{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Hvor lang tids garanti har man? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

jeg købte i april min gixxer hos en forhandler. dvs ca 4 mdr siden, ihvertfald lidt over 3 mdr siden.
Den er nu begyndt at have en underlig tikken fra motoren, frygter noget ventil halløj..

Hvor lang tids garanti har jeg på sådan noget fra forhandleren? Standard garantien hvis man kan sige det sådan.
Der er tale om en stor mc forretning i køge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tids garanti har man?
  • #1   10. aug 2010 Hahahaha.... nederen for dig... Køge MC har verdens dårligste rygte!

• #2   10. aug 2010 Køge mc . Good luck !!!!! .
    Der kan du vist kigge meget langt efter at få noget kørt over garantien men mindre der er tale om nykøb .

• #3   10. aug 2010 som udgangspunkt har du 2 års reklamationsret
    Deri ingår så 6 mdr reel garanti...efter de første 6 mdr, har du bevisbyrden for, om det er noget, der var galt med MC´en, da du købte den.

• #4   10. aug 2010 hmm , giv nu forhandleren en chance

• #5   10. aug 2010 Ordet Garanti er ikke at finde nogen steder i købeloven , det er kun noget forhandleren kan udvide med , men det behøver han alså ikke ! ! !

• #6   10. aug 2010 det betegnes som garanti i de første 6 mdr.

• Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
    #7   10. aug 2010 Der er IKKE ifølge købeloven lovbestemt garanti på noget som helst. Der er 24 mdr. reklamationsret hvor det de første 6 måneder er sælgeren til at påvise at fejlen ikke var der fra starten af. De næste 18 mdr. er det køberen der har bevisbyrden.
    De første seks mdr bliver af mange fejlfortolket som garanti, men det er det ikke.
    Nogle forhandlere vælger så at forbedre en handel for en kunde ved at forbedre forholdene i forhold til købeloven og lave en reel garanti på en vare

• #8   10. aug 2010 kender alt til deres rygte tak smiley fandt jeg desværre først ud af BAGefter køb. og oplevede det også til dels selv da jeg skulle have skiftet nogen småting efter køb som ik var iorden.
    men jeg må jo prøve, og hvis de ikke er behjælpelige kontakter jeg sgu kontant og alle de andre brugere både her og andre steder på nettet som jeg har set har haft problemer med dem..
    men falder sådan noget ind under reklamationsretten? sådan nogen motorproblemer?

• #9   10. aug 2010 Absolut ingen form for garanti, men derimod reklamationsret som beskrevet ovenfor. Hvis der er garanti på står det på slutsedlen.
    Hvis det er en tikken pga ventiler skal justeres så handler det om at den skal have service. Det er nødvendigvis ikke en mangel, og altså ikke noget at reklamere over. Men kør ned til dem og prøv også at høre en anden mekanikkers vurdering inden den kommer på værksted.

• #10   10. aug 2010 Hvor langt har den kørt, og hvor mange km har du trillet på den?

• #11   10. aug 2010 En tikken kan være 100 bette små ting udstødnings pakning , en løs benzinpumpe , en dyse der tikker , alså ingen ting , man skal alså ikke blive bange før man lige har besøgt dem og høre hvad de siger
    Så ro på smiley

• #12   10. aug 2010 Den har kørt 11500 og jeg har kørt de 3000 af dem. Den har kørt et par gode lange ture og ellers bykørsel.

• #13   10. aug 2010 Det kan jo være den bare trænger til noget service, i form af en justering af ventiler og spjældhuse... Hvor meget har den kørt og hvornår er der sidst lavet service på den...? Hvis du har nogle papire over det...

Men som Per siger, så kan det være mange ting der gør den har en tikkende lyd...

/ Bülow...

• #14   10. aug 2010 Der blev lavet service ved 8500 km. SIGER de... Men med køge mc ved man jo så aldrig...

• #15   10. aug 2010 Hold os opdateret, men ingen grund til at frygte noget på forhånd, kommer man ikk langt med smiley

• #16   10. aug 2010 Jeg skal nok lave en post med henvisning til dette når jeg har fået smidt den ned til dem smiley så ser vi hvad der sker

• #17   10. aug 2010 (link fjernet)

Hav den i baghånden når du møder op dernede. Som der skrives længere oppe påhviler det sælger at bevise fejlen ikke hele tiden har været der (altså at MC har fået lyden mens du har haft den). Så de skal lave den uanset om de vil eller ej. Tag en med der ned og forlang det af dem. Eller i første omgang gør det på en pæn måde. Normalt kommer man længere ved at være imødekommende og åben. Hvis han går på bagben så er det bare true med forbrugerrådet og købeloven med udeviddet garanti. Der må da forresten stå noget på slutseddelen.

• #18   10. aug 2010 Christian J:
    Undskyldjeg siger det, men hvad fanden griner du af. Det er da ikke sjovt at have et stykke defekt køretøj. Det kunne have været dig.
    Så stik lige piben ind!

Kommentér på:
Hvor lang tids garanti har man?

Annonce