{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1
  • #1   11. jan 2008 Jeg har kun hørt om en død R1 motor fra 98.
    Den tilhører http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4444
    Prøv og hør ham ad.

Ellers har jeg hørt rygter om at den kan have samme svaghed som den første R6. Med 2. gears problemer. Ved dog ikke om det er sandt.

• #2   11. jan 2008 Jeg har en 1999, som jeg bruger til bane race, den klager ikke......... kører bare derudaf.

Har ikke hørt der skulle være problemer.

• #3   11. jan 2008 der ER problemer med at de revner i cylinderen. Kender et par stykker der har måtte ud og finde en ny motor. Det er i tilfældene sket omkring 35-45000 km. Men er faktisk også at Yamaha har været klar over problemet så vidt jeg er blevet fortalt

• #4   11. jan 2008 Nu er jeg kammerat til jacob, og hans motor kørte faktisk fantastisk efter mange mange km.. Men hans 2 gear blev dårligere og dårligere og det har et par gange sat sig helt fast, de var også i andet gear den døde, da gearet røg helt og blev hevet med rundt i motoren.
    Så ny motor skal der til.
    Man skal ligge mærke til andet gearet og olieforbruget på de første r1'ere.

• #5   11. jan 2008 Jeg har en 1998 R1er. Den bruger lidt olie ja. Ikke noget problem. Har hørt om nogen som har haft gear probs. Om det er et normalt problem ved jeg ikke. Min har gået omkring 30000km og fejler intet. Den rykker en 03 R1 hele vejen såå:) testet flere gange også af den tidligere ejer. Jeg har kørt aprilia rs250(kan ikke sammenlignes med noget, det er suverænt legetøj), gsxr 600, tlr1000 og nu en R1 fra 1998. Min første tanke da jeg kørte den var: Kæft den er jo som en 600 med sindsyg bundtræk... Total let at styrer og kører på og power!! Jeg var imponeret over dens bundtræk og jeg kom lige fra en 1000ccm V2er.. Har sku ikke fortrudt købt. De priser man ser nu.. Du kan jo få en Fed R1er for omkring 100k.. Der findes intet med samme power/kg vægtfordeling i den prisklasse.

• #6   12. jan 2008 Hej

Hvis du skal ud og købe en R1, så gå efter en årgang 2000 (hvis du har penge til det) Den er forbedret på 150 punkter og jeg mener også de fik løst gear-problemet. Da jeg købte min R1 ('00) prøvede jeg også en '98 med 10.000 mere på tælleren ca. 30.000km, men kunne sku ikke mærke meget forskel, så tror overhovedet ikke du skal være bange for at købe en '98.
    Valgte bare at stole på at de 150 forbederinger ville betyde noget i den sidste ende derfor valgte jeg den lidt dyere 2000 model.

Jesper

Ps. det skal siges at jeg købte den nov 2007 og ikke har fået den testet ordentligt endnu, men det er sku en vild maskine smiley

• #7   12. jan 2008 tak for svarene og alt i alt så peger det vel i retning af at det mest fornuftige vil være at kigge efter en 2000'er og fremefter.. hvis der som jesper s siger er laver forbedringer 150 steder så må der jo være et eller andet galt med de første..

• #8   12. jan 2008 Du kan læse om de mange forbederinger på Yamaha's hjemmeside ! Så det er bare at få købt en smiley

Kommentér på:
R1

Annonce