1.135 visninger
|
Oprettet:
r1 {{forumTopicSubject}}
Jeg må hellere lige høre ad før jeg springer ud i det. Jeg har forelsket mig hovedekuls i en R1 fra 1999. Men den har kørt godt 50000 km. Er det noget man skal være obs på? Altså mere end alm. slid?
Og er det noget bestemt jeg skal kigge efter på lige netop den.
Alt hjælp er værdsat.
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 337
Især hvis de er blevet brugt til baghjul kørsel.
Den vil ryge i frigear, hvis du fra 1 til 2 gear giver godt med gas og skifter gear hurtigt.
Løsning er at skifte den gear/skifte-arm som er bukket.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 88 Svar: 438
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
et godt råd er at vælge en årg. 00- der får yamaha r-1 150 nye forbedringer og prisen er nået nær den samme.
Men der er ved at være en del realistiske priser på r-1 her hjemme også, ellers er der jo tyskland.
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Jeg mener da at modellen er monteret med styrdæmper fra ny ?
Nå men den ser fin ud din r-1, du skriver at du lige har købt den, hvad har du måtte slippe, kan se de handles til imellem 60-70.000 kr.
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
De er ikke monteret med styrdæmper fra ny, men man er også så godt og vel en knold hvis man har brug for sådan en på gade - den er ganske rolig i styret hvis du sætter affjedringen op til din kørestil. Ved voldsom kørsel på bane skal jeg dog ikke kunne sige om det er nødvendigt.
Om du skal købe en 2000'er eller en tidligere model - så skal du finde den du syntes der passer til dit budget. Der skulle godt nok være 150 forbedringer, men det er sådan nogle småting, som du i det daglige ikke vil mærke - om der sidder den ene kvalitet bolt i støttebenet, eller den anden, kan vel være ligemeget når de begge kan holde. Der er også lidt mere betydningsfulde ændringer, men den gamle model kører fuldt ud lige så godt - og de er noget billigere på markedet.
Så find en hvor vedkommende der har ejet den før, har passet den, og gået op i at holde en god standard på dem, så har du motorcykel til mange år.
Jeg ville skifte min knastkæde ved 40.000 da jeg alligevel havde motoren ude - men måtte pænt ligge den nye hen på hylden igen, da den gamle kæde faktisk overholdte servicemålene en minkroskopisk smule bedre.
Glæd dig til at få én r1'er, det er en fantastisk maskine.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Udover de er lidt kompakte at arbejde på er det en ønskekværn.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
Det ville også være svært at finde noget i den kaliber som IKKE har fået lidt på rullen....
Jamen jeg vil lægge hovedet i blød og så se hvad der sker.
Tak igen
r1