{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor har man da været dum engang.
  • #1   14. apr 2020 Og man kunne lige så godt hoppe af med det samme hvis man mødte en strisser for det var lige så sikkert som ammen i kirken at de skulle tjekke hele lortet ! smiley

Og lige siden dengang har jeg altid haft det lidt stramt med dem, synes de skulle bruge deres energi på vigtige ting og ikke om Brian kører 50 eller 30.

• #2   14. apr 2020 lagde lige mærke til adressen.. min kammerats forældre har lige købt nr 31.

• #3   14. apr 2020 Kom ikke og sig at politiet ikke er høflige (eller var, i hvert fald) - “Hr. Skoleelev” smiley

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #4   14. apr 2020 Det var dengang der var "rigtige" betjente til !!

• #5   14. apr 2020 Tja! En desværre nu afdød bekendt fik en bøde i 1934 eller deromkring for at "føre motorCIKEL iført styrthjelm"! Man mente, at dette kunne virke opfordrende til at køre uforsvarligt hurtigt, hvorfor det var ulovligt! Vores bekendt havde gemt bødeforlægget og er den absolut eneste, jeg har hørt om!

• #6   15. apr 2020 #5

De havde ret,- de kunne godt se hvor det bar hen dengang! smiley

(for de rastløse ; gå frem til 2:00)

https://www.youtube.com/watch?v=Fyu83X3DQI4&feature=youtube_gdata_player

• #7   15. apr 2020 Hej Flemming
    Din overskrift er misvisende..
    ALLE raske drenge, mig selv inklusiv, har da kørt på knallert med tunsæt.
    Sådan gjorde man dengang i 70'erne og 80'erne, og langt de fleste af os, endte alligevel som lovlydige gode skatteborgere.
    Vi kører stadigvæk hurtigt, og nogle gange FOR hurtigt, nu bare med et lille skævt smil bag visiret.
    Kør med omtanke, nyd det, og ta hensyn til andre trafikanter..
    God sæson til ALLE.

• #8   15. apr 2020 Hundslund - så må det næsten have været MC-betjent Hugo, der kunne kaste sin store politimotorcykel rundt ligesom en BMX-cykel på et stisystem smiley

• #9   15. apr 2020 min frisør, ca 60 år i hans unge dage der havde han også en kreidler som der var pillet rigtig meget ved

det gik jo hverken eller bedre end at en dag kørte politiet op på siden af ham og bad ham om at stoppe, han tog så flugten, men rendte tør for benzin, han blev målt til 160 km/t

• #10   15. apr 2020 Der røg jo også et par stykker i svingene dengang. Jeg selv blev klippet af en højresvingende bil, indover cykelstien. Han havde ikke set jeg kom blæsende med 50-60km/t på min Yamaha.

Jeg røg over køleren og landede på ryggen 10cm fra en beton trappe. Det var en kold dag, så jeg havde heldigvis hjelm på, så jeg nøjedes med enorme blå mærker, og nåede at lave knallerten lovlig inden politiet kom hjem på besøg.

• #11   15. apr 2020 800 kr i bøde, alting var bedre i gamle dage. smiley havde honda dax med hive plump, en 10er nøgle og 2 minutter, så gik den 75.

• #13   15. apr 2020 4 gears Everton med 9 hestes tun, hvis nogen kan huske sådan en.
    Den kunne flytte sig, men styreegenskaberne var at sammenligne med en klat rombudding placeret på toppen af en centrifugerende vaskemaskine.
    Men det var KNALLERTER, i dag ligner de jo nærmest et snowboard, der har fået en tur med varmepistolen.

• #14   15. apr 2020 Kørte selv på en Everton og lånte min Honda cd 50 ud, så hc kender godt den med løs studs og plumb smiley En ganske alm femmer den gang den passede også hvis man lige havde sådan en på sig.
    Jeg ved ikke om betjenten hed Hugo , vi kaldte ham bare ``rødskæg``tror alle i området dengang kendte ham.
    800 i bøde +516 ,25 i sagsomkostninger stadig billigt.

Det endte med jeg købte en Yamaha RD 350 fra 73 og tænk sig den var næsten ny dengang smiley og så kunne man køre lidt mere i fred , da havde de ikke scanner til lige at tjekke hvem der er ejeren og om man var gammel nok.

Kan huske min køre lære se mig komme til teori på Rd``ern , hun kigger bare og siger du skal nok ikke holde der når du skal til køreprøve smiley se det var tider dengang.

• #15   15. apr 2020 Everton med det rigtige tun og Honda CD 50 opgraderet til originalt tun på 65 cc .

De kørte egentligt ret godt .

• #16   15. apr 2020 Jeg så en reklame fra dengang Yamaha FS1 blev annonceret og den kunne dengang erhverves for den vanvittige sum af 199 pund - uden at være stor spåmand eller økonom vil jeg påstå, at man skulle have fyldt kældre, skure, lofter og alle mulige andre steder med den slags knallerter og man havde i dag været på den grønne gren smiley

• #17   15. apr 2020 Ja hvis man havde gemt sine 2x Everton 2x Honda CD 50 1 x Puch granprix 3 gears

1 Tomos magen til ms 50 Cady``er Honda Amigo``er og ikke mindst min Fantic Chopper i original bemaling . Så var der lige 2x kreidler ind over og 1 Yamaha FS 50 med skive bremse .

Gad vide hvad det kunne have indbragt i dag, men sådan er der så meget smiley

Der har da også sneget sig nogle MC``er ind som nok skulle have været gemt væk så som Kawasaki KH 250 og KH 500 Har prøvet at have en KH 125 den var til grin med 6 gear 5-6 kunne ikke bruges ret længe af gangen så døde den simpelthen ud.

