Beklædning til begynder Beklædning til begynder
Hej alle.
Så er tiden kommet til at jeg skal have min første MC, og kortet står for døren når sæsonen starter igen til foråret.
Mc'en er fundet, og jeg har erhvervet mig en Suzuki GS500 ES fra 1995, som skal have en kærlig hånd her hen over vinteren.
Mit spørgsmål går egentlig på beklædning. Jeg skal have et helt sæt:
Bukser, jakke, handsker, sko/støvler, hjelm og rygbeskytter.
Indtil videre har jeg sjusset mig lidt frem til et sæt på Thansen's hjemmeside, det render op i 3700,- inkl. alt. Synes egentlig det virker som en ok pris.
Jeg kunne forestille mig det måske var en idé at gå ind til en forhandler og prøve tøjet? Har det stor betydning?
Jeg ser frem til at høre fra jer alle.
Rigtig god aften derude.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
PS: Du kigger på jakke i str. M men rygskjold i str. S ??
nov 2020
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Vælg textil i cordura eller læder
nov 2020
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.840
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
nov 2020
sep 2015
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 65
Jeg ved ikke, hvor grænsen til snobbet går, men jeg ville ikke køre i så billigt tøj. Tøjet er måske godt nok at køre i til dagligt, der opdager man først forskellen, når man prøver det mod asfalt. Hjelmen lægger man rigtig meget mærke til hver dag, så den synes jeg, skal være i orden.
Men til dit spørgsmål om hvorvidt det skal prøves kan svaret kun være; "ja"
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
dec 2003
Du kan sagtens finde en hjelm (bla i t-Hansen) som får 4 eller 5 stjerner i Sharp.
Pris og sikkerhed hænger ikke sammen, men det kan pris og kvalitet godt gøre.
Og mht Roleff som T-Hansen sælger, så er det det mærke, som ghost rider kørte med.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
Det giver samlet omkring 4.500 for et komplet sæt kvalitetstøj som kan bruges i mange år (granted - det tager lidt længere tid at finde det rigtige sæt i den rigtige størrelse)
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Hvis du bruger 4000,- på noget low end udstyr nu, bruger du garanteret 8000,- på at opgradere om et år, så er de 4000,- spildt
Softshell og korte støvler er no go.
Brugt tøj og støvler uden synlige skader kan være ok.
Har set og prøvet røvture, jeg kører ikke i textil hvis det kan undgåes.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Har et par handsker der stadig holder, men pasformen er ringe.
Havde et par andre handsker der faldt fra hinanden i syninger efter halvanden sæson.
Havde en hjelm hvor skyggen gik og indlæggene ikke helt passede til hinanden så det vandrede lidt.
Havde et mc overtræk hvor elastikken mistede elasticiteten.
Men de har nogen ting der holder, som ikke nødvendigvis er mærkevarer.
Hjelm kan sagtens findes for under 2000.
Derover er det primært livskvalitet du betaler for, ikke sikkerheden så meget.
En gs500 ser jeg mere som en knallert end som en superbike.
Komplet læderdragt med rygskjold og store støvler virker overkill til en pendler cykel.
Nuvel jeg kørte i en periode med hjelm npr jeg kørte bil.
Mest fordi den larmede pga huller, men også fordi det var sjovt at se folks forbavselse.
Og så selvfølgelig fordi bilen var uden gardinairbags osv. Og jeg ku godt lide at køre sidelæns sååå.
Prismæssigt ville jeg sætte 5000 af til det uden rygskjold, men med bukser jakke ankelhøjde støvler, et par rigtig gode handsker og en halvlækker hjelm.
Rygskjold mjaaa. Jeg har kørt i 18 år og bruger kun rygskjold offpiste. Dvs til enduro og trackdays, samt enkelte gange på svingture med de kvikke drenge.
Og så på skiferier downhill mtb o.lign.
Jeg har sådan en brynje der også beskytter nyrer, skuldre albuer underarm og brystkasse.
De koster lidt mere end sådan et skildpadde rygskjold.
Til gengæld får du større frihed til at vælge jakke
dec 2003
MT bruges af enkelte racerkørere, og Roleff tøj var godt nok til ghostrider
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Men man skal jo trods alt starte et sted, og det er noget af en udskrivning når man mangler ALT! Nu fremgår det ikke af dit indlæg af hvor du faktisk bor, måske en sådan oplysning kunne hjælpe folk til at anbefale et andet sted en Tante Hassan.
Der er meget godt butikker i Tyskland lige nord for grænsen, det er dog jo lukket land lige nu, der er også eksempelvis https://www.motohaus.dk/ som har et ret godt udvalg af især lidt prisvenlige mærker.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
Fortæl fortæl.
Er grænsen blevet flyttet eller hvad er der sket?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Hiparts handskerne bl.a. ka ikke huske hvad de handsker jeg smed ud hed. Men det var ellers den dyre budget handske
Ja mt og roleff laver også kvalivarer, udover de kinavarer de lægger navn til, til gengæld for en del af avancen.
Nu var det ikke ment som en kritik af varer der føres i thansen, men mere en opfordeing til at se sig godt for.
Derfor jeg afsluttede thansens tur over knæet med Men de har nogen ting der holder, som ikke nødvendigvis er mærkevarer.
Beklædning til begynder