961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Kædeolie VS Kædeolie VS

Har efter flere indlæg fået mange forskellige mærker at vide, så vil lige smide dem alle op mod hinanden, hvad er bedst og sviner mindst, :
Bell Ray den "hvide" kæde spray
MAXIMA racing oil´s Chain Wax
Silkolene´s Pro Chain
Castrol Chain Wax
BEL-RAY SUPER CLEAN CHAIN LUBE
Castrol Chain Spray O´R.

for det jeg bruger nu svinder for vildt og efter bare små 100 km er fælget total svinet til næsten lige meget hvor lidt man bruger, og det er jo ikke så fedt.. håber på og endelig få klarhed over hvad jeg skal bruge...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædeolie VS
  • #1   22. jul 2005 Motul har også en fremragende kædeolie.

Men det der med at svine mindst... Det bedste er at smørre kæden EFTER man har kørt. For så kan det stå og trække nattet over og så sidder det i kæden istedet for at du smørrer og så kører det hele af på første tur.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #2   22. jul 2005 Min erfaring er at lade være med at bruge voks, men bruge noget tyndt olie. Man skal smøre oftere, det sviner hurtigt, tilgengæld er det let at tørre af igen. Det er bare at tørre fælgen af med en klud - uden affedtningsmidler (WD40 mv.) Endvidere hvis man giver fælgene en gang klarlak eller to, er de også nemmere at holde rene.
    Bare mine 2 cent.
    CB

• #3   22. jul 2005 eneste jeg indtil videre ikke bruger er rock-oils. det sviner værre end jeg ved ikke hvad. så tror ikke det holder sig på kæøden hvis man passere gåhastighed

Kommentér på:
Kædeolie VS

Annonce