{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arai Chaser
  • #1   23. feb 2008 Kender ikke Chaser, men har ikke fortrudt 1 sek. at jeg tog RX-7'eren.
    Har lige være på årets første tur, og den virker præcis som den skal smiley

• #2   23. feb 2008 Arai bygger forskellige skal-former (og størrelser selvfølgelig) til forskellige hoveder, så det er ikke sikkert at Chaser og RX7 deler "hovedform"....

• #3   23. feb 2008 Magnus:

Jeg mener du er ny i det her spil- hvis ikke så er ordene spildt - det er de måske alligevel men:

Man skal købe hjelm efter hvordan den sidder, ikke efter hvad den hedder!

Selv den billigste kyse, der sidder rigt fast giver bedre beskyttelse end den dyreste og lækreste, der ikke sidder rigtigt!

Gå i nogle forskellige forretninger og prøv en masse hjelme og få råd og vejledning! Når du finder den rette, kan det ære en til 7-800 kr eller en til 6000! Du skal købe den der passer og vi har altså ikke ens hoveder:-)

• #4   23. feb 2008 Uh, jeg har skam prøvet både Chaser og RX-7 - de sidder begge rigtig rigtig godt på mit hoved - det er generelt med Arai, det er derfor det er sådan en hjelm jeg vil have denne gang.
    Derefter tænker jeg på vindstøj, udluftning, dug osv. - derfor spørger jeg lige til råds her. Og så tænker jeg oså lidt design jo smiley
    Men altså, jeg har skam prøvet begge modeller - og de sidder rigtig godt begge i str. M smiley

• #5   23. feb 2008 In that case: Alle Arais hjelme er fremragende, men Chaser er mere en "touring-hjelm", hvor RX7 er en racinghjelm.

INGEN hjelme er støjdsvage nok til at du bør undlade at bruge høreværn for at undgå skader på længere sigt. Væn dig til at bruge det.

Min RX7RR Corsair larmer som ind i helvede (men ikke mere end de fleste andre hjelme!) - til gengæld sidder den fantastisk, har en god balance of fremragende aerodynamiske egenskaber og er stærk som ind i helvede.

• #6   23. feb 2008 NB: Udluftningen er i top og dug har jeg aldrig oplevet som et problem (nano-behandler mit visir 2 gange om året...)

• #7   23. feb 2008 Mht. vindstøj i RX-7 er det rimelig højt, men da jeg kommer lige fra en Caberg Justissimo, lyder den nermæst lydlød smiley
    Ventilationen Virker præcist som den skal, der er ingen overflødige kanaler (Altså sådan nogle der ikke hjælper)
    Med det tilhørende dug indlæg har jeg endnu ikke kunne dugge syns feltet til.
    Den vejer godt nok 1500, men det mærker man ikke, som du nok ved, da vægten er meget mere balanceret i andre hjelme.

• #8   23. feb 2008 Ok, kan godt høre på det hele at det nok bliver en RX7, de er bare så skide dyre smiley

• #9   23. feb 2008 Det er de, men prøv www.FC-MOTO.de der er meget at spare. Ellers kør ud til MC-Huset og sørg for at komme en dag hvor Leo Mortensen er der, han fortalte mig at efter han solgte sit eget og startede derude, ville han stadigvæk gerne køre det som han plejede.

BTW. Pedrosa hjelmen som min hos fc-moto er der super udsalg på! smiley

• #10   24. feb 2008 Har læst flere artikler som beskriver at flere top-hjelme fra div producenter ikke er de bedste rent støjmæssigt!!. De er skabt til race og derfor er der ikke lagt vægt på komfort. Jeg kører selv med en shoei xr 900 (fortløberen til xr-1000) og den passer bedst på mit hoved..kender et par stykker som kører med arai, hvor de fleste desværre klager over deres visir system. D er ret skrøbeligt i lukkemekanismen og knækker derfor...
    Men som andre skriver til dig, er d helt klart d bedste at gå ned og finde den hjelm som sidder bedst på dit hoved.....farve og design kommer så bagefter..og dejligt at høre at der er nogle som gider at bruge penge på deres hoved:-)

• #11   24. feb 2008 Jeg køre med Arai Viper GT, og det er da også en hjælm med en del vindstøj. Jeg er blevet oplyst om at en vigtig del af sikkerheden, også handler om at man kan høre trafikke omkring sig. Det kan der jo være noget om, i en eller anden grad. Men jeg har prøvet at køre langt, med relativ høj hastighed, hvor jeg efter turen næsten ikke kunne høre noget mere. Der gik op til et par timer, inden min normale hørelse var vendt tilbage. Så jeg har lært, altid at have mine ørepropper med mig C",)

• #13   24. feb 2008 MIN oplevelse af Arai's visirsystem gennem mere end 15 års brug er at det er enkelt og effektivt og på ingen måde skrøbeligt: Du kan skifte et visir på under 10 sekunder uden brug af nogen form for værktøj, og det er endnu ikke lykkedes mig at ødelægge noget - men måske har jeg bare været heldig...:-)

• #14   24. feb 2008 Knud fra Vestegene har så ret!!!!!!!!
    Kører sdelv med en Arai Asto-R, og den sidder perfekt på mit hovede. Det gør fx Shark, Shoei, Soumy ikke. Kørte en overgang med Ntiro hjelm, den var super, rent pasformmæssigt, men kvaliteten i foret var ringe gik for hurtigt i stykker....

Og jo mere udluftning, jo mere støj, sådan er det bare!! Jeg ville købe Chaseren, samme beskyttelse, mindre støj, billigere hjelm... Desuden bliver det her snart spændende

http://sharp.direct.gov.uk/

Så kan det være dem der altid har sagt at køb det dyreste, der kan ikke sættes pris på dit hovede osv., pludselig bliver stille!!!

Jeg mener at Knud har så evig ret!!

• #15   24. feb 2008 Men de tests viser jo sikkert kun noget om den fysiske sikkerhed, ikke noget om pasform.... tror jeg. Og for mig er pasformen en høj del af den passive sikkerhed også (der er ikke noget der klemmer/irriterer) derfor er fokus på kørsel!!

Kommentér på:
Arai Chaser

Annonce