3.194 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
Hvilken bmw skal jeg vælge Hvilken bmw skal jeg vælge
Hej med jer
Jeg har bestemt mig for en bmw boxer cykel. Kan godt lide designet op til ca 1980.
Jeg har hidtil kørt nsu, moto guzzi og bsa. Jeg er på udkig efter en R model. Men ved ikke hvilken. Den skal være solid og pålidelig. Jeg kører max ture på 50-100 km. Håber på inputs der kan hjælpe mig. Tænker r45 er for lille men ellers ingen præferencer.
Er de pålidelige ?
Håber på jeres hjælp.
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.387
Fælles for begge er, at de er simple og nemme at holde kørende stabile uanset vejr og alle reservedele kan du altid få, ikke fordi du får særlig meget brug for dem
Hvis du skulle få lyst til mere power, findes der alt i ondskab og tuningsgrej på Ebay.de
Udsenet kan også ændres for få midler, kik evt. mit fotoalbum
PS. hvis du tænker på fremtidig investering, så kik lige på en BMW R100R Mystic. Det bliver fremtidens kult mc, tro mig.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
........ og nogen af dem var slemme til at punktere, når man kørte på søm !!
Du skal sorte lidt i det du hører nede på kroen.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Søg på tyske fora f.eks. 2-ventiler.de og søg på "ausgerissenen Zylinderstehbolzen". Og man vil kunne se, at det er et issue.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
I bund og grund er /7 præget af en meget mindre svingmasse end de ældre, og det giver en helt anden motorgang. Jeg foretrækker selv /5 og /6, men jeg har faktisk haft en R 100 RT, og kørt masser af km på begge typer.
En R model skal have stillet ventiler ofte, men det er til ,gengæld vældigt nemt.
Ventilerne holder 80.000 til 100.000 km, og så er det en god ide at skifte dem før der går noget galt. Jeg prøvede at stå i Harzen med et topstykke, der ikke havde det godt. Det er en lang tur med tog frem og tilbage - Den havde gået + 100.000 km da den tabte et ventilhovede.
Bagtøjet holder ca. 150.000 km.
Men helt generelt kører de faktisk vældigt smertefrit for så halvgamle motorcykler.
Jeg havde en 90S motor i min 75/5 i 138.000 km,, og jeg oplevede ikke noget der lignede afrevne bolte - Og dengang fik den faktisk masser af tæsk. 90S med DellOrtho karburatorerne går rigtigt godt, men de koster den helt store tegnebog i dag.
Jeg har ikke selv kørt R65/R45, men jeg vil nok give dig ret i, at en R45 ikke rigtigt er god til at vinde fartkonkurrencer ved lyskrydsene.
okt 2018
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 6
Sørg for at overholde de beskrevne service eftersyn og momenter der skal spændes/efterspændes med - så er der ingen cylinder der pludseligt falder af
Vær opmærksom på at der i Danmark er utroligt mange R modeller der er "opgraderet" ved at flikke dele sammen fra forskellige andre. Der er desuden mange tidligere politi BMW'er som generelt har en lavere værdi, grundet mange kørte km. Det kan være vanskeligt at se, men der nogle små detaljer der afslører om det er en tidligere p model, hvis du ikke ligefrem kan finde det ved at søge på nummer pladen
Der er ikke et problem, men prisen bør sættes derefter.
God jagt og nyd en dejlig klassiker med fremragende drejningsmoment, nem vedligeholdelse og yderst driftsikker.
Har du brug for vejledning, er du velkommen til at kontakte mig.
apr 2014
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 14
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Du vil jo få lige så mange svar, som der er BMW ejere...
apr 2014
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 14
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Du spørger kun om hvilken af de utallige BMW modeller, der er at vælge i mellem, der lige kan passe dig.
Og det ved da ikke en mors sjæl, vel?
apr 2014
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 14
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
okt 2018
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 6
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Det er da i min mening dumt at spørge andre om det, man som gammel motorcykelejer selv bør vide som skidt fra en spædekalv ved køb af cykel.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Man forpligter sig bl.a. til:
Generelt at fremtræde med en god og høflig opførsel;
Ikke at anvende stødende sprogbrug eller optræden i øvrigt; herunder tilsvining af personer eller firmaer, samt racistiske og stødende indlæg/kommentarer.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.387
Det er da noget nyt
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
- Min fint nok, at Jan S. er i kontakt med sin feminine side...
- Måske han bare skulle købe sig en bike, få kørekortet, og ad den vej få et liv med indhold....
apr 2014
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 14
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.387
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.387
Grunden til jeg ikke nævnte den her, er fordi, den er blevet rasende dyr og de er svære at finde. Så CS og RS modellen er et godt alternativ.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Rigtigt.
Jeg har faktisk lige solgt mine 3 gamle engelske motorcykler efter 30 år. Jeg, som er mekaniker, overvejer nu en BMW. Men da jeg er rigtig, rigtig dum i hovedet, spørger jeg nu dig: Hvilken BMW skal jeg vælge?
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Jeg har lige solgt de sidste 3 engelske motorcykler i min stald. Efter 30 års ejerskab, teknisk omgang og pleje, samt kørsel.
Og jeg overvejer nu at købe en BMW:
Kan du ikke lige fortælle mig, hvilken BMW, jeg skal købe?
ps:
Det skal altså helst være en af dem, hvor man altid kan bruge den ene cylinder som sidestøtteben.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
Det skal altså helst være en af dem, hvor man altid kan bruge den ene cylinder som sidestøtteben."
Det kan du faktisk ikke. For det første går sidestøttebenet på i den ene side før ventildækslet, og som jeg husker det udstødningsrøret i den anden side, og derudover tipper den over, når den ligger på et ventildæksel, så hjulene svæver frit i luften. Men den er unægteligt meget nemmere at rejse op igen, når man er væltet på den ene eller anden måde.
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Du skal lige huske, at det, i følge div. indlæg, er helt normalt, at en BMW ofte taber den ene cylinder.
Så skal man naturligvis vælge den anden, når man parkerer...
Hvilken bmw skal jeg vælge