{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Angreb på de små forhandlere {{forumTopicSubject}}

http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1898

Jeg synes det er klamt at man som motorcykelimportforening går ud og kriminalisere de små forhandlere der tager brugte cykler hjem fra udlandet.
Det ender sgu med, at det ikke er til at opdrive udstyr i Danmark, som ikke kommer fra en af de store motorcykelimportører. Hvor blev den frie konkurrence af.
Efter min mening er det de store motorcykelimportører som har ødelagt markedet i Danmark, til trods for at de selv mener det er dem der har opfundet motorcyklen i her i landet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angreb på de små forhandlere
  • #1   4. jan 2011 "Der forventes min. 3.500 stk. brugte motorcykler importeret til Danmark i 2010, hvilket er fuldstændig uacceptabelt i forhold til nysalget. "

    Kan man tale om "uacceptabelt" i den sammenhænge ?? det tror jeg nu ikke!! men mon ham den blegfede lille fyr bare er sur på de frie markedskræfter som til alt held stadig råder i dette land :o)

    Kim.


  • #2   4. jan 2011 Nu er der kun to ting der styre salge af motorcykler:

    1. Udbud
    2. Efterspørgelsel.

    Så enten må de bare indrette sig, og komme med "tilbud" kunderne ikke kan sige nej til. Eller bare lide døden, hvilket sikkert også vil være godt. For så der komme nye og friske folk til.


  • #4   4. jan 2011 Hold da op en gang ævl..

  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
    #5   4. jan 2011 Michael M

    fail siger jeg bare


  • #6   4. jan 2011 Det er aldrig sjov - hverken at være stor eller lille - i et marked i negativ vækst.

    sikke en gang klynk - men et led i de frie markedskræfter er også, at de store har mulighed for at klemme de mindre ud - har han det så slamt, kunne han jo overveje at tale med sine medlemmer om deres forretningsprincipper.


  • #7   4. jan 2011 Det er da den værste gang propaganda. Det er tydeligt at M.I.F har ondt i røven over deres manglende indtjening. Det er da fuldstændig logisk og forståeligt at salget af nye motorcykler er faldet. Friværdibikerne er et overstået kapitel og første gangs køberen vælger sjældent en sprit ny motorcykel. Det kræver ikke den store universitetsgrad at regne ud.

    Hvad sker der for at magacin.dk smider sådan en pressemeddelelse ind under artikler og får det til at ligne noget seriøst?

    "M.I.F. påpeger også, at der svindles med afgiftsberegningen på disse brugt importerede motorcykler"

    Er det overhovedet lovligt at beskylde SKAT for at svindle med afgiften?


  • #8   4. jan 2011 mja, hvis ikke afgifterne synkroniseres så kan de da snart kigge langt efter nysalg....
    Forbrugeren køber altid hvor de får mest for pengende... det er jo dumt at betale for meget smiley


  • #9   4. jan 2011 Det jeg tror M.I.F mener med snyd ved afgiftsberegning er at private sætter smadrede/ødelagte kåber på ved afgiftsvurdering, og sætte pæne på igen når den er betalt.
    Desuden så tror jeg formålet med deres pressemeddelse er at få lavet om på skrotningslovgivningen så der er flere cykler der bliver fixet istedet for skrottet = mere arbejde til dem.

    Mvh. Mathias


  • #10   4. jan 2011 Det er jo egentlig ganske morsomt, for for biler er problemstillingen jo "tilsyneladende" lige omvendt, hvor FDM anklager SKAT (med trussel om sagsanlæg i henhold til LEX-EU) for at holde de parallelimporterede biler ude af markedet, med en kunstig høj (vurderet) afgift, der således kan være højere end på en tilsvarende spritny bil, som f.eks leasingselskaberne kan afgiftsfastsætte under specielt gunstige forhold. Men det illustrerer vel meget godt, at der er en del huller i reg.afgiftsloven, hvis nuværende form bliver tiltagende svær at opretholde.

    Iøvrigt enig, det bliver ikke nemt at sælge nye cykler i DK i 2011, med det store antal sammenlignelige nyere cykler, til markant lavere priser.


  • #11   4. jan 2011 lander det hele ikke bare på afgiften af en ny cykel er for høj i forhold til brugsværdien

  • #12   4. jan 2011 Importen af slidte brugte motorcykler.
    hehe, han burde da være glad for alle de slidte brugte cykler som der bliver importeret. Så kan de jo sælge en masse reservedele til dem. Det tjener de nok også en del mere på, end salg af nye mc'er


  • #13   4. jan 2011 Tommi J: nææ, for på grund af de horrible priser og leveringstider på reservedele herhjemme køber vi jo selvfølgelig på Ebay ;o)

  • #14   4. jan 2011 jaae nogen gør nok. Men der er nok også mange som bare køre ned til den lokale.

  • #15   4. jan 2011 Heintzelmann [Nørresundby]

    Hmmm, så vidt jeg kan se står presesmeddelsen netop som en sådan på magacin og det står også den er skrevet af mif.

    Men mif må mene det for den står også på turingklubbens side.


  • #16   4. jan 2011 Hvorfor er de overraskede og beskylder andre at det går dårlig i tider hvor folk ikke har så mange penge? kunne et barn på 10 år vel regne ud.

  • #17   4. jan 2011 Jesper N

    Hvor sælger du motorcykler? Ligessom impotørene synger klagesange lyder det somom du gør det samme og føller dig tråt på ;-))


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #18   4. jan 2011 Det lyder nu som et stykke lobby arbejde, for at få afgifterne på nye mc ned, og droppe den nye lavere skrot grænse,

  • #19   5. jan 2011 Petter S:
    Nej, jeg sælger ikke motorcykler.
    Men jeg tror på den frie konkurrence og tror på at den kommer alle os motorcykelentusiaster til gode. Men den ødelægger de store importører, ved at trumfe deres egne mærker ind på markedet og fryse alle andre ude.
    Jeg forstår ikke hvordan man som importørforening kan forsvare at svine andre til bare for at fremhæve sig selv. Det er efter min mening ikke den rigtig metode.


Kommentér på:
Angreb på de små forhandlere

Annonce