{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.029 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

De "små" motorcykler..? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne høre om der var nogen der har forstand på hvilke motorcykler man normalt kan får droslet ned til de omtalte 34 hk..

jeg har lagt mærke til at mange bruger en Suzuki GS 500 som normalt har 47 hk, og får den droslet ned til 34 hk. (da man jo som 18-årig, som mig selv ikke må køre med mere)

Kan man få alle motorcykler droslet ned og synet med de 34 hk (her snakker jeg jo ikke om en Suzuki Hayabusa eller lignende) men bare en motorcykel på maks 500-600 ccm med en moderat ydelse i forvejen.

Hvad ved i om den slags, er meget nysgerrig efter noget viden da jeg står og skal have købt motorcykel meget snart, er desperat smiley

På forhånd tak smiley

-Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De "små" motorcykler..?
  • #1   12. aug 2005 Kør, på hva du vil.. har aldrig hørt om nogen der blev stoppet. og fik bøde fordi de kørte med for mange hk ... kender en del der har fået fart bøder.. men de tjekket aldret hk på derers bike.. .. - med mindre du skal køre nogen ned.. så tjekker de nok.. -- smiley .. skal ellers ikke kløåge i det med motor. men vil da mene du kan drosle alle 600 cc til 34 hk. ??

• #2   12. aug 2005 Du kan i princippet drosle alle motorcykler, og mener jeg har set nogle 1300 kubikkere droslet ned til 25 kW, men som John siger, så tjekker politiet det ikke. Generelt stopper de kun MC'er for at køre for hurtigt. Så, så længe du kan overholde færselsreglerne kan du roligt klø på med hestekræfterne helt fra bunden :-))

• #3   12. aug 2005 hi.... prøv at se min om det er en du kan lig.... den har normalt 78 og droslet.... den kan godt rykke selvom det er en 34 hk cykel.... det koster godt 2000 at få den droslet....

• #4   12. aug 2005 Du kan jo selvfølgelig også vælge at gå endnu længere ned i ccm.. Har selv en 250 (GSX-R), og det er sgu en dejlig cykel! Selvfølgelig er der ikke så meget moment som ved en med flere ccm, men den rykker fint af en begyndercykel at være, og kan uden problem følge trafikken (+ lidt til ;D)..

Dog er mange ret skeptisk over for den, da det er en lille cykel med mange cylindere, som tager mange rpms (ca. 7-10.000 ved cruise), men har slet slet ikke haft nogen problem med min endnu.. Og har da kørt godt 5000km her på min første sæson som MC-ist.. smiley

• #5   12. aug 2005 Lige en notice:

Cyklen har 45HK standart, og er jo så droslet til de 34HK.. Et godt råd ville nogk være, at du lader være med at køre uden drosling, da forsikring IKKE gælder, hvis uheldet skulle være ude så.. Og det er jo trist at sidde med en gæld på flere millioner som 18-årig..

• #6   12. aug 2005 jeg vil absolut ikke anbefale at du bare kører på en hvilken som helst cykel, kommer du i en ulykke på en for stor mc kunne jeg forestille mig at forsikringen ikke dækker.
    men vil da sige at der er mange "små" cykler som er rigtigt fede, som simon skrive er GSX-R et rigtigt godt bud. håber du finder noget der passer dig.
    Thomas

• #7   12. aug 2005 Pas på Peter H. Kommer du ud for et uheld og de hiver din mc ind til tjek og finder ud af du har kørt på en for stor mc hænger du på allle omkostninger, og det kan hurtigt løbe op, og blive til en meget stor gæld som nogen af de andre snakker om... Jeg har selv kørt med drosling og går over til stoprt nu her sidst på sommeren, kan se du er desperart efter at købe så prøv at kig på min cykel som er til salg der får du droslingen med, og den rykker og køre godt med droslingen i....
    Mvh kristian

• #8   12. aug 2005 Vil nu ikke sige at de ikke tjekker.

Jeg har prøvet det med min nuværende (Dengang den rent faktisk var droslet) at de kontrollerede det.

De kan jo nok godt regne ud at når du kommer på en racer, ja så har den nok en del hk std. Så de kontrollerede lige min regattest for at se om den var blevet synet med droslingen. Og sørme så! Det var den smiley

Pointen er i hvert fald at få droslet kværnen uanset hvad
    Bare man har papirerne i orden, kan man komme langt.

• #9   12. aug 2005 Henrik G:

Det er selvfølgelig rigtigt.. Men hvor fedt er det at køre grinende videre i tanken om, at man lige slap for en bøde, og så *BANG!!!* - så saver du lige blå stue fra børnehaven over!?! Så hænger du sgu på et erstatningskrav, som vil ødelægge resten af dit liv..

Kommentér på:
De "små" motorcykler..?

Annonce