775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Aprilia Mille årg 2000 kontra Gsxr 1000 K1 Aprilia Mille årg 2000 kontra Gsxr 1000 K1

Som overskriften siger, de 2 maskiner hvad er det bedste køb for og imod?
Er en sucker for den V2 lyd de har, den er simpelhen musik i mine ører. Men har så også hørt de skulle være lidt sløve og tunge når det så kom til man drejer håndtaget.
Og Gsxr'ern ja det jo en raket på 2 hjul med fine styre egenskaber af en cykel fra den tid, og rigeligt med kræfter.
Men ellers er der noget man skal vide?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia Mille årg 2000 kontra Gsxr 1000 K1
  • #1   17. apr 2020 Helt klart gsxr 1000 jeg har kørt en del på begge maskiner ??

• #2   17. apr 2020 #1 Har du lidt info om køre oplevelsen på dem?

• #3   17. apr 2020 ville nu ik kalde mille´en for lidt langsom i det smiley så det fordi de ik har kunne køre dem ordentligt

• #4   17. apr 2020 Martin A Nej men det jeg mener er i forhold til Suzuki'en smiley
    Ikke at det er en sløv maskine absolut ikke da smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #5   17. apr 2020 Mille er langsom og tungt styrende. Den kan meget nemt blive et dyrt bekendtskab, for den er sart og sært bygget.

K1 har 160 hk og vejer 160 kilo - regn selv ud hvor meget hurtigere den er.
    Bortset fra nogle aldersrelaterede ting med spændingsregulator og TPS føler, er sådan en stort set skudsikker. Den er også solidt bygget, og alle dele kan stadig fås til den.

• #6   17. apr 2020 Sajmon, hvordan er den Aprilia i forhold til en sv1000? Det må du vide alt om, for sådan en var selvf også en mulighed

• #7   17. apr 2020 For K1: den er brutal og kører meget stærkt.

Imod K1: den er brutal og kører meget stærkt.

• #8   17. apr 2020 Jeg har lige byttet min Mille 2001 r model med en 790 duke. Pga. min nakke.
    Her er et link.
    https://www.dba.dk/aprilia-rsv-1000-r-ccm-998/id-115766874/?utm_source=copy&utm_medium=social&utm_content=app_ios_share_listing
    En rigtigt dejlig knallert, nem at skrue i og ingen problemer med res. Dele. Kåbe dele er dog dyre.
    Jeg mener at det er en lidt overset cykel, man får meget for pengene.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #10   17. apr 2020 #6 - Hvis en SV er en mulighed, så skal man vælge den rigtige og prøve en tur på den.

Det er 2 vidt forskellige maskiner. En SV er fra standard rimeligt velkørende, hvis man blot indser at det "kun" ER en sportstouring cykel. Den er komfortabel og gør det meste rimeligt godt, men det er IKKE en sports cykel så man skal ikke forvente at træerne gror ind i himlen.
    Men finder man en med de rigtige modifikationer, er den ret skarp og velkørende selvom man går hårdt til den, og man skal være ret kyndig bag roret for at hægte sådan en af på de små veje, selvom man har mange flere hk til rådighed.

• #11   17. apr 2020 #10 Det er bestemt ikke en sports cykel men du gjorde det rigtig fint på Alcaras i Spanien for nogen år siden ??

• #12   17. apr 2020 Jeg ville ikke kalde millen sart. Min har ihvertfald været klippestabil. Starter hver gang på et splitsekund. Den har også rigelig med hk til mig. Men som sagt kørerstillingen er noget man skal vænne sig til. Jeg syntes det er fedt at cyklen blev bygget for at aprilia kunne kører med i worldsuperbike, så det er som at kører en banecykler på gaden. Den popper og sprutter. Den vil helst kører hurtig.

• #13   17. apr 2020 Behold nu bare den K1'er!
    Den er en liga eller to foran en Mille..
    Så skal jeg nok komme forbi inden længe og køre tur med dig smiley
    P.S. Du må godt tage George med! smiley

• #14   19. apr 2020 Du skal op i gen 2 hvis det skal være sjovt. Jeg har en Tuono Factory fra 08, den vil jeg hverken kalde tungt styrende eller sløv på gassen.

Der er moment fra du tænker på at dreje rullen og til du sætter forhjulet ned igen.. smiley

• #15   20. apr 2020 Har haft begge maskiner..
    Rsv er sløv som en puch maxi.

Du skal have gsxr hvis det skal være sjovt

• #16   26. apr 2020 Ja nu fik jeg fat i begge maskiner, og den der Gsxr 1000 er da okay mmmeeeennnn. Den er sku en for alm plastik raket, den kører jo som alt andet. Og til dem der siger sådan en Mille er sløv, så tror jeg i har glemt og dreje håndtaget smiley for har da aldrig oplevet sådan et bæst før. Hold nu kæft den trækker jo bare, og når man tror den stopper så trækker svinet bare videre jo....
    skal så siges den er også opgraderet, så den ingen døde punkter har.
    Men hvis vi ser bort fra det, så er køreoplevelsen jo eminent i forhold til Suzuki'en. Jeg følte mig hjemme på den Mille med det samme, så den blev stående i værkstedet og Gsxr'ern måtte vige pladsen.
    Men tak for de forskellige input, endnu et tegn på vi er forskellige, og at det er så vigtigt at man selv tager ud og prøver maskinerne.

• #17   26. apr 2020 Hvilken Mille fik du?

• #18   26. apr 2020 Opretter den om lidt

Kommentér på:
Aprilia Mille årg 2000 kontra Gsxr 1000 K1

Annonce