BMW K100 vs HONDA CB 750/900 - A2 {{forumTopicSubject}}
God aften MC entusiaster!
Jeg er i gang med at erhverve A2 kørekort og kan ikke vente med at komme ud på vejene en gang i maj!
Jeg står selvfølgelig så i den situation at jeg skal finde mig drømme motorcycklen.
Den kommer ikke rigtig til at blive brugt til pendling, men stort set kun sjov og ballade på landevejen og forhåbentlig et par længere ture, samt selvfølgelig en lille "se mig tur" i københavns gader i ny og næ.
Jeg har et budget på omkring 25.000,- og har fået indsnævret mig til to modeller.
BMW K100
HONDA CB 750/900
Den er selvfølgelig desværre nødt til at blive neddroslet..
Hvilken model tænker i jeg vil få mest glæde af?
Al feedback er meget velkommen!
De bedste hilsner,
Bastian
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Umiddelbart er der ingen af dem der egner sig til sjov og ballade.
Til dit budget, ville jeg istedet finde en Suzuki gsf600 bandit
apr 2020
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
Nu har jeg ikke prøvet nogle af dem endnu, men det bliver selvfølgelig den afgørende faktor.
K100 er jo den flyvende mursten. Den høje vægt og komfort tænker jeg vil gøre den idéel til flere gode ture rundt i europa i ferier, men stadig sjov at køre et smut til skibby efter en is.
Honda'en er jo klassiker og i min optik en af de flotteste motorcykler og nok en anelse sjovere end k100.
Derudover regner fruen også at få lov at komme med, og derfor tænkte jeg det nok var meget godt med en af de lidt større med godt træk i hahaha
Banditten har jeg også kigget lidt efter, men må nok indrømme den ikke umiddelbart helt ligner noget for mig. Men det er selvfølgelig altid værd at prøve en tur!
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Hvad med en Honda VFR-750 ??
Længe leve mangfoldigheden.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Den er brugt af polisen i mange år og de har stadig nogle kørende. Se Tour de France og den knokler op og med af bjergene med et tons udstyr på ryggen, selv om det er en ældre mc. Og ang. køreregenskaber, så kan den langt mere en de fleste chauffører kan og det siger ikke så lidt
Har selv kørt rigtig mange km på en K100 og kan kun anbefale den.
Gå efter en velh. mc der er passet og plejet, så er de eneste stop du får kun når du tanker
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Den er dårligere køreegenskaber en K100, så forvent ikke den er sjovere. Tungere, længere akselafstand og større diameter på hjulene. Alt sammen noget der gør styringen mere træg.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Jeg har selv en, som dog er ombygget til et mere moderne look og med forbedret justerbar støddæmper, progressive fjedre i forgaffel, ev14 indsprøjtningsdyser, Remus fuld system, k1200 hjul og store bremser for og bag
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Jeg har altid haft og har også stadig japanske MC . Har en Vmax når der skal rases ud over en tur på BMW``en som gør det på en behagelig måde .
Jeg er glad for benzinindsprøjtningen og ABS ikke at det skal bruges , også er den robust bygget. Har allerede været sendt ud at købe ind hvor den ene sidetaske var blevet tung og det kunne ikke mærkes på turen hjem.
Så ville nok sige BMW hvis du skal ligge og køre rundt med konen , så kan du købe en CB 750/900 når du selv vil ud at køre alene , og bilder hende ind at den kun kan tåle at køre med en på
BMW K100 vs HONDA CB 750/900 - A2