{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Trackday på cykel uden afgift? {{forumTopicSubject}}

Hej mc-galleri.
Jeg kom til at sidde og snakke med en ven om, hvorvidt man kan deltage på div. trackdays og kørekurser i Danmark, på en mc uden afgift? Og hvad med kørekort, er det et krav? Han har nemlig gjort op med sig selv, at hvis han får kort og cykel, så dør han i en ung alder, men han vil gerne og og race alligevel smiley
På forhånd tak for svar!
Anders.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trackday på cykel uden afgift?
  • #1   10. mar 2008 Jeg ved på de kurser i sverige, er der ingen krav om kørekort, afgift mm. men skal selvfølgelig ikk kunne sige om det er det sammen.. Men det burde da være lige meget når det er lukket bane..

• #2   10. mar 2008 afgift kan man godt køre uden på bane...... men kortet er jeg lidt i tvivl om

• #3   10. mar 2008 Mener R4F ikke stiller krav til kørekort... Kun du har prøvet at køre med gear (hvis jeg husker tigtigt).

De fleste grønne klasser er lukket for cykler uden afgift da det betegnes som kørekursus, med der efter er det bare at give los på en cykel uden afgift... Han må jo sige til, hvis hn skal bruge en billig maskine, har et par stykker i overskud. smiley

... Forresten ikke alle udbydere af banedage der kræver du har været i grøn klasse for at komme med i blå klasse.

• #5   10. mar 2008 Takker for svarene - jeg tænkte selv i det med de grønne klasser. Men så må han jo bare ud og give gas smiley

• #6   10. mar 2008 kørekort er ikke et krav for at køre på lukket bane...

• #7   10. mar 2008 Anders B> Han har nemlig gjort op med sig selv, at hvis han får kort og cykel, så dør han i en ung alder, men han vil gerne og og race alligevel smiley
    Hænger dette sammen synes du ? hmm....tænker.... c")

• #8   10. mar 2008 Jesper (Horsens)> Okay, ville du saa ikke være god at fortælle mig hvorfor der er ambulance til stede, hver gang der afholdes road racing løb, Trackdays osv. ? dooooh

• #9   10. mar 2008 der er lidt om det... hvem ville til enhver tid ikke hellere vælte med 140 km/t på en racerbane end en motorvej?

Bare se Carsten.. han lever endnu smiley

• #10   10. mar 2008 Arh hold op drenge - risikoen er alt andet lige mindre på en bane hvor der ikke er sideveje, traktorer og så videre, plus risikoen for at han tager nogen med sig i faldet er mindre. En bane er lavet til race, det er landevejen ikke nødvendigvis.
    Det med at dø i en ung alder var jo også sagen sat på spidsen smiley

• #11   10. mar 2008 Jesper: Jep, ironi er ikke nemt på skrift, misforståelser opstår nemt smiley Men selvfølgelig er risikoen der, som sagt mener jeg bare at man eliminerer en stor del af de elementer der er med til at gøre det farligt at køre mc på landevejen, samt, afhængig af banen, er der færre ting at glide ind i når man endelig vælter, og efter min bedste overbevisning skyldes mange dødsfald ikke selve styrtet, men det at man rammer noget massivt på sin glidetur?

• #12   11. mar 2008 Stefan M> Det har du da saa ganske ret i. Nu ved jeg ikke lige hvem "Carsten du hentyder til" Synes ikk lige jeg kan se nogen Carsten her i traaden, men maaske en eller anden du kender....c")

Mvh. Karsten L.

Kommentér på:
Trackday på cykel uden afgift?

Annonce