{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Harley Davidson 1976 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Håber i har været ude og kører i dag.
Mc syd i Røddinge har en HD electra glide classic fra 1976 til salg. På billederne ser den ok ud.
Jeg ved at der kan være noget med HD fra 1970erne, men hvad mener i om denne model. Skal man skrue meget? er det muligt at få reservedele? Er det bedre at finde en nyere model?
Pft. Villy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley Davidson 1976
  • #1   22. maj 2022 Det kommer da så sandeligt an på hvad dit skrue-selv niveau er smiley

    Man kan sagtens få dele til dem, massere af dele.

    Ligesom med alle andre Mc'er fra den gang så har de været igennem mange hænder og det er der hvor den ubekendte kommer ind med hvad der skal skrues i.

    Jeg har en 75'er og den er da lidt slidt men ikke andet end der ville være med andre mærker i den alder.

    Om du skal købe en nyere ?
    Der er stor forskel på en Shovelhead og en Evo motor, det skiller vist i 84, så der skal du selv ud og prøve dem for at mærke efter.


  • #2   22. maj 2022 Tak for svar Gert. Jeg har efterhånden skruet i 7-8 gamle motorcykler. Fra 70erne. Japanere og en enkelt Triumph. Men jeg er ikke meget for at skulle skrue lige så meget som at kører.
    Ved godt at det også kommer an på hvor mange hænder den har været igennem.
    Er de nemme at skrue i?
    Mvh Villy


  • #3   23. maj 2022 Ja, syntes faktisk det er nemt nok.
    Når man lige vænner sig til hvordan amerikanerne gør tingene, især hvis man plejer at skrue i en lækker japaner, så kan en Harley godt virke liiiidt til den grove side ;D

    Der er en masse YouTube videoer.
    Prøv især at finde Pacific Mike, han er sgu god.

    Hvis du vil køre mere at skrue så sørg for at der er dokumenteret renovering, det plejer gerne at sortere klamphuggere fra smiley
    Som med alle de gamle cykler så er der selvfølgelig noget service at lave efter en længere køre tur og sådan.


  • #4   23. maj 2022 Takker for svar Gert.

  • #5   25. maj 2022 Gamle Harleyer har kun et problem, 50 forskellige ejere som alle har skruet og bygget på dem, med mere eller mindre teknisk snilde.

    Jeg vil personlig gå efter en cykel der er så original som muligt, hold snuden fra hjemmetunede cykler, brug din sunde fornuft og selvfølgelig også hjertet.
    En 1200 eller 1340 Shovel er en driftsikker motor hvis den er passet på.

    Vær ikke bange for at skrue på dem, de har tolerancer som en gammel traktor og mekanikken er som regel “ligetil”

    God jagt og god fornøjelse med Harley’en når du finder den du vil have :)??


  • #6   25. maj 2022 Gir Peter HELT ret...
    Dog har jeg aldrig fattet den der 1340 ombygning.
    Det er sgu da ikke på kubic'erne begrænsningen ligger på de gamle plovjern.
    Der er SÅ meget spild og begrænsning i hele topstykke opsætningen fra udenbords stødstænger til topstykket Vs stempel toppen og placering af tændrør
    Den elendige std karb forhold til modtryk i udstødning.
    jeg kunne blive ved ang gearing, både i gearkassen og på trækkæden.

    Der er SÅ mange steder at man kunne få SÅ meget mere ud af ens anstrengelser og penge end lige at øge en allerede kraftig volume og bundtræk med 140 ccm. Ud af 1200 ccm

    Undskyld det var lige et surt opstød...
    Som Peter siger, så køb så tæt på originalen og så selv lav de små ændringer så den passer til Din køre stil


  • #7   27. maj 2022 Har kørt en 1972 Shovel i flere år, har opgraderet til en 2001 Fatboy, det kan kun anbefales.
    Du kan få masser af stumper til Shovel, og de kører da også forholdvis stabilt, men forvent lidt skruetid.
    Hel og lykke


  • Erik M
    Erik M Online Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 134
    #8   28. maj 2022 Hvis det er en Mc Syd har importeret, så PAS PÅ!!
    Der kan ligge masser af “ræve” begravet.


Kommentér på:
Harley Davidson 1976

Annonce