{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Svært at skifte motor? (GPZ 500) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er det svært at skifte motor på en GPZ 500? Jeg ved ikke om det kun bliver selve motoren uden karburator, eller om det bliver inkl karburator - men det burde ikke have så meget at sige.

Jeg er godt træt af de vibrationer der kommer på min ved 6000rpm og derover. Først troede jeg det var knastkædestrammeren, så den blev skiftet et par gange. Og hver gang den blev skiftet, så gik den perfekt uden vibrationer de næste 20km, men så kom det igen. Faktisk ligemeget om man skiftede strammeren til en ny eller en af de gamle, den skulle bare lige ud og nulstilles og så monteres igen.

Igår prøvede jeg så igen - der hjalp det ingenting. Tog så ventildækslet af og tjekkede knastkæden, målte på den, og den var fint indenfor specifikationerne. Så nu ved jeg ikke hvorfor hele lortet ryster..... ny motor må det snart blive til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at skifte motor? (GPZ 500)
  • #1   15. aug 2005 det eneste der undrer mig er at problemet kan forsvinde. det er et temmeligt normalt problem på 2benede. men er intet problem at skifte den.

  • #2   15. aug 2005 Tro mig - det her er IKKE normalt smiley

    Jeg ved godt 2 benede skal ryste lidt osv, men det her er fuldstændig vildt. Man får virkelig masseret både hænder og fødder, og der skal ikke meget mere end 50km til, før end man er følelsesløs i hånden. Har prøvet en anden GPZ 500S, og der er slet ikke noget der er så slemt.


  • #3   15. aug 2005 Willie,

    Hvordan forklarer du så, at de 3 gange jeg havde enten skiftet eller nulstillet knastkædestrammeren, at vibrationerne forsvandt de efterfølgende 10-20km? Men ellers ja, jeg tror heller ikke det er strammeren mere - men den havde hvertfald noget indflydelse, på et eller andet punkt.

    Men jeg kan ikke helt se hvorfor man risikere det samme, ved at skifte motor - det er ikke noget jeg har hørt om før, så det lader ikke til at være et "kendt problem".



  • #4   15. aug 2005 er det når du kører. kan nemt være et skævt hjul

  • #5   15. aug 2005 Jens,

    Det kommer ALTID ved 6000 rpm, uanset gear - om det er frigear, kommer det også smiley

    Så nej, er sikker på det ikke er hjulet - det må næsten helt sikkert være i motoren.

    Der er en amerikaner der skriver til mig:
    "Sound silly but I have seen other engines that acted like yours that were running with broken crankshafts."

    - kan det mon være det?


  • #6   15. aug 2005 Per, det er også en mulighed smiley Kan du fortælle noget om den? (aner ingenting om den dims)

  • #7   15. aug 2005 Nååh ja, krumtap er da crankshaft - ser jeg lige i min ordbog smiley

    Hvor mange timer skal man forvente det vil tage at tjekke (og udskifte, hvis det er den) krumtappen eller balanceakslen? Jeg gider/kan ikke selv, så skal have et værksted til det.

    Og hvad pris snakker vi typisk for hhv. krumtap og balanceaksel?


  • #8   15. aug 2005 Nok noget billigere end at skifte motor

    Som du ved har jeg fået det gjort.(altså ny motor), og det er ikke billigt

    Søren



  • #9   15. aug 2005 Søren,
    Hvad kostede det da? Jeg kunne forestille mig det "bare" er at finde en anden motor, og bruge en eftermiddag på at skifte smiley


    Per, tvivler lidt på at det kan betyde de vibrationer der. Jeg synkroniserede karburatorerne for et par måneder siden, men det hjalp ikke på vibrationerne.

    Jeg hælder nok pt. mest til krumtappen - nogen idé om hvad sådan en koster, og hvor mange timer det tager at skifte den?


  • #10   15. aug 2005 motoren endte på 7500.- + moms.
    så fik jeg ordnet nogle småting alt i alt endte det på 13000.- alt incl.

    søren


  • #11   15. aug 2005 Søren, var dælme også en pebret pris for motoren da smiley Til den pris kan man jo få en hel reservedelscykel i Tyskland smiley

  • #12   15. aug 2005 Klaus

    Jeg ved det! men det var lige det med tiden.
    Så derfor måtte jeg sætte værkstedet på opgaven.

    Søren


  • #13   16. aug 2005 Willie,
    Kan man lave en krumtap, hvis den er i stykker, eller er man nødt til at købe en ny/brugt ?


  • #14   16. aug 2005 Tak for det Willie.

    Jeg tror lige jeg prøver at høre speedshopkolding.dk om hvad de skal have for at tage den ud og tjekke den - det kræver jo nok at jeg finder ud af hvad der er galt med den (hvis det er krumtappen) før end jeg kan få en pris på hva det vil koste at få lavet krumtappen.



Kommentér på:
Svært at skifte motor? (GPZ 500)

Annonce