1.875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

cubanpete K
cubanpete K
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 7

BMW vs Honda BMW vs Honda

Hej MGere,
jeg står og skal vælge mellem en BMW R60 eller en Honda CB550. Jeg vil meget gerne have en motorcykel hvor reservedelene ikke er for dyre eller svære at få fat på og en forholdsvis driftsikker kværn. Hvilken en skal jeg vælge?

Hvis BMWen har kørt 90.000 km, skal jeg så holde mig væk fra den eller er der mange flere km i den?

Tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW vs Honda
  • #1   15. aug 2020 Hvad årgang taler vi om ?

• #2   15. aug 2020 BMWen kan du få alle dele til endnu, den er nem at holde kørende, og hvis ellers man passer den, så er den jo dårligt nok kørt til endnu. Så mit valg ville være tyskeren.

• #3   15. aug 2020 Heeelt klart honda'en...
    Den slår jo bmw'en på alle de punkter du lister op.

• #4   15. aug 2020 3# Arhhh der er vi nu ikke helt enige.
    BMW er stort set leveringsdygtig i næsten alle dele, selv til meget gamle modeller.
    De er utrolig stabile og meget holdbare pga enkel mekanik. De kan holde til lange strækninger med fuld rulle og med en benzinøkonomi en japaner kun kan drømme om.

De gamle japanere er generelt svære at skaffe stumper til.
    Honda´en er måske en smule hurtigere, hvilket nok er lidt ligegyldig i denne sammenhæng. smiley

Vælg BMW en og du har et køretøj du kan bruge, samtidig med at den stiger meget mere i pris i fremtiden. smiley

• #5   15. aug 2020 Ha Ha Ole...
    Nu må jeg le, hvis det ikke var det tragiske i det gammel mands vrøvl du skriver... smiley

Honda er da mindst lige så nemt at skaffe dele til som en gammel bmw.
    Honda delene er billigere end bmw'en.
    Min cb 400 f køre ofte "fuld rulle" og den er da ikke død endnu... Endnu ;D

En ældre honda er da mindst liiiige så enkel i mekanikken som en bmw.

Benzin økonomi..?
    De 2 ord hænger ikke sammen når der er tale friheds maskiner. smiley

• #6   15. aug 2020 PS...
    Og så er hastighed ALDRIG ligegyldigt når der sammenlignes Mc'er
    Med mindre man selv køre på en sløv bmw ;D

• #7   16. aug 2020 Så blev du da lige pludselig lidt personlig, er du lidt presset ?

Ang. stumper til gamle japanere, hvis du kan skaffe, så er der mange der gerne vil købe smiley

• #8   16. aug 2020 #5... Skrevet af en "Mand" på 89 år.. smiley

• #9   16. aug 2020 Hej I to,
    1000 tak for jeres input, kan godt mærke at det nærmest er en religion det der med mærker smiley Det lyder til, at lige meget hvilken jeg vælger, så går jeg ikke helt galt i byen.

@Ole l, jeg skrev forkert, den model jeg kigger på, er en BMW r65 fra '81.
    @Gert, har hørt at reservedelene fra Honda er lidt dyre, da de ikke producerer dem mere, er det rigtigt?

• #10   16. aug 2020 Hvis det er sikkerheden for reservedele der er afgørende, så ville jeg helt sikkert gå efter BMW.

• #11   16. aug 2020 Dyre...? Nej det syntes jeg faktisk ikke.

Med så gamle cykler så er det ren religion hvad man er til. Det er 2 helt forskellige motor typer der gir 2 forskellige køre oplevelser.

Om de er dyre at holde kørende kommer mindst lige så meget an på hvordan de er blevet vedligeholdt og kørt frem til nu.

Ang tilgængelige dele, så er ebay.de din ven her, også til honda dele ;D

Og ja, Ole. Jeg er da lidt presset når man skal forsøge at tale honda vs bmw ;D

• #12   16. aug 2020 Min erfaring var, at ældre Honda/Suzuki/Kawasaki var forskruede og udkneppede i forhold til de -BMW jeg kiggede på.

• #13   16. aug 2020 @Gert P, er det kun brugte dele på ebay.de eller er der også nogle der sælger nye dele? Og hvad hvis man vil købe fra DK, hvilken online shop, kan du så anbefale?

@Ole l, hvor køber du dele til BMWen?

• #14   16. aug 2020 Hvis kriteriet er en motorcykel, hvor reservedelene ikke er for dyre eller svære at få fat, så er Honda'en nu ikke noget dårligt valg. Stort set alt til Honda CB750/550/400 Four kan skaffes stadigvæk.

