1.653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Motorcykel til nybegynder? Motorcykel til nybegynder?

Hej allesammen.

Jeg har netop tilmeldt mig til at erhverve mig et motorcykelkørekort A, og jeg er derfor allerede begyndt at kigge på, hvilken motorcykel jeg skal købe. