Honda VT 1100 - Vand/koblingsvæske/?? i olien. Honda VT 1100 - Vand/koblingsvæske/?? i olien.
Ja så stødte jeg på næste problem. Fik lige pillet det lille skjold af - hvor starter tandhjul sidder inde bag. (det skjold lige over slave cylinder til kobling).
Der er så'n noget "Bailey" farvet baj inde. Det synes jeg ikke ser helt rigtigt ud. Har haft bundproppen af - og olie ser fin ny ud.
Gætter på jeg har et eller andet der lækker ud - inde i det skjold - men HVAD.
Skal lige nævnes at jeg har haft det store skjold af - for at skifte stator - men forstår ikke helt hvordan der skulle komme "fremmed" væske i olien - UDEN at jeg kan se det visa bundskruen.
Nogen der kan hjælpe der - min sæson er fucked nok i forvejen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Fandt ud af der er et "afløb" - som går fra oven på motor - ind gennem skjoldet der dækker ind til de tandhjul og ud i det fri igen. Håber lidt min pakning der har haltet lidt - så der er kommet en lille bitte smule vand ind - når jeg har vasket MC.
Nu vasker jeg ikke lige de næste par dage - og får kørt nogle ture - og kigger så igen - om der "Bailey" inde i skjoldet.
Ser ud til at det udelukkende er lige i det skjold. KUNNE tyde på det var det "afløb".
NB: Der skulle jo heller ikke gerne være frostvæske - uanset farve og udseende
Må lige prøve dit fif - meget smart egentlig. Kunne ikke lige lugte eller "smage" hvad der var i det - høhø
jan 2010
Den her forstår jeg ikke helt:
"Du kan gøre det sammen med den brune Baily-lignende væske. Den skal syde helt væk og ikke efterlade en reel dråbe olie."
Der SKAL da være olie i det baj - tandhjul er da olie smurte. Eneste spørgsmål er HVAD der er kommet IND til olien.
Væske fra koblings slave cylinder har jeg 99% udelukket - for slave cylinder er tæt. Det er derfor enten rent vand - udefra - eller kølervæske fra ??
(den røde pil markerer hvor "dræn-hul" starter. Det røde X markerer hvor det kommer ud. Det går så over i skjoldet og videre ud)
aug 2005
Jeg tror faktisk du har ret, det skal være lidt olie til stede her - beklager. Derimod må der ikke være olie i kølevæsken!!!!
Sorry for forvirringen
jan 2010
Går nok. Den med ingen olie - den "hoppede" jeg alligevel ikke på
Vi er enige om at de respektive væsker - bare skal holde sig fra hinanden..
aug 2005
Honda VT 1100 - Vand/koblingsvæske/?? i olien.