• #15   16. aug 2020 #13 Du finder alt i Tyskland over Ebay.de hvis det er lidt specielle feinschmecker ting.
    Men de fleste dele kan man få hos Danske forhandlere og ellers Århus Nimbus. Han har lavet en niche med ældre BMW stumper nye og brugte til fornuftige penge.
    Så du kommer ikke til at mangle BMW stumper smiley

• #16   16. aug 2020 Det er nye dele.
    Jeg har fået nye dele til både cb 400'eren og cbr 1000 f på ebay.de

Køber/sætter ikke brugte dele på. Så kan jeg sgu lige så godt renovere de brugte dele jeg ville skifte i første omgang smiley

Hehe oooog nu vi snakker bmw vs honda så kom jeg faktisk i tanke om at jeg skal have renoveret bremserne på min onkels R80/7 smiley

• #17   17. aug 2020 #16 Husk lige at vaske hænder inden du rører ved BMW´en, den kunne jo blive smittet med noget Honda smiley

• #18   17. aug 2020 Ha... Ha... Ha...]8D

• Otto A
    Otto A Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #19   19. aug 2020 Synes du skal gå efter BMW. Har selv haft en Honda CB 550 K3 fra 1979. Den var kun et år gammel da jeg købte den. Den har miserable køreegenskaber og elendige bremser. Desuden er motor fire cyl. og det er bare kedeligt. Jeg ofrede profil svinggaffel med nålelejer, hårdere fjedre i forgaffel, samt gaffelstabilisator i stil med Fritz Egil og desuden Paioli støddæmpere med gas. Det blev stadig ikke nogen god maskine. Honda af disse årgange har gummistel og dur efter mine erfaringer ikke.

• #20   19. aug 2020 Jeg har holdt mine BMW kørende med dele fra https://www.motorworks.co.uk - Har rigtigt, rigtigt meget, og med den nuværende £ kurs, bliver det også billigt. Jeg kan forstå på mine referencer i Honda kredse, at https://www.davidsilverspares.co.uk/ er lige så komplet og pålidelig. Begge sælger BRUGTE dele med garanti. Det er jo to vældigt forskellige cykler du taler om, og jeg ville kigge på stand af det konkrete eksemplar og på hvad jeg ville have det bedst med. Jeg har kun haft to Hondaer i de 48 år jeg har haft MC, hvoraf den ene i 22 timer - Jeg er til BMW'er. Ville måske kigge lidt på om en R80 ikke ville være bedre for dig end en R65 - Den er mere BMW'sk som jeg ser det. Men det er jo ikke en objektiv betragtning.

• #21   19. aug 2020 Jeg var lige inde og kigge på David Silverspares side, og finder, at Honda lavede 14 forskellige versioner af 550'eren. Pas på, når du skal have dele! Jeg fandt ud af, at min GL 650 havde to ting tilfælles med andre CX 500/650 modeller, hvoraf den ene var olieproppen. Og Honda lavede under 2000 eksemplarer af den, så reservedele var et rent helvede.

• Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 26
    #22   19. aug 2020 HVIS, at du nu sku finde på at vælge en HONDA-helkæft maskine.. så må jeg tilføje.. at.. - de er godt konstruerede, bund solide (hvismanbehandlerdempænt..) de starter sgu altid.. det lidt ligsom med ens kone.. hvis man behandle dem pænt, & bla-bla-bla.
    Måske i andres interesse, har CMSNL i Holland praktisk taget alt hvad hjertet kan begære til Honda og div. andre Jap. - så Cubanpete.. se dig godt for.. og ta' dig god tid.

• #23   19. aug 2020 Det var dog det nemmeste valg i verden. BMW naturligvis.
    Nem at få stumper til, er altid stabil og køre pisse godt. - Så valget er ganske enkelt.
    Lad os se din Bimmer, når du har taget det rigtige valg smiley

• #24   21. aug 2020 1000 tak for alle jeres svar og links til sider hvor jeg kan finde reservedele. Jeg hælder nok mest til BMWen, men har et crush på Hondaen, så det er sku svært. Jeg poster så snart jeg har købt:)

God weekend!

• #25   22. aug 2020 Men, der er altså noget som undre mig ved denne diskussion.
    Hvorfor overhovedet vælge?

Køb da begge 2 smiley

• Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 26
    #26   9. sep 2020 Jeps.. Gør som Gert P. siger... - køb dem begge 2.. op på væggen med den en i soveværelset, & ind i garagen/skuret kælderen med den anden.. så drømmer du godt..

Kommentér på:
BMW vs Honda

Annonce