2.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

hvad vælger i mc med, hjertet eller fornuften? :) hvad vælger i mc med, hjertet eller fornuften? :)

Hey gutter og gutinder smiley

jeg går og banker mig selv i hovedet over et valg smiley
Jeg er brændt fuldstændig varm på en ktm duke 790 jeg har prøvet.
den gør alt rigtigt og passer mig perfekt, jeg elsker virkelig alt ved den og umiddelbart skulle den være fuldstændig gennemtestet også så den skulle kunne holde i mange mange år og km frem.
den er fra 2020 og nærmest ny men med alt det fede udstyr, den står til 122.000.
det der nager mig er, at den helt nye mt-09 alm, ikke sp versionen, kan erhverves for lige under 130.000 som helt ny med 5 års fuld garanti.
den har flere hk, nyere teknik, større motor og stort set samme vægt.
så yamahen er det fornuftige valg af de to og den kører helt sikkert helt eminent.... den tænder bare ikke noget i mig som den duke gør og jeg er virkelig ikke til udseendet på den nye mt 09, modellen før var federe i mine øjne.
men hvad gør i andre? vælger med fornuften og tager en cykel som stadig gør alt godt og helt sikkert vil give mange gode km og en tryghed i garantien, eller tager i tyren ved hornene og går med det lidt mere eksotiske bad boy valg og bare nyder hver en km og så skider lidt på gensalgs værdi osv?

kom glad med jeres meninger og holdninger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad vælger i mc med, hjertet eller fornuften? :)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #1   15. aug 2021 Jeg vælger med mavefornemmelsen.

Den der giver det bredeste smil, er den jeg vælger af de to.

Fuck hvad andre tænker, garanti, fornuft, hvad den koster eller hvad tallene fortæller på et stykke papir.

Er du overhovedet i tvivl, siden du spørger?

• #2   15. aug 2021 Hvis det er en MC der bare skal bruges til daglig pendling og ferieture, så vælger jeg mc ud fra de praktiske egenskaber.
    Hvis det er en mc der skal bruges til sjov er det mavefornemmelsen/hjertet.
    Min Varadero 1000 er dog en af dem der er bliver valgt ud fra det fornuften, men siden har fået plads i hjertet.
    Så det fornuftige valg kan sagtens ende med også at have hjertet med.

• Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   15. aug 2021 Jeg var også ude at prøve KTM 790 Duke for en måned siden. Sindsyg fed maskine. Masser af moment, fed lyd og lækker køreegenskaber. Det jeg valgte den fra var hvor smal den er i forhold til f.eks. Mt 09. nu står valget mellem mt 09 og kawa z900, som begge skal prøves snarest ??

• #4   15. aug 2021 Tag den, der gør dig gladere. Du køre nok som de fleste af os MC folk imellem 4000 - 9000 km om året i godt vejr. Så køb Duken og tænk på det ultra voldige PC spil fra 1990'erne " Duken Nukem" Det gav glæde i skyderfingeren

• #5   15. aug 2021 For mig stod valget i mellem en Yamaha MT-09 SP og en KTM Duke 890 R. Se på min avatar hvad resultatet blev smiley .
    For Yamaha: Fed turbineagtig motor og 5 års garanti.
    For KTM: Alt andet! I øvrigt kan du tilkøbe garanti på KTM'en - det skal blot gøres inden fabriksgarantien udløber.
    Er du til (meget) frisk kørsel på snoede veje med dybe nedlægninger, så skal du tage KTM'en...

• #6   15. aug 2021 Hvis vi alle skulle vælge med fornuften skulle vi jo vælge en VFR 750 de går jo aldrig i stykkkkkker ((((( smiley )))))). MEN DET GØR VI IKKE

• #7   15. aug 2021 Tror jeg ville tage Yamaha, men er da ikke helt sikker, større motor, mere moderne, tja......

• #8   15. aug 2021 køb med hjertet... nogen sige, at motorcykel glæde ikke kan måles. men det er løgn, for hvis du smider hjælmen efter en tur på KTM 'eren og måler dit smil fra kind til kind vil det uden være større end på Yamaha'en.
    hvis du køberen MT09 vil du, hver gang du ser en 790 tænke "øv" og så en skal det ikke være...!

• #12   17. aug 2021 En god blanding af fornuft og hvad der gør blodet lidt varmt.
    Du bør se på den nye 890 når nu du er oppe i den klasse MC..

