3.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Har du nogensinde fået en P-bøde (MC) Har du nogensinde fået en P-bøde (MC)

Inspireret af et andet indlæg omkring parkering og de lusede forhold der normalt bydes motorcyklister, kunne jeg godt tænke mig at høre fra Jer der rent faktisk har fået en, eller fået besked på at flytte cyklen med henvisning til P-reglerne ??

Såeeeeee, har DU nogensinde fundet en P-bøde på din MC (og hvorfor).

JLL

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du nogensinde fået en P-bøde (MC)
  • #2   28. feb 2008 Ja to stk
    en for at holde for enden af cykelstativ på fortovet
    og den anden for at holde bilbås ved staffeten ved parken vi holdte to mc-er, på bøden stod der at vi skulde holde mc båsen og den er helt nede ved østerbrogade

• #3   28. feb 2008 jeg holder altid på fortorvet. må man nemlig gerne så længe at der kan komme en tvillinge barnevogn forbi;)

• #4   28. feb 2008 Simon: Det kommer an på hvilken kommune du vælger at parkere i. På Fr.berg må du ikke holde på fortorvet, og heller ikke i KBH efter de nyeste regler...

• #5   28. feb 2008 Simon - Kommer an på hvilke regler der er i den by du gør det. Nogle steder er det ikke tilladt, og så vidt jeg ved er det den lokale politi mester der bestemmer. Er dog ikke helt sikker på at det er sådan reglerne er idag.

• #6   28. feb 2008 Aldrig smiley

Tror ikke der er nogen P-vagter i jylland.. jeg har sku aldrig fået en bøde på MC

• #7   28. feb 2008 Citat:
    .
    I Københavns Kommune skal der ikke betales for parkering af motorcykler.

Du må ikke standse og parkere motorcykler på fortove, men du må gerne stille cykler og tohjulede knallerter (jf. færdselslovens § 28).

P-vagterne kan pålægge en afgift ved overtrædelse af dette forbud (Jf. færdselslovens § 121).

Du må parkere motorcyklen i en afmærket MC-bås eller parallelparkere den langs kantstenen. Vær opmærksom på, at du ikke må parkere i en afmærket bås til biler.

(Jf Bekendtgørelse om standsning og parkering i København § 2, 3 og 4)

På nedenstående vejledende liste kan du finde parkeringspladser for motorcykler i København. Der kan være vejarbejde eller lignende, som hindrer dig i at parkere på de anviste pladser. Har du aktuelle rettelser til listen, er du meget velkommen til at sende dem til os på parkeringweb(a)tmf.kk.dk.

MC-parkeringspladser (pdf)

se mere på: http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

• #8   28. feb 2008 Vej og Park Københavns Kommune

Vedtægtsænderinger pr 1/9-07

"Alle biler med invalideskilt samt elbiler og motorcykler kan fortsat parkere gratis på alle offentlige veje i Københavns Kommune."

• #9   28. feb 2008 har sq også fået en enkelt i et p-hus i aalborg, der står åbenbart på deres hjemmeside at man skal købe billet og indsende den sammen med bøden efterfølgende.

• #10   28. feb 2008 jeg troede man måtte parkere alle stede..

• #12   28. feb 2008 nice, tror sq min kommer til at løbe tør engang imellem også smiley

• #13   28. feb 2008 MOTO: ALDRIG, den er altid indenfor synsafstand :o).

Radissen: Korrekt, der skal ikke betales for motorcykler, problemet er bare at finde en plads langs en kantsten et eller andet sted, eller en MC-bås som der ikke er for mange af :o)

JLL

• #14   28. feb 2008 En af mine kollegaer fik en bøde sidste år, da han parkerede i en bil-bås i Århus.

• #15   28. feb 2008 hmm jeg har fået en bøde på Ro's torv i Roskilde fordi jeg ikke holdte i MC-båsen.

Det skal lige siges at der IKKE ER mc-båse på Ro's torv, så fik den selvfølgelig annuleret på stedet, men det siger lidt om hvor opfindsomme p-vagter er.

Mht. Frederiksberg, så har Jesper helt ret i at det nu er ulovligt at holde på fortovet, også selvom der kan komme en tvillinge barnevogn forbi.

• #16   28. feb 2008 Så er det dejligt at bo i odense...
    Her må man gerne parkere i bilbåse "bare ikke ved Carpark", men det er også til private.. På alle offentlige holdepladser, også dem der koster penge pr. time, må man holde, og det er uden at betale smiley
    Har læst på kommunes hjemmeside + jeg har ringet til Europark "som har stort set de fleste pladser i odense".. De sagde ved Europark, at på alle deres pladser i hele landet, må man gerne parkere sin MC gratis i BIL BÅS, så det gælder vel også i KBH selvom kommunens hjemmeside siger noget andet.. Europark er jo ikke kommunen!! Europark er dem med blå og røde taktszoner "i odense ihvertfald"

• #17   28. feb 2008 1 stk p-bøde for parkering i bilbås ved McD, Kastrup lufthavn.
    Der er ingen mc-parkering derude, så jeg parkerede i god tro i bilbåsen. Men Kastrup er del af Tårnby kommune og ikke KBH og i Tårnby betragtes mc'er som cykler. Så jeg skulle bare have smidt mc'en stort alle andre steder end lige netop bilbåsen...

• #19   28. feb 2008 Jeg har også en fra en dag jeg skulle hente en lille pakke på Købmagergade posthus. Havde parkeret tæt på Gråbrødretorv. Gik fra motorcykel og fortog et opkald da jeg havde et ubesvaret opkald.

Da jeg kom tilbage 15 minutter senere sad der en lille hilsen med en elastik rundt om gashåndtaget.
    Gik ind i min telefon og så hvornår jeg havde lavet opkaldet og dermed parkeret motorcykelen og det var samme tid som der stod at observationen på cyklen var påbegyndt.

Der er faktisk mc parkerings båse der, men så dem ikke. Holde mindre en 50 meter fra en. Fattet ikke at vagten ikke lige gik over og fortalte mig det, da jeg tydeligvis ikke var klar over at jeg parkerede ulovligt.

Kommentér på:
Har du nogensinde fået en P-bøde (MC)

Annonce