1.407 visninger
|
Oprettet:
Harley Davidson 1976 {{forumTopicSubject}}
Hej med jer. Håber i har været ude og kører i dag.
Mc syd i Røddinge har en HD electra glide classic fra 1976 til salg. På billederne ser den ok ud.
Jeg ved at der kan være noget med HD fra 1970erne, men hvad mener i om denne model. Skal man skrue meget? er det muligt at få reservedele? Er det bedre at finde en nyere model?
Pft. Villy
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Man kan sagtens få dele til dem, massere af dele.
Ligesom med alle andre Mc'er fra den gang så har de været igennem mange hænder og det er der hvor den ubekendte kommer ind med hvad der skal skrues i.
Jeg har en 75'er og den er da lidt slidt men ikke andet end der ville være med andre mærker i den alder.
Om du skal købe en nyere ?
Der er stor forskel på en Shovelhead og en Evo motor, det skiller vist i 84, så der skal du selv ud og prøve dem for at mærke efter.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 77
Ved godt at det også kommer an på hvor mange hænder den har været igennem.
Er de nemme at skrue i?
Mvh Villy
jul 2011
Når man lige vænner sig til hvordan amerikanerne gør tingene, især hvis man plejer at skrue i en lækker japaner, så kan en Harley godt virke liiiidt til den grove side ;D
Der er en masse YouTube videoer.
Prøv især at finde Pacific Mike, han er sgu god.
Hvis du vil køre mere at skrue så sørg for at der er dokumenteret renovering, det plejer gerne at sortere klamphuggere fra
Som med alle de gamle cykler så er der selvfølgelig noget service at lave efter en længere køre tur og sådan.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 77
feb 2005
Følger: 24 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 39
Jeg vil personlig gå efter en cykel der er så original som muligt, hold snuden fra hjemmetunede cykler, brug din sunde fornuft og selvfølgelig også hjertet.
En 1200 eller 1340 Shovel er en driftsikker motor hvis den er passet på.
Vær ikke bange for at skrue på dem, de har tolerancer som en gammel traktor og mekanikken er som regel “ligetil”
God jagt og god fornøjelse med Harley’en når du finder den du vil have :)??
jul 2011
Dog har jeg aldrig fattet den der 1340 ombygning.
Det er sgu da ikke på kubic'erne begrænsningen ligger på de gamle plovjern.
Der er SÅ meget spild og begrænsning i hele topstykke opsætningen fra udenbords stødstænger til topstykket Vs stempel toppen og placering af tændrør
Den elendige std karb forhold til modtryk i udstødning.
jeg kunne blive ved ang gearing, både i gearkassen og på trækkæden.
Der er SÅ mange steder at man kunne få SÅ meget mere ud af ens anstrengelser og penge end lige at øge en allerede kraftig volume og bundtræk med 140 ccm. Ud af 1200 ccm
Undskyld det var lige et surt opstød...
Som Peter siger, så køb så tæt på originalen og så selv lav de små ændringer så den passer til Din køre stil
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
Du kan få masser af stumper til Shovel, og de kører da også forholdvis stabilt, men forvent lidt skruetid.
Hel og lykke
jan 2011
Følger: 3 Svar: 134
Der kan ligge masser af “ræve” begravet.
Harley Davidson 1976