1.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Er dette et rimeligt køb...? Er dette et rimeligt køb...?

Jeg har set følgende MC til salg hos Handelsfirmaet Brdr. Jensen, men har ikke så meget forstand på MC og priserne.

Suzuki GS 500 E 500, '92, km 72.000, FLOT DK MC LEV NYS+PL, kr 29.800

Har forsøgt at sammenligne lidt med dba.dk, men der er ikke så mange GS'ere fra den årgang. Jeg har nemlig "kun" omkring 30.000 kr. at købe for, så den passer jo fint, men jeg synes måske den har kørt lidt meget...

Jeg synes også at kunne huske at have læst et sted på forummet, at Handelsfirmaet ikke var den bedste forhandler at købe fra, men kan ikke huske i hvilken forbindelse det var.

Håber I kan hjælpe med lidt respons...

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er dette et rimeligt køb...?
  • #1   2. jul 2004 Hej Lasse
    Der er rigtig mange meninger om Brdr. Jensen. Jeg har hørt både godt og skidt om dem, bl.a. folk som har gjort et røverkøb, men desværre også tilfælde hvor folk er blevet taget lidt ved røven.
    Nå, til mc'en.
    Umiddelbart synes jeg prisen er lige høj nok. Den er jo fra '92 trods alt. Mht. kilometertallet, så er det selvfølgelig også en del, men jeg mødte en for et stykke tid siden, hvis GS'er havde kørt langt over 100.000 km, så det er sgu svært at sige.
    Af positive ting,(jeg har lige set den på deres hjemmeside), kan nævnes Laserpotten, sådan en har jeg på, og jeg ved jo hvor godt den lyder:-) Farven er egentlig også ok, i forhold til den er 14 år gammel. Hvis du virkelig har lyst til den, så tag ud og prøv den. Evt. tag en kammerat med, som ved lidt om mc'er, hvis du har sådan en.
    Men jeg synes under alle omstændigheder, at du skal presse prisen lidt, med et par tusinde. Det er jo et handelsfirma, så de burde være til at handle med! De fleste af deres cykler, hiver de hjem fra udlandet, så du kan være sikker på de ikke mister noget, hvis du presser prisen lidt.
    Det er en skam du ikke lige har lidt flere penge at gøre godt med, for så ville jeg med glæde vise min GS frem for dig. Den kører rigtig godt, og har fået udskiftet en masse ting, og så har den jo fuldkåben også, som jeg synes klæder den MEGET. Jeg er ikke så vild med den uden, med mindre den er blevet ombygget.
    Nå, men hvis der er noget, så spørger du bare.

Mvh
    Martin

• #2   2. jul 2004 Hej Martin,

Jeg har godt nok også luret lidt på din GS'er smiley og synes bestemt også at det klæder den med en kåbe! Hvor meget regner du med at skulle have for din og hvor meget har den kørt?

Mvh Lasse

• #3   2. jul 2004 Prisen er 38.500 kr, evt. bud modtages også.
    Den skal godt nok synes, men det burde ikke være noget problem. Den larmer godt nok, men så må potten åbnes op, og fyldes med en grydesvamp, indtil synet er overstået.
    Den har kørt 34.000 km, og står opbevaret inde i en garage, hver nat!
    Cyklen har dog gået ca. 47.000 km. Det er fordi den originale motor brændte sammen(den første ejer tjekkede ikke olie).Der kom så en ny i, som har kørt fint. Jeg har aldrig haft problemer med den...7...9..13. Motoren går fint, og har ingen mislyde.
    Udover fuldkåbe, laserpotte, er der også lige blevet skiftet bagdæk(har kørt mindre end 1000 km), der er kommet nye pakninger i forgafllerne, nyt kædekit, nyt batteri. Desuden skal jeg så sent som i aften have skiftet olie og filter.
    Den gamle motor følger selvfølgelig med i handlen. Jeg har aldrig brugt nogle dele derfra, eller haft brug for den, men den skal selvfølgelig følge med cyklen. Den originale udstødning følgere også med, så hvis du ikke tøt tage chancen med laserpotten til syn, så kan den hurtigt smides på:-)
    Mvh
    Martin

• #4   2. jul 2004 Hej Martin,

Det lyder som et godt tilbud, men desværre er det lige 8-10.000 over hvad jeg rigtig har mulighed for at bruge... Men tak for hjælpen mht. Handelsfirmaet Brdr. Jensen og vurdering af deres tilbud. Hvis jeg kan skrabe lidt ekstra sammen, vender jeg måske tilbage;-)

Mvh Lasse

• #5   2. jul 2004 Ikke for at jeg skal blande mig , men tror i det lange løb at de sidste penge mere for Martins er givet godt ud med hensyn til slitage, det kan nemt blive dyrt at skifte sliddele osv. ud

Mvh
    Thomas

• #6   2. jul 2004 Hej Lasse
    Lasse du skal altid gøre dig klart at ligemed det samme at du handler med en forhandler, så er den pris der bliver forlangt ikke den samme som han skal have. Martin skriver at du helst skulle have den et par tusinde ned det skal du også mindst. Hvis du begynder at handle med dem må du ikke byde mere end 20.000 til at starte med, for det gør ikke noget at der er langt imellem hvad de forlanger og hvad du sinaler at du vil give, for jeg mener ikke at du må lande på mere end 25.000, så husk at når der skal handles gør det ikke noget at de får fornemmelsen af at så er du ikke intreseret, husk også kun at tænke de ting du synes der er positive ved drømme cyklen, og så skal du finde alt hvad der er negativ det skal selvfølgelig siges for at overbevise dem om at det er for høj en pris de forlanger.
    Jeg håber at du gør en god handel uanset hvor du køber, men husk du må aldrig indrømme over for sælger at det er en flot cykel. Tænk positiv og udtal dig negativ
    Mvh
    Bjarne Klit

• #7   3. jul 2004 Hej Lasse.

Har du ikke mod på at prøve at hente en GS 500 hjem fra Tyskland ?, der er altså noget at sparre, kik her < www.mobile.de > og søg på Suzuki GS 500 under Motoräder suchen der er altså nogen fra 900 euro = 6750. - kr ! og her < www.toldskat.dk > kan du se et ca. beløb i afgift.

Held og lykke
    Hilsen Dennis

• #8   3. jul 2004 Hej Alle,

Tak for responsen!
    Jeg tror ikke rigtig jeg har mod på at hente en gs'er hjem fra Tyskland... Jeg er førstegangs køber, så jeg tror jeg er mere til det forsigtige i 1. omgang... Men tak for rådene!

Mvh Lasse

• #9   4. jul 2004 jeg gav 28.000 for min GS'er sidste år. Den havde på det tidspunkt kørt lige knap 28.000 km. og den er fra '93. Derudover skal du regne med at det koster min 5.000 mere end man regner med, da den enten skal synes eller andre uforudsete ting dukker op! Vent hellere til du har pengene til den bike du ønsker dig!
    Ved godt at det er surt. Men hvis du venter 4 mdr. så er brugtpriserne faldet med 10% over hele linien!

Mvh Jacob.

Kommentér på:
Er dette et rimeligt køb...?

Annonce