1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Ducati eller Kawasaki? Ducati eller Kawasaki?

Hej med jer!

Hvad er de største forskelle på/fordele og ulemper ved Ducatis 750 Supersport og Kawasakis ZX6R, fra perioden '95-'99 i forhold til hinanden?

(Det er ikke fordi jeg er usikker på om der er forskel, bare rolig! :))

Håber spørgsmålet er nogenlunde til at forstå! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati eller Kawasaki?
  • #1   25. mar 2008 smiley

  • #2   25. mar 2008 Det kan godt være jeg skal prøve at specificere det lidt.. Jeg har indtil videre været rimelig fast besluttet på at skulle have købt mig en zx6'er når tiden og den rigtige cykel kommer, men nu har min kære onkel (har altid kørt ducati) fået mig overbevist om at overveje Ducati som en anden mulighed. Så DERFOR kunne jeg godt tænke mig at høre nogle af jeres erfaringer med den ene og den anden cykel, eller bare det ene og det andet mærke om ikke andet.

    Hjalp det? smiley


  • #3   25. mar 2008 nu har jeg kørt på 4cylinderet cykel i en del år.. men har for nyligt skiftet til en ducati 750ss fra 1991... sikke en fryd. til trods for dens "kun" 66hk har den usædvanlig meget moment, så jeg synes ikke man mærker hk forskellen. det er vel også om cyklen tiltaler en. desuden er ducatien ret let at servicere samt at der følger en god klub med til godt et par hunderede kroner om året. kan ikke sige andet end tag ud og prøv begge.

  • #4   25. mar 2008 hvis du vælger en duc 750 fra efter 98 er det med sprøjt... fandme en mc med sjæl........ klog onkel du har. ;o)

  • #5   25. mar 2008 Ducatien er da en sløv balje i forhold til saki sakien! smiley Dog har de begge en fed lyd på hver deres måde.

  • #6   25. mar 2008 synes ikke ducen er sløv. gik fra en fzr600 til en duc 750ss... anderledes, men ikke sløv.

    tag ud og prøv et eksemplar af hver. så finder du ud af hvad du er til...

    hekto.. godt argument!


  • #7   25. mar 2008 hahaha... ja det er skønt at være medlem af gammelmandsklubben som 26 årig....

  • #8   25. mar 2008 CBR 1000 "Repsol" .............. er det ikke den de skruer som gale på i Superbike :o), ser ikke ud til at virke

    JLL


  • #9   25. mar 2008 @ Morten: Det er vidst en gammel ST2 (mener jeg den hed) fra engang i 70'erne han har, og han elsker den simpelthen. smiley

    @ Hekto: Når du siger at den styrer godt og ikke har nogle unoder, betyder det vel ikke at den hurtig bliver lidt "småkedelig" og tam at køre på vel? Der er vel stadig okay spræl i den, eller?

    Hvor hurtigt er sådan én fra 0-100?

    Det skal også siges at det bliver min første cykel..


  • #10   25. mar 2008 Hold op jeg skriver langsomt! smiley

  • #11   25. mar 2008 Hmm hvis du er i mandestørrelse skal du vælge Kawaen - Ducatier er smukke, men er man bare lidt højere end gennemsnittet ser man hurtig fjollet ud på sådan en bette cykel. smiley

  • #12   25. mar 2008 Christian G

    Prøv dem, prøv dem - det vil afsløre hvad du er til.

    Som den første cykel ville jeg ikke tøve med at anbefale en V2 som Duccen, den har en knapt så hysterisk karakteristik som en rækkefirer, federe bundtræk, og er mere forudsigelig.

    Det bliver den ikke kedeligere af.

    Kawa'en er også en fin maskine, en anden karakteristik, flere omdrejninger, anden lyd m.m.

    Endelig tror jeg Duccn skaber mere opmærksomhed end en "stangjapser", men det er jo en smagssag om man er til det.

    Summa summarum - ud og kør dem begge - og så glæder vi os til at høre om resultetet :o)

    Mvh
    JLL


  • #13   25. mar 2008 ca 0-100 på 5,5sek alt efter gearing. men du skal vel bruge den til andet end drag racing? evt nogle sving eller mellem-accelerationer? til dagligdags brug og ture med gutterne er den fin.. til dragrace - nope...

    hvis det er en st2 han har, er det ikke fra 70'erne. ;0)....


  • #14   25. mar 2008 Moto:

    det var sku da kun fordi Ducati skulle køre med 999'eren det gamle lort. Men gu fanden skruer de da på den, de vil jo have 2007 modellen tilbage igen, mener jeg at have hørt :o).

