{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Triumph sprint 1050 / Honda CBR900RR {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Solgt min gamle Yamaha FZR1000 mangler noget der er nemmere at køre langt på, faldet over Triumph men kender dem ikke.
Er der nogen der har erfaring med disse maskiner (sprint modeller fra 2000 og frem). Alternativ Honda CBR900RR, men gætter på at den er lige så besværelig at kører langt på, som den gamle Yamaha

Pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Triumph sprint 1050 / Honda CBR900RR
  • #1   10. jun 2020 Sådan en Sprint 1050 er en lækker maskine, men ikke ret mange til salg , folk vil ikke af med dem når de først har fået fingrene i en af dem .

• #2   10. jun 2020 En Triumph sprint 1050 kører lækkert, prøvede selv en sidste år.
    Er dog ikke pjattet med designet på de udstødninger, men det er jo en smagssag.
    Der er jo noget "kun" forskel på en Triumph sprint 1050 og en CRB900, syntes ikke CBR 900 er umulig at køre langt på, slet ikke. Men syntes den er ret umuligt at kører i byen på med den siddestilling. Triumph er jo nærmere ala Blackbird osv. hvor CRB'en er datidens supersport maskine.
    Hvad mon dit budget er? er det en 60-80.000 kr.?
    Skal det være behageligt er en VFR 800 også svær at kigge udenom ligesom BMW k1200 er. Men ud og prøv, det er mega forskel på hvad man bare føler der er "en". Havde aldrig troet at jeg skulle eje noget som min Yamaha Tracer, men efter at være blevet presset til en prøvetur var jeg solgt. Der var dog ikke lige nogen til salg der passede til budget og en farve jeg kunne lide. Det var der dog lige pludseligt smiley og så måtte der handles.

• #3   10. jun 2020 Godt gættet, max 80.000.
    Ja jeg er bevist om at de to er meget forskellige. Jeg tænket Triumph'en, nok er den der vil passe bedst. Cbr er mere fordi jeg nok kommer til at savne de kræfter min gamle maskine havde (som man jo så ikke kunne køre langt på)

Valget var jo nemt hvis mere end en svarede at Triumph var noget sjusk :).

Nu er der 2 der har sagt ok til Triumph, så tænker jeg skal prøve den.

• #4   10. jun 2020 Du vil ihvertfal blive positivt overrasket når du prøver sådan en trebenet triumph

• #5   10. jun 2020 Ja så må det godt snart blive weekend, så jeg kan få den prøvet smiley

• #6   10. jun 2020 Nogen gange skal man bare ud og prøve, dufte og føle.
    Det der på billeder og papir ser tillokkende ud er i virkeligheden ofte ikke altid lykken.
    De tre proppede motorer Triumph og Yamaha går forrygende, jeg blev selv solgt til dem efter at have pendlet lidt mellem 2 og 4 cylindrer.
    Kommer du i din jagt forbi en forhandler med en MT-09 af den ene eller anden slags så prøv lige en tur, om ikke andet bare lige for at sige at det kunne du ikke lide.
    En ST 1050 er jo en halv gammel svend til de penge.

• #7   10. jun 2020 Jeg kører nu også selv Triumph 1050. Det er godt nok Tiger 1050, men det er samme motor som i Sprint (og Street Triple) Og den motor er altså "PERLEN" i disse Triumph.
    Magasinet Motorrad nr. 1/2020 har en stor test under titlen "Grand Turismo" af nye Sport-touring motorcykler. Motorrad folkene havde "for sjov" medtaget en 14 år gammel Triumph Sprint 1050 til sammenligning. Og tænk dig - Sprinten blev rost for sin motor, køreegenskaber, komfort og sin økonomi. Sprinten var faktisk mere kørbar end et par af de helt nye Sport-touring cykler. Konklusionen var, at "den holder stadig" og så blev den blev kåret til "brugtkøb tip"
    Prøv at finde Motorrad nr. 1/2020 på biblioteket eller lån det af en, som køber Motorrad.
    Til dit budget vil du ikke være i tvivl, når du først har læst, og ikke mindst prøvet en. (hvis du kan finde nogen til salg)
    Pøj-pøj med projektet herfra

Og husk, hvis du netop skal bruge den til langtur, så find en med ABS bremser...…..

• #8   12. jun 2020 Køre selv 1050 Speed, men hvis du vil have lidt med allarounder så er en Sprint RS ikke et dårligt valg. De ligger godt på vejen, kommer godt afsted når du åbner og man sidder godt hvis man ikke ligger ned over tanken. Det er et billigere alternativ for små 100cc mindre. Hvis du rigtig vil på langtur så er der Tiger 1200'er en eller Trophyen.
    Hvis du kan li godt moment og muligheden for at skifte gear tideligt så kan jeg varmt anbefale en 3 benet Triumph.

En lille anekdote om deres moment.
    Autobahn på en søndag.
    R1 1998
    GSXR K7
    CBR1000R
    SPEED TRIPLE 1050
    Kører ca 45-50KM/H i højeste gear.
    Der blev lukket op for gassen på samme tid og Speed triple var omkring 180+ km/h før de andre kom forbi.

De har fantastisk bundtræk og enorm behagelig motor karakteristik.

• #9   13. jun 2020 Takker for jeres feedback.

Kom til at købe den sprint i dag :-). Kan rigtig godt forstå det i skriver med motor, nu jeg har prøvet. den føles virkelig dejlig, det er bestemt ingen racer men på en eller anden måde virker den nu alligevel utrolig stærk :-).
    Den har ikke ABS som der blev anbefalet, der var sådan set kun 2 at vælge imellem & ingen af den havde ABS.

Lige et spørgsmål på falderebet, hvor køber man reservedele til Triumph ?
    Plejer selv at reparere tingene så den kommer jeg nok også til på den Triumph,
    Kan dog kun finde de almindelige reservelede (bremser, caliber, batterier osv).
    Den gamle riskoger kunne jeg købe stumper til hos mc-import, de har dog ikke alverden til Triumph. Så - hvilken reservedels pusher bruger i ?

Pft

• #10   13. jun 2020 Billede af dyret ! Eller venter du på få den leveret

• #11   13. jun 2020 Tillykke med cyklen, min mekker bestiller det i Holland

• #12   13. jun 2020 Billeder må vente til jeg får den. Den står ved forhandler, de skal lige have plader på og lavet service på den. Billederne kommer når jeg har fået den smiley

• #13   16. jun 2020 Nåee får vi snart cykelen at se smiley

• #14   16. jun 2020 Med lidt held, får jeg den fredag

• #15   16. jun 2020 Okay det er spændende, der bliver ihvertfal godt vejr til at rulle

• #16   18. jun 2020 Lige hentet "dyret", billeder er uploadede smiley
    Fed tur hjem, læææææææææker moter smiley

• #17   18. jun 2020 Det sagde vi jo den bliver du glad for, og så lige noget mere info så du kan få den stemt ind

• #18   18. jun 2020 Nogle stykker her, besvarede mine spørgsmål (jeg takker).
    En af dem spurgte på billeder, så jeg uploade nogle.
    Det skulle jeg da aldrig have gjort, sikke dog en shitstorm af brok jeg fik ud af det.
    Så tænker i alle er glade nu - billeder er slettet igen

Kommentér på:
Triumph sprint 1050 / Honda CBR900RR

Annonce