1.574 visninger
|
Oprettet:
Flex leasing {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har fundet en motorcykel jeg vil have. Den sælges privat og sælger skriver den kan evt flex leases. Jeg skal betale en mindre beløb til ham og så kan jeg flex lease den via easy lease.
Men hvordan forgår det lige?
Motorcyklen koster små 100.000kr uden afgift.
Kan betale ham 25-30000kr og en beløb til leasing firma i de 7 måneder der nu kan køres eller hvad vi finder ud af!
Mit spørgsmål er nu!
Hvad gør jeg? Er det overhovedet mim cykel eller låner jeg den bare af vedkommende og skal aflevere den tilbage ved endt periode.?
Jeg forstår ik helt det flex leasing!
Hjælp???
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det tager dig længere tid at spørge her, end bare at finde svaret selv.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 25
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-03-her-kan-privatleasing-betale-sig
osv. osv.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 305
Så kunne man da lige så godt overtage kontrakten og få motorcyklen "gratis".
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 681
Og så er startpris og ydelse beregnet efter en fiktiv værdiansættelse efter endt leasing.
Og leasingtager, skal så kunne anvise en køber til denne værdiansættelse, ellers hæfter leasingtager for tabet hvis det ikke kan lade sig gøre.
Min holdning skinner nok igennem - at lease er at købe katten i sækken.
Du aner ikke hvad det ender med at koste dig før du er færdig.
Og hvis det er leasingselskabet som hæfter for værdiansættelsen, så kan de forlange at leasingtager betaler for udbedring af fejl som ikke skyldes normalt slid. Så hvis du har ridset tanken, skal du betale for en omlakering.
Der er forskellige kontrakter, men på MC hvor leasning selskabet ikke får flåderabat mv. er der vist kun én til at betale både MC'en og leasningselskabets avance.
Flex leasing