- Personligt har jeg givet helt op på Husqvarna og KTM efter min Vitpilen 701.
    Det var en fin maskine til små 30 minutters tur på vejen.
    Men efter omkring 18 dage på bane havde jeg fået skiftet koblingspladerne 2 gange og en hel replacement af gearkasse 3. gang. (Alt inden for en sæson)
    da den begyndte at gå i neutral gear på første banedag denne sæson og engine light igen igen lyste op på vejen hjem. Var det direkte til forhandler som købte den retur.

- Den lange pointe er vel: Sørg for at købe en MC som du brænder for. Men som også giver mening til dit behov og forbrug.

Jeg kører nu en BMW S1000RR-M og har kørt 28 banedage i år på den.
    Det er min drømme MC og den bliver brugt til det den er lavet til. Men jeg har stadig vældig svært ved at forsvare prisen og have sådan en maskine stående.

profilbillede
  • #13   17. aug 2021 Du svare selv..

Jeg er brændt fuldstændig varm på en ktm duke 790 jeg har prøvet...

Gør det... længere er den ikke..

• #14   17. aug 2021 Køb for helvede, du svarer selv på det smiley

Det skal ikke altid være så overtænkt,, den første ide er tit den bedste

• #15   17. aug 2021 Jeg har helt sikkert købt med fornuften denne gang, jeg ville egentlig have haft en superbikes, men ryggen kan ikke klare det mere! Så jeg var ovre i duke, gsxs, z900 og i den dur, men er endt med at købe en Yamaha tracer 9 det er det bedste valg nogen sinde smiley

• #16   18. aug 2021 Motorcykler med hjertet - Hvergang og alle gangene.
    Biler bruger jeg hjernen ??

• #17   18. aug 2021 MC, Bil , kvinder : Altid fornuften..

Indtil man bliver lidt FORELSKET smiley

• #18   18. aug 2021 smiley HJERTET, anytime

Det er ok med krampe i kinderne efter hver tur smiley

• #19   18. aug 2021 KTM glæden plejer at være kort.
    Yamaha er nok konservativ men det plejer at være jævnt skudsikker på flere punkter, end KTM.
    Vær fornuftig, tænk dig RIGTIG godt om, og så handl.

• #20   18. aug 2021 Du beskriver det fint igen selv Karstin #19 smiley
    Præcis problemstillingen..
    Fornuften = Yamaha..
    Passion for denne person = KTM.
    KTM/Husqvarna var som jeg nævnte for mig også en kort fornøjelse.. smiley Der var mere lys i engine-light end der var på mine blinkers.. Men sjov var den som sagt på de små ture på 30 minutter.!

• #21   18. aug 2021 Lyt til dit hjerte smiley

Stod selv i din problem stilling for 2 år siden…

Nu har jeg 2 stk Racer raketter smiley

• #22   18. aug 2021 Motorcykler skal købes med hjertet men køres med hjernen. Men ting som komfort og siddestilling har vel også lidt at sige? Hvad nytter det at købe en lækker kværn, hvis man får ondt i kroppen af at køre på den?

• #23   18. aug 2021 Har i 25 år kørt på nyere BMW, og hvor var det dog fornuftigt, solid teknik og sublime køreegenskaber, aldrig problemer.
    Har i de sidste 5 år kørt på en 20 år gammel Harley, købt med hjertet. Smiler efter hver tur.
    Held og lykke med valget

• #24   18. aug 2021 Tak for alle jeres gode input!! smiley
    Det er lige det, jeg sidder perfekt på den ktm, lyden er lige mig, bundtrækket passer mig super godt og jeg elsker at alt den elektronik den har faktisk virker efter hensigten!

Problem stillingen er lige præcis den de fleste af jer fremhæver.
    Yamahaen er det sikre valg med 5 års garanti.
    Ktm kender jeg ikke men umiddelbart skulle den 790 duke være fuldstændig gennemtestet og holdbar, men jeg aner det reelt ikke smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #25   18. aug 2021 Det er klogest at vælge efter indhold i tegnebogen.

• #26   18. aug 2021 Men de koster det samme i indkøb, men om den ene er dyrere at holde kørende end den anden ved jeg ikke ??

• #27   22. aug 2021 Tue
    Hvad stod den Aprilia til før den blev solgt?

Kommentér på:
hvad vælger i mc med, hjertet eller fornuften? :)

Annonce