Registreringsafgift, gør jeg det rigtigt? Case in point: MT-07 {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg går med tanker om at skifte min gamle Kawasaki GPZ500S ud med en Yamaha MT-07 (55kw, 14-16 årgang).
Nu viser det sig så, at det jo var en temmelig populær motorcykel og det har åbenbart ikke ændret sig siden 2014-2016 så den enten bliver den handlet til ret høje priser i DK eller også kan folk ikke finde ud af at prissætte den.
Jeg kan se, at de kan fås til omkring 3000-3500 EUR syd for grænsen.
Så hvad med registreringsafgiften?
Som jeg læser det når jeg kigger på tidligere vurderinger* så har vi følgende:
1 x 55kw, 2016 til 14.526dkk
2 x 35kw, 2016 ligeledes til 14.526dkk
3 x 35kw, 2015 til 17.631dkk
5 af de ovennævnte eksempler er selvfølgeligt neddroslede men kan jeg stole bare nogenlunde på at registreringsafgiften vil være under 20.000 eller hvad tænker I?
På forhånd tak for hjælpen.
Dbh
Frederik
* https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/dk/skat/dmr/front/portlets/registreringsafgift/visKoeretoejVurdering/VisKoeretoejVurderingController.jpf
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Synes de tal er meget små.
Få evt et bindende svar ved en selvanmelder.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Tak for dit svar. Ja jeg tænker nemlig også at det virker lidt lavt. jeg havde forestillet mig noget alá 25.000.
Specielt med tanke på hvad brugt priserne ligger omkring (for de fleste ca. 60-75.000).
Jeg har overvejet at få et bindende svar, men såvidt jeg kan forstå er det kun for én specifik cykel hvor man så skal levere en masse oplysninger (og derfor først have en længere dialog med sælger) og vurderingen kan så ændre sig hvis man vælger en anden - fx hvis den bliver solgt i mellemtiden. Derfor havde jeg egentligt valgt den løsning fra til en start.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Ved hvad jeg har givet for 90’er cykler i afgift, det har været en 13-16 stykker.
mar 2021
Følger: 10 Følgere: 24 Emner: 7 Svar: 42
MT07 sælges til tæt på nypriser, fordi den er så populær, så det er lige før, at det bedre kan betale sig at få en god pris på en ny.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Klikker man ind på nogle af de andre (men i øvrigt identiske modelnavne) kommer de andre frem. Jeg har vedhæftet et skærmklip.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Umiddelbart hælder jeg til at tage chancen og hente en cykel her engang i løbet af sommeren. Sålænge jeg skal betale under 30.000 i afgift så kan jeg vel sælge den videre uden det store tab tænker jeg.
Men jeg skal ærligt indrømme at jeg fatter hat så hvis der er en som har et bud på hvor jeg laver en fejl så skal I endelig ikke holde jer tilbage!
Mange tak for svarene indtil videre!
mar 2021
Følger: 10 Følgere: 24 Emner: 7 Svar: 42
Jeg tror at du kommer til at betale præcis det samme, som hvis du køber en dansk indregistreret her i landet. Så slipper du også for de andre ting, som fx transport, fejl og evt. garantiudfordringer m.m.
Som jeg husker det, fra en gammel analyse, så er 'sweet spot' ift import ca. 10-12 år gamle biler/mc eller evt. veteran, hvis man skal have noget økonomisk ud af det.
Held og lykke med det
PS. Jeg 'faldt' lige over denne video i en anden sammenhæng. Måske er den interresant for dig?
https://www.youtube.com/watch?v=s91qcAXWKpI
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Hvis det ikke så ud som om der var så stor prisforskel ville jeg også hellere gå efter en på danske plader, jeg gider bare ikke betale 10.000-25.000 for det. Når det så er sagt så har jeg set en gå til 38.000 (havde en aftale med sælger men dagen før gik han med en anden som kunne hente samme dag - jeg er stadig lidt bitter haha), hvis sådan en kommer op igen så er det jo et nemt valg.
Tak for link, jeg er godt opmærksom på problematikken med indstillingen af affjedring på modellen. Det er heldigvis rimeligt nemt at fikse.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
En -16 koster fra 5000,- euro hvis ikke den skal have gået for langt.
Læg toldsyn, nummerplade, ansøgning og transport til så står en -16 model uden garanti dig i mindst 55.000,-.
Da den blev solgt for 70.000,- af ny ville jeg ikke bøvle med det
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Jeg kan lige pt finde tre i Frankrig til 3.100-3.200, men der kommer jævnligt nogle op. For et par uger siden var der en til 3.500 i Tyskland og jeg kan finde en til 3.400 i Polen.
Det er selvfølgeligt en udfordring at finde de her cykler online og bøvlet at sikre sig at de er i ordentlig stand og der ikke er gæld på dem eller noget.
Et par eksempler:
https://www.leboncoin.fr/motos/1925968599.htm
https://www.leboncoin.fr/motos/1945763816.htm
https://www.leboncoin.fr/motos/1867085992.htm
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Men der kommer jævnligt nogle op, så jeg tænker det bare er at holde øje. Jeg er også usikker på hvad neddroslingen består af og om man kan fjerne den igen. Alt det skal selvfølgeligt undersøges først - der er bare ikke nogen grund til at gå i gang hvis registreringsafgiften er +30.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Beregnes af gennemsnitsprisen på en dansk mc på gaden, f.eks. kr 100.000 så er afgiften 48.000 der lægges oveni din indkøbspris.
Pas på det ikke er fake annoncer alle dem du har fundet, så ender du med en lang næse og tomme lommer.
apr 2021
Følger: 1 Følgere: 56 Emner: 9 Svar: 27
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Jeg skal nok give en opdatering på hvad der sker.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Nu er jeg så i gang med at komme af med min tidligere cykel.
/Frederik
Registreringsafgift, gør jeg det rigtigt? Case in point: MT-07