1.912 visninger
|
Oprettet:
Er dette et scam??? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen af jer med cykler til salg der har hørt fra ham her:
"Hello,
Kindly let me know if your above BIKE is still available for sale and I urge you to furnish me with the present condition, your last offer and also the recent picture is any is available,Many Thanks,
Regards,
Larry.
Tel: +447024028710.
Navn : larry
Telefonnummer : Ikke udfyldt
E-mail : larr.morgan@yahoo.co.uk"
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
"Hello,
Thank for your mail, i am okay with the price which is {Euro 16.500} for the BIKE, This is how i will want us to seal the transaction cos i don't want any delay at all. So all i am going to do is to contact my associate in the state to issue you a cheque of (Euro 22.000) which will be for both the shipping and your own money So all i will want you to do when you receive the payment is that you will deduct your own money {Euro 16.500 and also Euro 100 for keeping and resevering the BIKE for me and then you will send the remaining shipping funds through western union money transfer to my international shipping agent who will be coming over to your destination for the pick up, This is highly on Trust, but i believe i can trust you with my money ok, Once my shipper receives the money he will come over to your location for the pick up, now the money wired to the shipper is his fees for his services, transportation to your location and back to me, also for all charges that may arise along this transaction cos i will want it to be delivered to me safe and so und without problems, i shall send you my shipper Information which you will use in sending the funds to him ok.
So if this is okay by you, i will like you to kindly get back to me with your contact information like this:
Name:
Address:
State:
Zip Code:
Country:
Tell Phone,Both the Cell Phone and the Office or Home Number: which my business Associate will use in sending the Check payment to you Via courier service ok,Thanks and God Bless you,
I'll be waiting for your favorable response.
Regards,
Larry."
Er ikke så dum jeg tror på manden vil købe en cykel med dansk afgift. Hvis man fortæller en Englænder eller nadre havd vi giver, er det lige før de tror man er fuld af løgn.
Men havd er hans formål. Han spørger jo ikke til konto nummer. Tror i de har nogen heroppe som kører ud til adressen for at "samle" cýklen op når man ikke er hjemme. Kan ikke helt gennemskue denne.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 82
Din cykel er han ligeglad med,,,,
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Nu skal i være søde ved Larry.....
Han er min ven.
Har har lige købt min cabriolet + min muddermaskine......
Har er et utroligt rart og tillidsfuldt menneske. Har sendt mig en check på hele lortet kun ud fra et fotografi.....og chekken bvar enda på et større beløb end aftalt. Så jeg skal lige ha´ sendt et beløb retur. Vil ikke misbruge tilliden, nu man lige har fået en ny ven.
............så flere stik i ryggen på min ven, uden han kan forsvare sig = en udstemme.
;O)
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 380
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
kør med på den.... og røv pulllllll han grundigt.... dammmmm a ass
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Har tænkt på at få fingre i den check og se om man kan spore den nogen der laver det her lort. Men på den anden side det er andressen de går efter og et besøg uden for besøgstid, og tømmer garagen m.m. Eller de går efter at ringe på mit nummer, og det så koster 50kr i minuttet.
Ved sq ikke.. Synd min "copper ven" er på Grønland i 6 måneder.
apr 2004
Følger: 33 Følgere: 35 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
hehe
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 380
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
- ville køre linen ud for at prøve at stå med deres falske checks i hånden, så man kan kende sådan én til en anden gang. Det kan jo ikke skade.
Da checken kom gik jeg ind i banken og spurgte hvad man skulle kigge efter ved sådan én for at afsløre den som den falske check den nu engnag er. Det kunne damen ved kassen ikke fortælle mig, og jeg foreslog at køre den gennem systemet for at vide mere om fremgangs metoden.
Resultat: der stod kortvarigt et beløb på checkens størrelse på min konto MEN hvad banken ikke liiige havde fortalt var at det kostede 300 at indsætte en udenlandsk check, og 300 mere når den udenlandske bank returnerede checken som falsk. Så jeg mistede lige 600 på at prøve at blive klogere.
Har lige sendt denne til ham.
Hello Mr Joseph Zao
It seems the cheque has cleared after all, though I didnt think it would. You are welcome to pick up your item and the remaining funds
Regards - Allan
Så ser vi om der kommer nogen - og hvis personen der kommer ikke er tilknyttet et fragtfirma eller noget, dvs en uskyldig brik, men er i ledtog med scammeren får han en grim overraskelse - MEGET grim! Og kommer til at hoste op med 600 bobs :o)
Så - Skriv til ham at han kan rende dig der hvor solen ikke skinner :o)
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
problemet er bare at i england kan de trække deres penge tilbage i op til 6 måneder, så selvom det ser ud til at pengene er gået ind( banken sætter dem ind før de får checken clearet), ja så trækker de deres penge igen når de opdager det var en gummi check
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
Så et forbrugerprogram hvor to unde knægte lukkede kontoen inden rejseselskabet hævede pengene......nok anderledes med checks....
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
så mener jeg at det dårlige system der er i dk... er at det er indløseren der hæfter for beløbet... dvs er der ingen dækning på cheken så er det dig banken stiller til anvar for beløbet..... mener jeg ....
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Jeg har fået checken, og den er.... Ja - for stor i forhold til det aftalte beløb. Checken er udstedt af "St. Anthony's & Claddagh Credit Union Limited" - en bank i Irland.
Det specielle er at den kuvert checken er sendt med, har frimærker fra Spanien. Der er ingen afsender på en 12.500 UK Pund check - der er sendt med helt almindelig post.
Alt ovenstående er som beskrevet - altså sende resten af beløbet til hans "International Shipping Agent". Det vil sige at jeg skulle overføre over 50.000 kr. Til den pris vil jeg da gerne selv aflevere maskinen i England !
Så pas på - "Larry Margan" er stadig en aktiv herre - og prøver fortsat at tage R.... på os !
Er dette et scam???