515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kilm badlands eller calsbad. Hvor effektiv er ventilationen? Kilm badlands eller calsbad. Hvor effektiv er ventilationen?

Hej derude.
Har nogle erfaring med klim badlands eller calsbad?
Har været hos Jens Winter og prøve dem i butikken men det er svært at vide om ventilationen er så god som de siger, man må ikke prøve et sæt på vejen.

Jeg købte Forrig år et rukka Energater sæt med lamineret Gore tex
Det bliver alt for varmt og har ingen brugbare ventilation, jeg overopheder og bliver træt.

Har også prøvet et nyt sæt Stadler man har sommer jakke med flere ventilationer og en Gore tex liner som både kan være indenunder og uden på hvis det regner.

Hvad er jeres erfaring? Jeg er 167 cm derfor er klims tøj lige langt nok men det skal vist folde lidt fordi det er til advevture. Jeg har en Triumph 800 Tiger xrt... man sidder godt i læ.
Tak for hjælpen ?? hilsen claus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilm badlands eller calsbad. Hvor effektiv er ventilationen?
  • #1   23. jun 2020 Jeg kan ikke undvære min Alpinestar leonis drystar jakke her om sommeren. Der er rigtig meget luft gennemgang i og den, kort i længden og meget behagelig smiley
    Kender desværre ikke lige de modeller du nævner.

• #2   23. jun 2020 Hej
    Har gennem tiden haft, et hav af Goretex familie jakker. Det har været Dainese, Rukka, Held, Berik, ISX.
    Har faktisk min gennem tiden bedste jakke endnu, det er en Dainese jakke fra 1996.
    Ingen tvivl om ar Rukka er ganske lækkert, det er fint til vores halvkolde klima.
    Jeg har lige så lige selv været på jagt efter den næste jakke, og det blev en:
    https://www.dainese.com/it/en/motorbike/jackets/d-dry%C2%AE/tempest-2-d-dry-jacket-201654610.html#
    Har selvfølgeligt aftageligt inderfor, men herud over har den også ventilation der kan lynes op for. Fungerer rigtigt fint her i sommerdagene. Har i sat en hård rygbeskytter fra den gamle Dainese jakke.
    Købte denne jakke på Ebay til en ret fordelagtig pris, jeg valgte netop på grund af varmen ikke at få den i sort. Det kommer jeg til at fortryde når jeg ender med 1000 vis af insekt lig, men hellere det end at blive stegt i solen.
    Har også kigget på Klim, og ja det er lækket, men syntes faktisk også det er røvhamrende dyrt for at sige det mildt. Skulle jeg på den store rundt om jorden adventure tur kunne det være, men så meget vil jeg ikke give for mc tøj - så hellere have lidt forskelligt at vælge imellem.

• #3   23. jun 2020 Der er måske ikke direkte svar på dit spørgsmål:

I sommervarmen er en KLIM Induction rigtig fin smiley
    https://www.klim.com/Induction-Jacket-5060-002

Til Norgesture i for- og efterår bruger jeg mit Rukka og ja, det er mega varmt!

Men som nu, hvor der er rigtigt sommervarmt, tjener en REVIT Torque mig fint til daglig "lavhastigheds-pendling".
    Jakken har både udtageligt membran og mesh smiley

Begge jakker kan ses på Revzilla's YouTube-kanal smiley

- Alternativt Rukka Air...

profilbillede
  • #4   24. jun 2020 Tak for godt indspark. Ja der er mange fine mærker som laver sommer tøj, har i øvrigt rev it ignition mesh bukser som jeg bruger hele sommeren, var ved at købe jakken men ligger mellem str 50 og 52 så det passer ikke helt. Dainese og alpinestar er også fede mærker... jeg må ud at lede mere smiley Ja klim er meget dyrt, ok det kan også meget og sikkerheden er I top. Men alle de andre er også top sikre. Hilsen Claus

Kommentér på:
Kilm badlands eller calsbad. Hvor effektiv er ventilationen?

Annonce