kørsel er billigere end vej kørsel , har en kammerat der kører bane. Selvfølglig er afgiften på mcén billigere , men licens , transport , skader og løbs afgift er vist ikke cheap. + der er ikke mange løb i DK , så det hedder Europa/Skandinavien. Så SU budget lyder ikke godt.

• #3   9. apr 2008 hold hold glem alt om bane koersel til du staar i penge til knaerne det er slemt dyrt gange tre.. Jeg er selv dybt rystet over den fart pengene suser ud i forbindelse med den smule raes jeg koerer

• #4   9. apr 2008 hehe lyder som om eg hellere må vente til at jeg har min master her om små 5 år før jeg begynder at lege på bane hehe.... æv smiley

Danmark er satme et nederen land at være mc-entusiast smiley

• #5   9. apr 2008 ja.. nu vil vi til sverige.

• #6   9. apr 2008 Ellers skal Vi til England , så kan vi køre track day´s uden så meget pis.

• #7   9. apr 2008 Man kan godt kører race uden at have "Formel 1 - budget..." smiley

Men økonomien kan se således ud for 2008:

Cykel : 43.000kr (hvis du køber min vinder cykel)
    Dæk : 4sæt x 2100 = 8.400kr
    Licens = ca. 1.800kr.
    RRFyn = 700kr
    Ekstra Forsikring "Farlig sport" = 2.000kr
    Tilmelding til DM-løb = ca. 4 x 2000 = 8.000kr
    Transport til løb = 1400kr x 4 = 5.600kr.
    Mad = 4x 500kr = 2.000kr
    Benzin = 500kr x 4 = 2.000kr
    Telt = 8.000kr
    Evt. kassebil = 40.000kr
    Forsikring + vægtafgift = 20.000kr
    Værktøj = 1.000kr
    Kompressor = 800kr
    Dækmaskine og afbalancering = 1.500kr
    Hjulløfter = 500kr
    Ekstra kåbe sæt = 3.500kr
    Ekstra clip-on = 1.000kr
    Ekstra fodhvilere = 2.300kr
    Ekstra styrtklodser = 1.000kr
    Borde og stole = 1.000kr
    Benzin kande og dunk = 400kr
    Olie, oliefilter, luftfilter = 900kr
    Ekstra tandhjul = 1.000kr
    Lampe i telt = 300kr
    Varmeblæser 2kW = 500kr
    Forlænger ledning og kabeltromle = 500kr
    El-tavle samt kraftstik = 800kr.
    Køleskab = 2.000kr
    Ekstra Hjelm = 3.000kr
    Ekstra hansker = 1.000kr
    Ekstra læderdragt = 8.000kr
    Ekstra støvler = 3.000kr
    Brandslukker 2kg = 500kr
    Luftmadras og sovepose = 800kr
    Arbejdsbord samt ramper = 3.000kr
    Ekstra fælge = 6.500kr
    Gaffa tape = 1 milliard

Jeg har sikkert glemt noget... men der må gerne tilføjes.

Listen er nok mere en huskeliste end et budget...

• #9   9. apr 2008 Det som Carsten D lister op, er det ikke for at køre ræs??? For man kan jo vælge den løsning der hedder en billigere trackday cykel, og så køre almindelige trackdays, ???

Har absolut ingen erfaring, det var bare for lige at høre om jeg var helt skæv på den????

• #10   9. apr 2008 Motard er vejen frem der også for en begynder
    Honda CRF 450 04. 17000kr.
    dæk og bremser 12000

så du rimeligt klar til at køre selvfølgelig kommer der flere ting ved siden af .........
    men så du billigt på bane

• #11   9. apr 2008 Ville nu også selv holde mig fra banecykler hvis du kun er på SU ....
    så er det faktisk billigere at købe en mindre gademaskine feks GS 500 med ansvar

• #14   9. apr 2008 Der køres overalt i DK og også udenlands når pengene og tiden rækker til det smiley
    se evt. www.supermotard.dk
    her kan du også læse om regler , tjekke mc priser ud i forum m.m. evt. komme ud på en bane og prøve en racer smiley

• #15   9. apr 2008 En motard kunne være mega fedt ... Jeg har ikke tænkt at jeg skulle kører race som sådan men mere trackdays som i siger smiley

Men det lyder godt nok lidt dyrt med transport osv. smiley

• #16   9. apr 2008 ellers skulle du køre stunt smiley det koster kun det du har af arme , ben og andre løstsiddende lemmer
    samt en gerne skadet cykel i forvejen , stederne man kører er som regel lukkede områder aften nat og dag timer så transport er intet problem for de fleste og hvilken cykel du vil køre på er helt op til tegnebogen !!!!
    forsikring er bare din normale ansvar og ulykkesforsikring med tilføjet mc-fører

• #17   9. apr 2008 Kender du i forvejen en der kører race kan du sikkert overtage hans slidte lakridser når han syntes de er ubrugelige til race så det er bestemt en mindre udgift

oveni alt det billige så får du en pokkers masse timer til at gå med at udfordre dig selv og den cykel du nu vælger samt du er med til at starte en ny sportsgren op indenfor den 2 hjulede verden i DK smiley

• #18   9. apr 2008 sPiRiLLeN på COKE .
    Har tænkt på det før men det kræver jo stadigvæk en indregistreret mc? ellers skal det jo foregå på en bare et eller andet sted?

• #19   9. apr 2008 næææ hvis man alligevel kører som om man har brækket begge arme .....og stadig ikke helt har forstået idèen med et kørekort...... det alligevel på dit eget ansvar , nøjagtigt ligesom al anden motorsport ......
    dog skal du nok undlade kørsel hvor der er risiko for at andre menneker færdes , for der er som regel ingen ansvarsdækning !!!! på en mc uden plader og undgå at larme for meget , feks er den originale udstødning ok så nærmeste naboer ikke klager over støjgener
    hvis du absolut vil være legal skal du leje prøveskilt hver gang så er forsikringen også iorden , bare kryds i prøvekørsel m.m. eller kørsel i forbindelse med reperation smiley

• #20   9. apr 2008 kunne også være at man skulle smide en svensk plade på smiley har en ny en liggende hehe smiley

Men bor i Aalborg centrum så det er satme svært ikke at blive stoppet hvis der ikke er plader på:S

• #21   9. apr 2008 hmm

• #22   9. apr 2008 Så skal du sq bare have en frisk gearing, og studere smut veje smiley kan være du bliver nuppet de første par gange, men så har du osse lært det smiley

• #23   9. apr 2008 hvad sker der hvis man bliver snuppet uden plader ? smiley det er meget dyrt er det ikke ?

Kommentér på:
Race på bane: Hvordan kommer man igang

Annonce