{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

hyper pro {{forumTopicSubject}}

Hej mc-g

Sikke et dejligt vejr at vågne op til. Tror vidst der skal køres noget cykel i dag smiley

Er der nogen der har erfaring med at skifte de originale fjedre ud med hype pro. Gerne på sportsmaskiner. Giver det en mærkbar forbedring eller er det penge ud af vinduet. Overvejer det nemlig på min gix'er.
Har rodet en del med opsætning af affjedringen på min cykel og synes jeg har nået et ok resultet, men er sikker på det kan blive endnu bedre. Fik et tilbud på 3500 for nye fjedre og ny olie i gaflerne inkl montering.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyper pro
  • #1   16. mar 2008 Hyper pro selvfølgelig

  • #2   16. mar 2008 Vil aldrig være penge ud af vinduet.. med mindre du ikke er i stand til at presse cyklen. mærkbar..? tjaa. jo mere du kan presse den , jo mere kan du mærke der er kommet anden indmad i.. Min erfaring er godt nok fra öhlins.. men på den nye baneged.. kommer der helt sikkert Hyper Pro i/på (for og bag).

  • #3   16. mar 2008 Har ikke noget problem med at presse lidt til den. Men er Hyper pro bedre end öhlins..?

  • #4   16. mar 2008 Det ville de nok gerne være... but no.. öhlins har ry for at være kongen af affjedring..! men også i et andet prisleje..!
    HyperPro er et fremragende produkt til en fair pris.!


  • #5   16. mar 2008 Ja mente nok öhlins var kram. Men det blir nok til Hyper pro pga prisen. Tak for hjælpen i hvert fald.

  • #6   16. mar 2008 Søren P:

    Lidt info,
    Hyperpro arbejder med progressive fjedre (fjedre der blir hårdere jo mere de trykkes sammen.)
    Öhlins arbejder primært med liniære fjedre (Beholder samme hårdhed i hele vandringen)
    Der er mange for og imod argumenter, jeg vil sige at det der taler for de progressive fjedre er at det er lettere at lave en god opsætning på. De liniære derimod er fantastiske når affjedringen fungerer optimalt. Dvs fjederhårdhed, kompression og retur spiller max. Men der er afsindigt mange aspekter i affjedring, og det vigtigste af dem alle er at cyklen er i balance. Så når dit rider-sag er justeret perfekt (gøres ved at ændre fjederforspændingen samt fjederhårdheden) justeres din retur + kompression så at cyklen dykker og kommer retur med samme hastighed og uden forsinkelse. Du skal ligge trykpunktet imellem akslerne dvs det sted imellem sædet og tanken hvor vægten er højest når du sidder i kørestilling på cyklen. Håber du kan bruge dette.


  • #7   16. mar 2008 Godmorgen Carsten, ved at være skudklar til sæsonen?

  • #8   16. mar 2008 jeg har selv lige ofret penge på en komplet ny bagdæmper og nye fjedre i forgaffel . tror sku nok det skal gøre tricket for mig .

    skift du bare til hyperpro . de har fået gode resultater


  • #9   16. mar 2008 hey Chris .. må man spørge hvad du måtte slippe for sådan et sæt ?

  • #10   16. mar 2008 Du har fuldstændigt ret Carsten!
    Der er helt til grin.
    Jeg blir desværre tidligst kampklar i løbet af maj måske juni.
    DM blir der bestemt ikke noget af. Tror jeg måske vil se om jeg kan få wildcard til PRO Superbike i sverige, ellers blir de sandsynligvis ART Motor superbike open og Jura Racing der kommer på tapetet. Også må vi se om jeg kommer til at kunne gi lidt gas igen, ellers er det jo lidt ligemeget. Hehe. Hva med Lars B, er han ved at være i stødet?


  • #11   16. mar 2008 vil sige det sådan du vil ikke blive skuffet michael kan ordne og sætte den så den passer lige din køre stil......bevis... sidste år i frankrig gade kører der hade kørt i tre dage med deres gamle dæmper fik en opsætning og hyperpro på første omg 2sek hurtiger og det blev bedre for dem dag efter dag......

  • #12   16. mar 2008 Ha ha ja, det er jo det. smiley
    Ja det blir spændende om han får gas i 600éren. Tror nu bare han ville ha haft det nemmer med sin 1000ér.


  • #13   16. mar 2008 Poul og Carsten: Snup den debat i en privat.

  • #14   16. mar 2008 Carsten: overhovedet ikke. Men tråden er drejet over i jeres private snak, som nok ikke interesserer mange andre end jer selv. Så derfor beder jeg jer bare om at fortsætte den i en privat.

  • #15   16. mar 2008 Den tager vi lige i en privat. Ingen grund til at køre tråden mere af sporet, end den allerede er.

Kommentér på:
hyper pro

Annonce