klar til vinter {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg er stadig lidt ny med MC og sidste vinter havde jeg den opbevaret hos et værksted, som alligevel skulle lave en del på den inden den så var klar til ny sæson.
Nu planlægger jeg at holde min MC hjemme den her vinter - har en garage, som den kan stå i. ikke ligefrem opvarmet, men muret og uden isolering, det burde gå fint.
Jeg ved at jeg skal passe på batteriet, men hvad er det præcis jeg skal gøre med det andet end at pille det ud og tage det ind i varmen.
Er der nogen der kender til en smart tjekliste for hvad man skal sørge for når man putter den til vinteren og ikke skal bruge den mere før sæsonen efter. Værksted puttede også noget i tanken?
Det er en Bandit fra år 2000, så en ældre dame. Hvis det kunne have nogen indvirkning på hvad jeg skal huske.
Nogen gode råd og fif ?
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Jeg dækker min MC af med de der billige plaider fra ALDI eller Netto til 29kr, opdagede sidste år da den stod og jeg havde lagt et over for at undgå støv og skidt at der IKKE bliver fugtigt under som med en af de der "garager" man trækker ned om det hele. Og helt så koldt bliver der heller ikke derinde under.
Og min garage er en som din du har beskrevet, muret ikke isoleret men temmelig frostfri (det skal ned på minus 5-7 så ender jeg på minus 0,5 efter nogle dage)
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Er cyklen udstyret med ur, vil batteriet langsomt blive tømt og det har det ikke godt af.
feb 2021
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 46
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 32
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.834
jan 2011
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
aug 2021
Følgere: 71 Emner: 15 Svar: 22
Har lige et par opfølgende spørgsmål.
a) Batteri, tjek. Det har jeg styr på nu, skulle jeg mene. Tager det ind og giver det lige en tur med lader 1-2 gange i løbet af vinteren.
b) dæk til : jeg tænker, at det er en god ide at dække den lidt til med nogle plaider eller sådan, som en nævner.
c) tanken : fylde den helt op - det lyder logisk, og det er ikke noget problem at det ligger dernede hen over vinteren?
d) Olie :
bør jeg gøre noget her nu inden vinteren?
Bør jeg gøre noget når jeg kører ud på den igen til foråret - jeg planlægger at få nye dæk på - noget som jeg ikke selv skal gøre - ville jeg kunne køre en smule på den med den olie der er på nu - og så evt. få værksted til at skifte olie samtidig? Eller skal olien helst ikke køres med når den har stået over vinteren?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.834
jun 2020
Følger: 40 Følgere: 68 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 32
klar til vinter