{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  r1
  • #2   22. sep 2010 Knastkæde...........


  • #3   22. sep 2010 98-99 modellerne har tit problemer med 2. gearet.
    Især hvis de er blevet brugt til baghjul kørsel.
    Den vil ryge i frigear, hvis du fra 1 til 2 gear giver godt med gas og skifter gear hurtigt.
    Løsning er at skifte den gear/skifte-arm som er bukket.


  • #4   22. sep 2010 Michael er det dyrt at skifte den der skiftearm? hvad koster selve armen og hvor lang tid vil det tage at skifte den for en mekaniker?

  • #5   22. sep 2010 er det den røde, hvide og sorte du kigger på som koster 62.000 kr ?

    et godt råd er at vælge en årg. 00- der får yamaha r-1 150 nye forbedringer og prisen er nået nær den samme.
    Men der er ved at være en del realistiske priser på r-1 her hjemme også, ellers er der jo tyskland.


  • #6   22. sep 2010 Henrik F

    Jeg mener da at modellen er monteret med styrdæmper fra ny ?
    Nå men den ser fin ud din r-1, du skriver at du lige har købt den, hvad har du måtte slippe, kan se de handles til imellem 60-70.000 kr.


  • #7   22. sep 2010 Du behøver ikke være bange for 50.000 km på den, de er uslidelige.... Min har gået 40.000 og ser ud som ny indeni - jeg havde den åbnet sidste vinter for at skifte trækakslen, da den slog en anelse, og jeg er perfektionist... smiley Med hensyn til 2. gearet - så er det de cykler der har fået tæsk der har problemer med det - det har de fleste større cykler der har fået tæsk - R1'eren indbyder bare til lidt baghjulskørsel, så der er sikkert en del der ligger og leger med det.

    De er ikke monteret med styrdæmper fra ny, men man er også så godt og vel en knold hvis man har brug for sådan en på gade - den er ganske rolig i styret hvis du sætter affjedringen op til din kørestil. Ved voldsom kørsel på bane skal jeg dog ikke kunne sige om det er nødvendigt.

    Om du skal købe en 2000'er eller en tidligere model - så skal du finde den du syntes der passer til dit budget. Der skulle godt nok være 150 forbedringer, men det er sådan nogle småting, som du i det daglige ikke vil mærke - om der sidder den ene kvalitet bolt i støttebenet, eller den anden, kan vel være ligemeget når de begge kan holde. Der er også lidt mere betydningsfulde ændringer, men den gamle model kører fuldt ud lige så godt - og de er noget billigere på markedet.

    Så find en hvor vedkommende der har ejet den før, har passet den, og gået op i at holde en god standard på dem, så har du motorcykel til mange år.

    Jeg ville skifte min knastkæde ved 40.000 da jeg alligevel havde motoren ude - men måtte pænt ligge den nye hen på hylden igen, da den gamle kæde faktisk overholdte servicemålene en minkroskopisk smule bedre.

    Glæd dig til at få én r1'er, det er en fantastisk maskine. smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #8   22. sep 2010 10år+ og stadig smuk. De første årgange har voldsom tendens til at stejle, 2000 har lidt anden geometri , og mange andre ændringer,(Yamaha siger 200 ændringer i alt), men ja det er nok mange småting.
    Udover de er lidt kompakte at arbejde på er det en ønskekværn.


  • #9   22. sep 2010 Godt med svar og meget uddybende... Der er lidt at tænke over, men bestemt ikke afskrækkende....

    Det ville også være svært at finde noget i den kaliber som IKKE har fået lidt på rullen....

    Jamen jeg vil lægge hovedet i blød og så se hvad der sker.

    Tak igen


Kommentér på:
r1

Annonce