• #18   15. apr 2020 17> Det skal man ikke gå og ærgre sig over - så har man bare fundet plads til noget andet i stedet smiley

• #20   16. apr 2020 #18 Søren
    Du har helt ret, så længe man har en eller anden 2-hjuler og hygge sig med, så er livet dejligt.
    Coronatiden til trods, må vi alle bevare optimismen, og stadig udleve fornøjelsen, ved at køre mc.
    Og det smitter IKKE med + 200, bare spørg HC, han er sund og rask..????

• #21   16. apr 2020 Hvor meget har I egentligt kørt i denne sæson? Jeg rundede 700km i går, ganske pænt på trods af vejr og Coronafis synes jeg når jeg normalt kører ~4500 på dagsture og til/fra job

• #22   16. apr 2020 Vel 25 km på MC. Og lige omkring 75 km i bil de sidste 5 uger smiley

• #23   16. apr 2020 Tror kun jeg har kørt 200 km, men sommeren er jo ung endnu. smiley

• #24   16. apr 2020 Tjaaa.. Flemming hvordan kunne du da være så dum at du blev taget..!! smiley smiley
    He..he.. smiley

• #25   16. apr 2020 #8
    Ja fy for satan.

Kan sagtens huske at han var ens værste mareridt når man tog scooteren i skole smiley

• #26   16. apr 2020 Vi blev faktisk ikke stoppet af HR betjent vi holdte inde i siden og talte sammen med motorne slukket såmænd, men det tæller ikke han skulle absolut lige kigge med smiley

• #27   16. apr 2020 Har da kørt 300 km i år allerede , på MC .

Har sagt til min knægt a det går altså ikke at køre knallert uden Forsikring og ulovligt til en hvis grænse smiley . Men det er næsten for nemt til at lade være med at pille lidt så som en lille knap til tænding og sådan smiley

• #28   16. apr 2020 Vores lokale mc sherif hed "bornholmeren", og rigtig gættet: han var fra Bornholm.
    Han havde desværre fået forvildet sig til Vestsjælland (Slagelse omr.) og hadede unge knejte på ulovlige knallerter. Min daværende kammerat, Claus kendte blot stisystemerne bedre, end en tilrejsende fra klippeøen. I en fartjagt kørte Claus gennem 2 store kampesten, der udgjorde en chikane. "Bornholmeren", der kørte på BMW R 90 S, forsøgte det samme, men en boksermotor med kun en cyl, den går ikke særlig godt. Vi skreg af grin, da vi læste om det i den lokale avis... Og her skal de unge MCG'ere lige forstå, at hverken facebook, internet, eller mobiltelefoner, var opfundet. Året var1974.

• #29   16. apr 2020 @ #28 fantastisk historie Lars.. smiley
    Lidt detsamme her i 72 på den gear’ede 3gears Puch der desværre havde ‘tabt’ smiley plumben?? (=75 km/t)

En vinter dag med saltede veje, kom jeg til at passere to ‘æggeskaller’ modkørende (som vi kaldte dem dengang) de vendte rundt efter mig, jeg fulgte med en bus på indersiden.. De to udenom bussen.. for at tage mig på den anden side.. men næh.. mig klampe bremsen.. ind til Venstre på Espergærde stations areal.. usaltet og ikke ryddet for sne..!! (Jubii..!) fødderne ned.. og lad knop dækkene gøre arbejdet.. da jeg ser mig tilbage over skulderen kommer de to brave mandfolk for god gas ind på gods arealet... lægger cyklerne ned og kurer på R & A.. smiley 25.. 30.. meter helt uden at anholde en smørblomst på vejen.. smiley
    Afsti Afsted med mig... smiley smiley hjem.. i garage.. ind under sengen.. fingerne i ørene.. smiley smiley smiley ..
    Men sådan noget sker jo slet ikke idag.. smiley

• #30   16. apr 2020 Nej idag skal det filmes og ligges ud på facebook for at folk tror på en .

Og når man så fortæller ens ``moderne``børn at der ikke fantes mobiltelefoner og computer dengang var med direkte print (skrivemaskine ) så glor de bare måbene på en som om man er fra et helt andet sted . smiley

Når man har vænnet sig til at køre motorcykkel , så er det faktisk utroligt at man turde køre stærkt på sådanne spinkle maskiner. Fik en tur en dag på en Yamaha FS 1 lovlig for et par år siden , den er simpelthen ikke til at holde balancen på så langsom går det smiley

• #31   16. apr 2020 Lars V. smiley ham bornholmernen, kan jeg sku godt huske, han var en ond satan, jeg kommer fra Skælskør, men flyttede for Ca 35 år siden.

• #32   17. apr 2020 #31 HC
    Godt at høre, at du kommer fra et "civiliseret" område i landet ( ha ha).
    Jamen "bornholmeren" alias: Hans Gjerding, var bestemt "firmaets" mand.
    Der gik jo dengang yderst vedholdende rygter om, at han havde skrevet sin kone for at køre for hurtigt. Så var det nok derfor, at han brugte hver weekend på at pudse og polere sin mc, der var jo nok "lukket for det varme vand".

• #33   17. apr 2020 #30 Flemming
    Du har fuldstændig ret. Jeg prøvede også en Puch Maxi for et par år siden, hold nu kæft en havelåge at køre på. Man følte sig ikke særlig tryg, måske fordi jeg havde "glemt" at putte en 12-15 dåsebajere i mælkekassen, der skal vel være en vis kontravægt!

Kommentér på:
Hvor har man da været dum engang.

Annonce