    JLL


  • #15   25. mar 2008 DAMN - Jeg må følge mere med i de løb, det er sku også forvirrende :o).

    Nå ja, jeg er altså også til de mere klassiske maskiner :o).

    JLL


  • #16   25. mar 2008 <i>Hekto skrev</i>
    Fordelen ved 750SS ... Den er billig <b>fordi det er gammel teknik</b> (for den er sværere at sælge end en 900). Den er simpel at have med at gøre <b>fordi det er gammel teknik</b>, og man kan faktisk lave det hele selv <b>fordi det er gammel teknik</b>. Den er billig i reservedele <b>fordi det er gammel teknik</b> - Ebay flyder med dem. Den styrer godt og har ingen unoder der bringer føreren på glatis. Den er let at 'opgradere' med andre Duc-dele eller nyere dele <b>fordi det er gammel teknik</b>. Den er ret solid <b>fordi det er gammel teknik</b>. Så hvis man godt kan lide at lave lidt ombygninger og forbedringer <b>fordi det er gammel teknik</b> hele tiden, så er den lige sagen....<b> smiley </b>


    <b>Du kan ta det smiley </b>


  • #17   25. mar 2008 se evt nedenstående for inspiration...

    ducati

    http://www.youtube.com/watch?v=6mIIn2J28KI

    zx6r

    http://www.youtube.com/watch?v=1YZNYTAgoj0



    prøv dem begge.


  • #18   25. mar 2008 Mr 300 S,

    Så skal jeg nok lade være med at rege med dig som medlem i klubben når du får en 1098 :o), og nu må jeg hellere lade være med at ødelægge mandens tråd, så jeg slutter her :o).

    JLL

    P.S: Fin Honda ;o)


  • #19   25. mar 2008 med kawasakien medfølger grønt udslæt over hele bagen.
    med Ducatien medfølger ansigtsbøjler til at holde næsen i sky indtil du lærer det selv.

    spøg til side, begge er fantastiske maskiner. der er kun et at sige smiley prøv dem smiley

    mvh jesper


  • #20   26. mar 2008 lad dog ham få en duc, enten bliver han helt vild med den forfærdelige raslen og skrallerlydende, og forelsket i locktite, eller også løber han skrigende bort og klamrer sig til en kawa...... det er vist en win win situation...

  • #21   26. mar 2008 Hekto: blackbird er landet, har den ondehyleme endnu ikke hørt om en duc der har rundet 200.000 km UDEN at have været åbnet/renoveret....

  • #22   26. mar 2008 Hvorfor er de så stoppet med at producere BB hvis den er så fantastisk?

    Prøv dog begge mc, andet er der ikke at sige smiley

    Fatter ikke hvorfor alle folk skal være så pisse latterlige når man diskuterer motorcykel mærker.
    Jeg har en Ducati, og den skruer jeg sku ikke mere i end min kammerat gør på hans Kawasaki, eller min anden kammerat gjorde på hans Honda.

    Jeg er nu engang mere til Ducati end japanere, lige nu. Men måske om nogle år ender jeg på en Japser, bare det er en V2.

    Held og lykke med at finde din mc, håber du finder noget DU blir glad for og ikke noget de ANDRE blir glade for.


  • #23   26. mar 2008 He he Godt sagt Hekto, opfindelser er jo ikke forbedringer af allerede eksisterende ting smiley

    Men jeg ville også mene at man skulle køre en tur på dem begge, og så tænke på havd der fik den til at stritte mest smiley


  • #24   26. mar 2008 Moto.

    Kan kun stikke dig en HI FIVE på det du skriver der smiley

    Tror folks ide om at man skruer meget på Ducatier, den kommer af at man ofte skulle indstille ventiler og skifte remme på de ældre modeller Ducati.




  • #25   26. mar 2008 Åhhh.. nej

    endnu en gang mærke fnidder der har sneget sig ind i et spørgsmål om hvilken maskine der er bedst

    Christian : Prøv de to maskiner og tag beslutning ud fra din egen mavefornemmelse, krydr det eventuelt med at spørge ejere af de respektive mc'er pm funktionen om deres oplevelser så får du et billede du kan bruge til noget........



  • #26   26. mar 2008 Tak for (de fleste af) svarene! smiley Men alt ét med hvilken cykel eller hvilket mærke der er bedst, er jo egentlig ikke det spørgsmålet gik på. Men det er nu rart at få mere og mere indblik i den snørklede MC verden.
    Men bliv endelig ved med at komme med erfaringer omkring cyklerne! Gerne så objektivt som muligt, selvom det selvfølgelig er svært smiley


Kommentér på:
Ducati eller Kawasaki?

Annonce