{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Triumph ST Sprint vs. FJR 1300 / CBR 1100 XX {{forumTopicSubject}}

Hej og go´eftermiddag McG

Jeg har nu en Triumph Sprint ST 1050 ´05 som jeg går og overvejer lidt om jeg skal bytte til evt en Blackbird eller en FJR 1300 fra omkring 2002..
Grunden til dette er at efter min og min kones smag er Triumph'en ikke supergod til at køre 2 på. Den er for kort i sædet og højdeforskellen mellem fører-og passagersædet er for stor..
(Jeg er ca 185 og vejer 85 kg, min kone 176 og 70 kg) Når vi kører lange ture skiftes vi til at køre, og så kommer jeg til at stikke gevaldigt højt op over hende, med den højdeforskel der er på sædet smiley

Det jeg vil høre om er derfor erfaringer om de to ovenstående.. Både mht touring med 2 pers. og også køreregenskaberne ved mere sporty kørsel. Vi kører også en del på bane (Kørekurser med SVMC - altså Trackdays med instruktører og undervisning - ca 4-5 gange om året) Og der Triumph'en ganske god - Dens køreegenskaber minder meget om VFR'ens bare med den motorkraft VFR mangler smiley
Hvordan skulle de to ovenstående gøre sig her?
(På bane kører vi selvfølgelig på hver vores mc...)
Ja, det var jo en masse tanker og spørgsmål... Håber I har tid og lyst at svare på det smiley

På forhånd tak
Thomas Kolbe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Triumph ST Sprint vs. FJR 1300 / CBR 1100 XX
  • #1   6. jul 2013 Jo, din Sprint har ikke verdens bedste sæde til to - men hvis jeg var jer, ville jeg købe et ekstra sæde, som jeg ville polstre om. Jeg ville ikke bytte til en Blackbird af flere årsager. Bl. a. hviler føren meget mere på håndledene og kørestillingen mere foroverbøjet, hvilket mange Blackbirdchauffører ømmer sig over. Bagsædet er heller ikke specielt godt til din hustru, grundet hendes højde. FJR'en er der en bedre kørestilling på, såfremt styret passer den enkelte. Jeg kan med mine 191 cm ikke klare den, da jeg vil have styret længere fremad, hvilket er umuligt med det støbte styr.
    Jeg ville evt. kigge på div. BMW'er , Honda CBF 1000 , Bandit 1250.

• #2   6. jul 2013 Tak for dit input James..
    Vi har også overvejet det med at få lavet et andet sæde. Har også set at Triumph har et gel-sæde til den på programmet. Nogen der har en idé om hvordan det er?

Kommentér på:
Triumph ST Sprint vs. FJR 1300 / CBR 1100 XX

Annonce