{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Flex leasing {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har fundet en motorcykel jeg vil have. Den sælges privat og sælger skriver den kan evt flex leases. Jeg skal betale en mindre beløb til ham og så kan jeg flex lease den via easy lease.

Men hvordan forgår det lige?

Motorcyklen koster små 100.000kr uden afgift.
Kan betale ham 25-30000kr og en beløb til leasing firma i de 7 måneder der nu kan køres eller hvad vi finder ud af!

Mit spørgsmål er nu!

Hvad gør jeg? Er det overhovedet mim cykel eller låner jeg den bare af vedkommende og skal aflevere den tilbage ved endt periode.?

Jeg forstår ik helt det flex leasing!

Hjælp???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flex leasing
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   14. feb 2022 Så ring til et flexleasing firma, eller brug 10 minutter på at læse betingelserne for flexleasing.

Det tager dig længere tid at spørge her, end bare at finde svaret selv.

• #2   15. feb 2022 Man må ikke eje et køretøj man flexleaser. Det er ejet af leasinggiver, her Easy lease. Efter endt periode er der en restværdi, som du som udgangspunkt er forpligtet til at købe den tilbage til, eller sælge den videre. Hvis restværdien ikke er realistisk, så hæfter du selv for tabet.

• #4   18. feb 2022 Hvorfor skal sælges så have 25-30.000kr, hvis leasing selskabet ejer den?
    Så kunne man da lige så godt overtage kontrakten og få motorcyklen "gratis".

• #5   18. feb 2022 Der er typisk en startpris. Det lyder som startprisen, og så den månedlige ydelse bagefter.
    Og så er startpris og ydelse beregnet efter en fiktiv værdiansættelse efter endt leasing.
    Og leasingtager, skal så kunne anvise en køber til denne værdiansættelse, ellers hæfter leasingtager for tabet hvis det ikke kan lade sig gøre.
    Min holdning skinner nok igennem - at lease er at købe katten i sækken.
    Du aner ikke hvad det ender med at koste dig før du er færdig.
    Og hvis det er leasingselskabet som hæfter for værdiansættelsen, så kan de forlange at leasingtager betaler for udbedring af fejl som ikke skyldes normalt slid. Så hvis du har ridset tanken, skal du betale for en omlakering.
    Der er forskellige kontrakter, men på MC hvor leasning selskabet ikke får flåderabat mv. er der vist kun én til at betale både MC'en og leasningselskabets avance.

Kommentér på:
Flex leasing

Annonce