Svært at skifte motor? (GPZ 500) {{forumTopicSubject}}
Hej,
Er det svært at skifte motor på en GPZ 500? Jeg ved ikke om det kun bliver selve motoren uden karburator, eller om det bliver inkl karburator - men det burde ikke have så meget at sige.
Jeg er godt træt af de vibrationer der kommer på min ved 6000rpm og derover. Først troede jeg det var knastkædestrammeren, så den blev skiftet et par gange. Og hver gang den blev skiftet, så gik den perfekt uden vibrationer de næste 20km, men så kom det igen. Faktisk ligemeget om man skiftede strammeren til en ny eller en af de gamle, den skulle bare lige ud og nulstilles og så monteres igen.
Igår prøvede jeg så igen - der hjalp det ingenting. Tog så ventildækslet af og tjekkede knastkæden, målte på den, og den var fint indenfor specifikationerne. Så nu ved jeg ikke hvorfor hele lortet ryster..... ny motor må det snart blive til.
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Jeg ved godt 2 benede skal ryste lidt osv, men det her er fuldstændig vildt. Man får virkelig masseret både hænder og fødder, og der skal ikke meget mere end 50km til, før end man er følelsesløs i hånden. Har prøvet en anden GPZ 500S, og der er slet ikke noget der er så slemt.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Hvordan forklarer du så, at de 3 gange jeg havde enten skiftet eller nulstillet knastkædestrammeren, at vibrationerne forsvandt de efterfølgende 10-20km? Men ellers ja, jeg tror heller ikke det er strammeren mere - men den havde hvertfald noget indflydelse, på et eller andet punkt.
Men jeg kan ikke helt se hvorfor man risikere det samme, ved at skifte motor - det er ikke noget jeg har hørt om før, så det lader ikke til at være et "kendt problem".
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Det kommer ALTID ved 6000 rpm, uanset gear - om det er frigear, kommer det også
Så nej, er sikker på det ikke er hjulet - det må næsten helt sikkert være i motoren.
Der er en amerikaner der skriver til mig:
"Sound silly but I have seen other engines that acted like yours that were running with broken crankshafts."
- kan det mon være det?
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Hvor mange timer skal man forvente det vil tage at tjekke (og udskifte, hvis det er den) krumtappen eller balanceakslen? Jeg gider/kan ikke selv, så skal have et værksted til det.
Og hvad pris snakker vi typisk for hhv. krumtap og balanceaksel?
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
Som du ved har jeg fået det gjort.(altså ny motor), og det er ikke billigt
Søren
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Hvad kostede det da? Jeg kunne forestille mig det "bare" er at finde en anden motor, og bruge en eftermiddag på at skifte
Per, tvivler lidt på at det kan betyde de vibrationer der. Jeg synkroniserede karburatorerne for et par måneder siden, men det hjalp ikke på vibrationerne.
Jeg hælder nok pt. mest til krumtappen - nogen idé om hvad sådan en koster, og hvor mange timer det tager at skifte den?
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
så fik jeg ordnet nogle småting alt i alt endte det på 13000.- alt incl.
søren
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
Jeg ved det! men det var lige det med tiden.
Så derfor måtte jeg sætte værkstedet på opgaven.
Søren
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Kan man lave en krumtap, hvis den er i stykker, eller er man nødt til at købe en ny/brugt ?
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Jeg tror lige jeg prøver at høre speedshopkolding.dk om hvad de skal have for at tage den ud og tjekke den - det kræver jo nok at jeg finder ud af hvad der er galt med den (hvis det er krumtappen) før end jeg kan få en pris på hva det vil koste at få lavet krumtappen.
Svært at skifte motor? (GPZ 500)