{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Nedtur :( {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige dele min ærgelige søndag aften med Jer smiley

Jeg har anskaffet mig en Ducati M620 SD og den skal laves til en DD ( Man går aldrig galt i byen med et par DD, eller jeg mener 620 DD....... smiley ).

Anyway, jeg fik bestilt det kit Ducati har lavet til netop denne operation. Så jeg fik inviteret et vennepar på noget aftensmad og efter maden tog pigerne sig af børnene og vi gik ud og rodede med MC.
Vi startede kl. 20 og havde regnet med et par timer. Bortset fra lidt startvanskeligheder med at få den klodset op (selvom der var mange gode idéer her fra forum) forløb det hele efter planen - det skal lige siges at der ikke er mange flade steder man kan få sådan en Monster til at balancere. Den endte med, at den blev klodset op på topstykket og så holdt jeg balancen på den.
Så gik vi ellers i gang:
- forhjul af
- skive på
- forhjul på igen og ned med mc'en igen
- slange og master (håndtag) af
- små sværme af myg sætter angreb ind (de var totalt hidsige og bed gennem cowboybukser osv) det var et mareridt og stressende som bare pokker med de snerrende summelyde ved ørene i en uendelighed
- nye bremseklodser på begge calipre
- calipre på
- slange og master på
- tjek og kontrol af det hele
- bremsevæske på
Kl. ca. 21.45 skulle det hele bare luftes ud, hvorefter nøglen skulle drejes.

Vi starter med at pumpe ligeså langsomt og det kører fint. Det bobler stille og roligt, hvorefter det stopper og så tænker jeg - nu er vi der sgu snart! Da jeg flytter lygten (det var ved at være temmelig mørkt) for at se om der kommer flere bobler ser jeg til mine store skræk, at der kommer nogle små strint ud fra sammenkoblingen mellem masteren og slangen. Det sprøjter ud over instrumenterne og vi stopper selvfølgelig med det samme. Det viser sig at der er et gennemgående hul i de bolte der fulgte med til at klare sammenkoblingen - de var helt anderledes end dem der sad på det gamle bremsesystem.
Så i stedet for at have en Monster med et fungerende sæt bremser, har jeg nu en Monster med bremsevæske ud over det hele.

Vi var så tæt på og så alligevel så langt fra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedtur :(
Kommentér på:
Nedtur :(

Annonce