1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

kobling - vand i olie kobling - vand i olie

Hej, købte en tl1000s fra 98 i efteråret, (ikke oprettet endnu, kommer når jeg lige får taget nogle billeder). Koblingen fedtede da jeg fik den, den skiftede sælgeren så under garantien, jeg var så ude at køre forrige weekend, ca 10-15 km skulle flytte den hjem til mine forældre og den kørte bare som en drøm smiley ville så ud at køre en tur igår, og da jeg starter den trykker jeg koblingen ind for at starte og da jeg slipper grebet bliver den inde, tænkte at det måske var kablet der var knækket, så skruede dækslet af nede ved koblings "sneglen" og det kørte som det skulle, startede så cyklen op igen, og da den havde stået i tomgang 1 minut, gav jeg den lidt gas (4-5000 omd) også løsnede koblingen sig, tænkte ikke videre over det og kørte så en tur på 20-25 km ca.
Da jeg kom hjem ville jeg lige vaske den og tjekke olie, og da jeg kiggede ind i olie glasset, var der en hvid hinde på glasset, og der var lidt bobler oven på olien, skruede så olie låget af og der var der noget mayonaise, læste så herinde at det kunne værre kondens vand og at det kunne fordampe ved at køre en god lang tur, og da jeg ikke syntes den har brugt kølervæske ville jeg køre en lang tur for at se om det forsvandt, jeg startede så cyklen op og igen var samme problem med koblingen der, og idag gik den ikke løs, kan der være en sammenhæng ? og er der nogle der har prøvet det samme ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling - vand i olie
  • #2   28. jan 2008 Forhandleren skiftede olie og filter lige inden jeg fik den, ca 3000 km siden, da jeg havde dækslet af for at se ind til sneglen, så det ud til at gå fint, det er som om at "pinden" der kommer inde fra koblingen ikke kommer ud igen når man har koblet ud...

• #3   28. jan 2008 er du sikker på at den nye kobling er korrekt monteret eller i det hele taget korrekt . der er sket et par opdateringer på den siden den kom frem og det er yderst vigtigt at de bliver udført . tendensen med at de fedter er velkendt på tls . men det er der råd for med en opdateret kobling . få lige hørt om der nu ER udført de par ting .

• #5   28. jan 2008 flere lavede tricket med at tilføre flere plader i koblingen hvis den fedtede . dette er IKKE den korrekte måde at løse problemet på . det resulterede nemlig i at den yderste plade kunne kile sat fast mellem hus og trykplade.

få den nu åbnet . der skal være 8 så vidt jeg husker :-).

• #6   28. jan 2008 hvis det er en ægte 98'er har den den opdaterede kobling, det var 97'eren der var værst :o) jeg købte forstærkede fjedre af mærket Barnett, det hjalp gevaldigt....prøvede at fuske med at smidde skiver under fjedrene... :S

Men hvis det er total mayonaise når du kigger ned i hullet til olie-proppen er det ikke kun kondensvand.

Ved du om der er arbejdet på vandpumpehuset? Den pakning der sidder på akslen til vandpumpen, er afsindigt skrøbelig og kan nemt rives når den monteres = vand i olien.

men som MIC skriver, http://www.tlzone.net/forums din ven.

• #7   28. jan 2008 Prøver lige at skille det imorgen og rense ved sneglen, og tjekke det igen, der er intet med kablet det kører fint... det er en ægte 98, ved dog ikke om der er rodet med vandpumpehuset, da den er importeret... syntes ikke at det er total mayonise, der var bare lidt bobler i olien også lavede den en hvid hinde på glasset syntes nu ikke der var noget vildt i det... kørte en tur igår da koblingen løsnede sig, og der kørte den fint, vil man kunne høre hvis der var knækket en fjeder eller vil der være andre symptomer ? det er jo ikke engang et døgn siden den sidst har været ude og køre og nu sider den allerede fast igen...

• #8   28. jan 2008 Strada: hvad mener du med at den skal komme med et smæld ?

• #9   28. jan 2008 fangede du ikke denne .

flere lavede tricket med at tilføre flere plader i koblingen hvis den fedtede . dette er IKKE den korrekte måde at løse problemet på . det resulterede nemlig i at den yderste plade kunne kile sat fast mellem hus og trykplade.

• #11   28. jan 2008 det vil kort sagt sige at det er 100 % det symptom du har .

• #13   28. jan 2008 ahh, på den måde - jeg ved at der kom ny koblingsplader i da de blev skiftet, var selv tilstede da mekanikeren gjorde det, men kan ikke huske hvor mange det var...
    Åbner lige der ind i morgen og tjekker, har kørt over 1000 km siden der kom ny kobling i og der har intet været, lige på nær at sneglen skulle justeres...

• #14   28. jan 2008 michael (Ringsted) .

tro mig det kan man . ikke med skiver men med ekstra koblingsplader i skålen . min havde 12 da jeg åbnede den !!!. det var tydeligt hvad der somme tider hang i . lad os sige det sådan .

så jo det kan sagtens være det .

• #16   28. jan 2008 nemlig hans . og nogle løste/forebyggede det problem med at den fedtede med ekstra plader . ikke en god løsning .men den virker (næsten).

• #17   28. jan 2008 Da jeg fik den, fedtede den i koblingen - kørte ud til forhandleren jeg havde købt den af, og han bestilte nye koblingsplader hjem. kørte der ud igen 2 dage senere da han havde fået koblings pladerne hjem, han skiftede dem så, imens jeg stod og så på, syntes nu det lyder meget rigtig med at der var 8 plader der i, han pillede 8 plader ud og satte 8 nye i, samlede det igen, og startede den op, satte den i gear den var dog lidt svær at få i fri gear men det klarede en justering af sneglen... så kørte jeg på den 14 dage inden den blev stillet ind for vinteren, lidt over 1000 km hvor der intet var med koblingen...den har så stået stille i 1,5 måned ca, også skulle jeg køre den ca 10 km hjem til mine forældre sømdag for 8 dage siden, den startede og kørte uden problemer... ville så ud at have en tur igår, og da jeg trykkede koblingen ind for at starte den blev grebet inde, som om at kablet var knækket... koblingen går hverken stram eller noget, og der er ikke noget mærkeligt ved den da den kørte igår...

• #18   28. jan 2008 tæller lige efter imorgen hvor mange plader der er... så det evt kan udelukkes...

Kommentér på:
kobling - vand i olie

Annonce