2.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Amatører Amatører

Hold kæft nogen amatører inde fra Xlmoto.dk..
Fik et kædekit ind af døren i dag fra Xlmoto som jeg har købt og som har været lang tid undervejs. Det er så hvad det er, men så har de kraftedeme også givet mig nogle forkerte tandhjul med. De passer ikke til kæden og finder selvfølgelig først ud af det efter de var monterede..
( Tjek det altid inden smiley )
Kan det virkelig være rigtigt, at man skal ind og slå tandhjulenes numre op for, at se hvilken kæde de passer til? Fordi jeg gætter på, at det er dér fejlen er sket, men omvendt så mixer man sgu da ikke 530 tandhjul med en 520 kæde gør man?
Nu står jeg så her med en motorcykel, som er mit eneste transportmiddel i øjeblikket, som ikke kan køre fordi man stolede på nogen som skulle forestille "eksperter"... FUCK!

Nogen der ved om RK motorcykel kæder fra Thansen er nogenlunde samme kvalitet som D.I.D kæder? Bliver jo nødt til, at købe et alternativ fordi jeg ved jo godt hvor pisse lang tid det tager, at returnere en vare især på starten af en weekend..

Tak fordi du læste med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amatører
  • #2   15. maj 2020 Du da heldig du fik din kæde, min kammerat bestilte et kædekit. Men fik aldrig kæden med, trods han købte et komplet kit. De påstår nu at det er uden kæde, og der forligger en fejl på deres hjemmeside.

• #3   15. maj 2020 Hans Henrik
    Det er mit allerførste kædekit jeg skal skifte/har købt, så jeg har da lov til, at være en amatør.. Men det har de derimod ikke sådan, at sælge noget der slet ikke hører sammen smiley

#2 Hold da kæft det lyder fuldstændigt vanvittigt det dér.. Ja så er jeg da rimeligt heldig selvom det stort set er ubrugeligt det jeg har fået smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #4   15. maj 2020 Nej de er ikke eksperter - det afspejles i den lavere pris du betaler for dine varer.

Vil du have ekspert hjælp, så gå til en forhandler.

• Semih K
    Semih K Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 22
    #5   16. maj 2020 Maxmcparts.dk kan varmt anbefales. Har selv købt D.I.D kædekit med JT tandhjul som de sælger på angivet hjemmeside. Tandhjulene er af god kvalitet også er det rart at have en forhandler hjemme i Dk som sælger kvalitets kædekit

• #6   16. maj 2020 Ja enten max eller midtfyns mc... smiley

Og ja det er sygt amatør agtigt.. Minder mig lidt om de "tyske" bilsider (misterauto osv.) same shit... Snyd og fup... OG spild af tid og penge..

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#8   16. maj 2020 Ingen over(under?)går Motorradteile Hamburg / Leovince Hamburg i priser.

Deres hjemmeside er nede, så det er lidt bøvlet at købe fra dem - men priserne er knivskarpe.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#9   16. maj 2020 Ellers køber man bare fra mcbutikken.dk

• #10   16. maj 2020 RK er fin kvalitet!
    Næste gang du skal bestille noget, spørger du bare her på siden.
    Så skal vi nok hjælpe dig smiley

• #11   16. maj 2020 #10 Ja det er en rigtig god idé, at spørge herinde.. Meeen jeg havde sgu ikke lige regnet med, at man bliver nødt til, at undersøge et kædekit altså en pakke af ting som skal høre sammen med hinanden, i hoved og røv om de lige passer sammen smiley Det var sgu noget jeg forventede også selvom de havde en blind praktikant der bare kastede tilfældige ting ned i kassen

• #12   16. maj 2020 Er det et komplet kædekit du har købt, altså tandhjul+kædehjul+kæde til specifik cykel.
    Eller har du købt et tandhjul, et kædehjul og en kæde?
    Hvis det første, så kan jeg sgu godt følge dig!! Men hvis det sidste, så er prisen for at spare lidt grunker på at købe ind på div hjemmesider med mangelfuld/ikke eksisterende hjælp til ens bestilling, jo netop at man selv må sætte sig ordenligt ind i hvad det er man skal bruge og hvad der passer sammen smiley

• #13   16. maj 2020 Begynd at handle hos den lokale mc forhandler, over tid får du bedre og bedre priser, og ingen ventetid med at sende ting frem og tilbage, og så er de lige rundt om hjørnet, hvis der skulle være noget galt. Alle burde støtte den lokale, husk ebay, kan ikke lave din mc hvis den er i stykker. smiley

