3.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Suzuki bandit 650 vs. sv650 Suzuki bandit 650 vs. sv650

Hej, går med tanken om at invistere i en ny mc, og har disse to modeller fra suzuki i sigtekornet, bl.a. pga. af forsikringsaftalen med IF.

Hvilken cykel er at foretrække? skal siges at det er modellerne uden kåbe jeg mener.

Har tidligere kørt en en yamaha xj650 som jo også var en række4, og var egentlig ok tilfreds, har dog aldrig prøvet en v2.

Cyklen skal primært bruges til hyggekørsel, og som transportmiddel da jeg ikke har bil. Er en "fattig" studerende, så disse cykler topper budgettet pt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki bandit 650 vs. sv650
  • #1   28. feb 2008 Jeg ville vælge Banditten.... Kan kun anbefale den...:-)

• #2   28. feb 2008 SV til sjov, Bandit til touring.
    Af de to onder, vil jeg springe på SV'eren.

• #3   28. feb 2008 Er meget i tvivl, for kan se at sv'eren er en del lettere end banditten, men den koster også 10.000kr mere, så ved ikke om det er merprisen værd? Vil se om jeg ikke kan finde en forhandler hvor jeg kan prøvekøre dem.

Trækker banditten bedre ved højere hastigheder og sv'eren bedre ved lavere, eller er det forkert forstået?

Nogle der har 0-100 tider på de to maskiner?

• #4   28. feb 2008 Bandit fornuft -- SV650 fornuft og masser af sjov
    Hvor svært ka det være V2 vinder på lyd og masser af køreglæde

• #5   28. feb 2008 Hvad vil du bruge 0-100 til? Det bruges jo ikke til en skid.. Jeg har selv haft en bandit, den var jeg rigtig tilfreds med og den har faktisk en okay bund og lidt flere kræfter at gøre godt med i toppen. Men som de andre skriver er sv'eren nok mere agil og styre villig da den også er noget lettere...

• #6   28. feb 2008 hmm ja rigtig nok 0-100 ikke kan bruges så meget i praksis, men nu engang meget rart og vide om de tager 4 sekunder eller 6 sekunder smiley

• #7   28. feb 2008 hmm lige kigget lidt billeder, og synes måske nok sv'eren er pænest... især bagenden

• #8   28. feb 2008 tag til Jan O motorcykler i Middelfart der kan du prøve dem begge smiley

• #9   28. feb 2008 har lige købt en sv fik den i forgårds,har en kolleger der køre tt-race og startet på en sv 650 han blev helt vild da han hørte jeg havde købt sådan en,den har rigtig gode køreegenskaber og så lyder den kanon (især med den rigtige potte) han mener jeg blir rigtig glad for den

• #10   28. feb 2008 Ja SVen går til 100 på omkring 4sek. og det er altså rigeligt hurtigt.

Jeg har haft min i snart 2 år, og jeg synes stadig den trækker godt. smiley

• #11   28. feb 2008 Var lige nede hos kolding-minimotor som havde modeller af begge stående. Man skulle dog nærmest tigge om rådgivning, så bliver ikke der jeg handler. Nu så jeg så en sv1000 dernede, og må sige jeg synes den ser noget federe ud. Så overvejer lidt at købe en brugt sv1000 istedet...

De dobbeltudstødninger får jo mundvandet til at løbe smiley

Men banditten er udelukket, den virker for klodset.

Så enten ny sv650 eller brugt sv1000

• #14   28. feb 2008 Don T -jep synes også den er federe, men vil også gerne tænke langsigtet, er måske bange for at jeg bliver for hurtigt træt af en 650'er. Kan godt li' den rå kraft fra sådan en 1000'er. Prøvede min kammerats fzr1000 her i efteråret, og det var altså lækkert med lidt krafter.

Men nu vi se, skal lige have overvejet finanserne en smule inden jeg kaster mig ud i det. Så har lige en lille måned endnu hvor jeg lige kan overveje modellen, for der er jo satme mange at vælge i mellem. Synes f.eks. også en gsr 600 er ret fed.

• #15   28. feb 2008 Jeg har selv valgt en splinterny Bandit 650, da den har alt hvad jeg leder efter i en bike, og de 40 - 50 generer ikke mig smiley

Men SV'eren er sgu også for fed, men vil selv bare have 4 cyl....

Men sådan en GSR 600 med ABS til 99.995 kr er sgu også et fund, den er da for fed smiley

• #16   28. feb 2008 Hvad med en Yamaha FZ6-N, Yamaha har også en billig forsikringsordning smiley

• #17   28. feb 2008 Ja, men der skal mc'en vidst nok finansieres for at du kan få en billig forsikring!!!

Kommentér på:
Suzuki bandit 650 vs. sv650

Annonce