{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Hjælp til Planlægning af service mm. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Det kan sgu godt være det lyder lidt dumt, men nu har jeg gået og tænkt over det i noget tid smiley Jeg er ikke den søtrste handyman, men jeg er frisk på at lære, så derfor går jeg nok i krig med det her, og min haynes bog smiley

Jeg skal have monteret kædekit, 2 nye dæk og lavet et service på den plus jeg skal have pillet alle skjolde af og gjort den 100% nice., men jeg kan ikke lige se hvordan jeg begynder nemmest, for der er et par "problemer/ting"

1) Jeg har en kammerat som er mekaniker, og som skal lave det service og sætte kædekittet på ( Hvis jeg ikke selv kan finde ud af det :S)

2) Jeg skal selv pille alle skjolde af, gøre den ren osv.

3) Jeg har ikke nogen lift, eller noget andet. Hvad kan man så gøre? Nu tænker jeg på, at jeg jo skal have begge hjul/dæk af.

4) Jeg har ingen garage, men kan låne en masse plads ved mine forældre, men min mekaniker skal jo have den hjem til ham selv.

HVAD ER NEMMEST AT STARTE MED?!?! Kan jeg tage alle skjolde af, køre den ud til min mekaniker, altså køre den derud på de 2 hjul den nu har ( 1 km )

Eller skal jeg vente, og lade skjoldene blive på?

/Søren




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Planlægning af service mm.
  • #2   28. jan 2008 Jooo kunne jeg godt. Men det også lidt træls at stå der, for det er ved hans forældre også. Og regner da med det noget jeg vil gå og bruge den lange vente tid på.

  • #3   28. jan 2008 Piller du hjulene af, kan du ikke køre den til mekanikkeren.
    Piller du kæden af, og finder ud du ikke kan sætte den nye på, kan du ikke køre den til mekanikkeren.

    Pil kåen af og kør den ud til din kammerat.
    Mht til hjulene, sæt den på centralen, pil først baghjulet af, tryk så lidt ned bagpå, og sæt en træklods under motoren den kan støtte på. Så kan du få forhjulet af. Og den vælter ikke, hvis du har sat klodsen ordentligt.

    Sådanner


  • #4   28. jan 2008 Jesper --> Det var også måden jeg egentlig havde tænkt mig, men der sker ikke noget ved at køre den lille km stille og roligt uden kåber, der kommer ikke en masse snavs osv ind ?
    Når den har fået nyt potter på, og jeg gerne vil have den justeret, skal mekanikeren så have kåberne af, eller kan man gøre det imens de på?

    Og god ide, det med træklodsen...


  • #7   28. jan 2008 Okay, for jeg vil gerne have den justeret osv. Hvad koster sådan en omgang? Fordi så kunne han få den uden kåber osv.

  • #9   28. jan 2008 Mogens S:

    Justering af motor?

    Det er et meget brugt begreb herinde. Hvad indebærer det helt præcist? Det tror jeg ikke alle er klar over.

    Justering af motor indebærer så vidt jeg forstår, tjek/justering af ventil spillerum, tjek/justering af tænding, tjek/justering af karburator/indsprøjtningsblanding (på rullefelt evt?), rensning/udskiftning af luftfilter, udskiftning/justering af tændrør, justering af kobling (hvis denne da ikke er hydraulisk).

    Det kan jeg ikke forestille mig kun koster få hundrede kroner smiley


  • #10   28. jan 2008 Hvis den ikke kan tåle at køre uden kåbe, så er der vist pænt mange herinde der er på røven.

  • #12   28. jan 2008 Det er svært bare at justere karburatorne ind til nye potter uden at bruge et rullefelt. Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre ved at forsøge sig frem, men for at ramme 110% rigtigt i omdysningen, så kræver det lidt mere arbejde.

Kommentér på:
Hjælp til Planlægning af service mm.

Annonce