• #14   16. maj 2020 Med den attitude går der ikke længe inden den lokale forhandler siger “Ut af min kiosk”

• #15   17. maj 2020 Jens Henrik: Du skriver, at RK er fin kvalitet; altså kan klare hvad der må betragtes som normalt (ca. 25.000 km) ? smiley

• #16   17. maj 2020 knud C:
    Ja! smiley
    Normalt kører jeg på D.I.D., men på min forrige VFR trillede jeg godt 40.000 kilometer på et RK kædekit.
    Tricket er at montere en automatisk kædesmører.
    Det forreste kædehjul udskiftede jeg ved cirka 20.000 kilometer. Det gør jeg i øvrigt altid, da det er det, der slider de øvrige komponenter.
    Men det ved du sikkert lige så meget om, som jeg gør smiley

• #17   17. maj 2020 #13: Det prøvede jeg engang. Det endte med en lokale mekanikker knækkede dele af min mc, og limede dem bare på igen uden at sige noget. En anden lokal forhandler, bestilte jeg noget udstyr ved, men da jeg kom for at hente det (Efter 2 uger), kunne de ikke finde det. De har efter 1,5 år endnu ikke ringet og sagt de har fundet det.
    Så i mine øjne gør det ikke noget, hvis internethandlen tager livet af et par værksteder. De gode af dem skal nok overleve.

• #18   17. maj 2020 #12
    Det er sgu det første du nævner.. Jeg valgte min motorcykel og valgte derefter et kædekit som passede til den. Men det var åbenbart ikke nok, fordi tandhjulene var alt for store til kæden smiley

• #19   17. maj 2020 #13
    Præcis, jeg oplevede at købe et kædekit, desværre var der, som ofte, ikke helt sammenhæng mellem første indregistrering og produktionsår på mc'en.
    Så det bagerste kædehjul passede ikke i første hug og han havde ikke lige det rigtige hjemme, men intet problem, to dage senere kunne jeg hente det rigtige.
    Uden yderligere beregning, det var nok ikke sket ved handel over nettet.
    Det hører med til historien, at jeg nærmest kører lige forbi, på vej til/fra arbejde, så ingen ekstra kørsel heller smiley
    Det var for resten Skjern MC, vi må vel gerne lave positiv omtale smiley
    Og du har fuldstændig ret, ebay hjælper dig ikke, når du står med et problem, du ikke selv kan løse. Og hvor fedt er det lige, at skulle køre måske 250km, for at komme til det nærmeste værksted smiley
    Så støt de lokale, det er dem, som hjælper dig, når lokummet brænder.

• #20   17. maj 2020 # 17 kan kun sige at min lokale mc butik, er super, har handlet der de sidste 12 - 15 år uden problemer overhovedet. Og får en udstrakt god service.

• #22   20. maj 2020 Biketorqueracing. Fandt det gennem ebay. Engelsk firma, der fører did, afam, jt og trofeo/obnigene.. Vovede pelsen og købte obnigene kæden, efter at ha skrevet lidt med dem. De havde solgt det italienske kæde mærke gennem længere tid og havde ingen reklamationer fået..? 525 guld kæde samt jt stål bagtandhjul og afam front samt et kædesamler Kit.. 900 kr med fragt. Levering efter 3 dage.. Det er altså en stærk pris.
    Did kæde ville have kostet 150 ekstra.. Kædekiti England er billigere end fx Tyskland.. Ved ikke hvorfor, men prøv dem, jeg er indtil videre meget tilfreds. Har lige efterspændt kæden efter de første 500 km, så bliver det spændende og se på sigt hvor meget den giver sig over tid og om det var en dårlig beslutning kontra at købe did
    . ??

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#23   21. maj 2020 Nej DID ville have kostet ca 150 kr mindre det ene sted jeg nævner...

• #26   6. jun 2020 Hans Henrik: Jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvorfor du skriver så spydig en kommentar til trådstarter og nogle dage senere så sletter dit #1 indlæg?

Det er generelt, at du sletter dine kommentarer. Faktisk så generelt; så hvis man søger, er der ikke én eneste kommentar fra dig.
    Det tolker jeg altså, som om du ikke tør stå ved din opførsel.

- Som f.eks. her, hvor du skriver lort til os, som du så senere sletter:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/289252-spaending_paa_stator_hjaeaeaelp

Det var mere fornuftigt at ændre teksten til noget venligt end blot at slette...

profilbillede
Kommentér på:
Amatører

Annonce