{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A2 begrænsning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   13. jul 2022 Jeg forestiller mig at de hiver den i synshallen, hvis de er i tvivl.

• #2   15. jul 2022 En bekendt blev stoppet angiveligt 11 gange de 4 år han var begrænset til A1 og A2.
    Han tog en del til striben bl.a. derfor mange kontroller og småbøder.

Han kørte aldrig på droslede maskiner, og de sidste par år meget på hans 1000 som han overhoved ikke måtte køre.
    Derudover en afdroslet 125 2t, og en mt07 også uden droslinger.

Iflg ham skulle det kun være blevet til en enkeldt skrivelse for en gang på litercyklen.
    Derudover skulle de iflg ham kun have nævnt det et par gange som varsel, ellers ænser de det knap nok.
    Aldrig sige aldrig men...

Syn er det værste du kan komme ud for på en afdroslet A2 maskine... sååå... nemt valg.
    Gør hvad du vil så længe det er ansvarligt

• #3   16. jul 2022 A1 drosling er idiotisk og grænser sig til farligt i trafikken A2 er fint sikkerhedsmæssigt og ok begrænsning for nybegyndere. Jeg ville ikke løfte et øjenbryn hvis nogen kørte på en 70hk maskine med et A2 kørekort, så længe man gør det med omtanke og ansvar og generelt kører pænt, så er der for øvrigt meget lille risiko for, at skulle snakke med politiet for øvrigt smiley

• #4   16. jul 2022 Om begrænsningen reelt er tilstede/aktiv er noget nær umuligt at konstatere ved en kontrol i vejsiden. Der er så mange måder en MC kan være begrænset på, at det kræver kendskab til den enkelte MC for at afgøre om den er begrænset og selv med godt kendskab, kan det være umuligt uden at skille noget ad. Nogle er begrænset i motorstyringen, så der er det nødvendigt med en computer med korrekt software for at kontrollere om den er begrænset.
    Du spørger konkret til de tilfælde, hvor begrænsninger sidder i gashåndtaget.
    Der kan man typisk kun dreje gasrullen ganske lidt, men igen, det kræver specifikt kendskab, for at bedømme om den er begrænset eller ej.
    Så jeg tilslutter mig #1, i tvilstilfælde får du en indkaldelse til syn.
    Men selv synshallen kan have svært ved at afgøre om den er begrænset.

• #5   31. jul 2022 A1 er direkte livsfarligt uden for byer. Hvad siger forsikringen i tilfælde af uheld? Man kører vel på et køretøj man ikke har kørekort til?

• #6   31. jul 2022 #5 du kan køre lige så tosset du vil uden føreret, det påvirker ikke din ansvarsforsikring. Du skal have lavet noget der klassificere som groft uagtsomt før ansvarsforsikringen måske kan kræve regres smiley

Kommentér på:
A2 begrænsning

Annonce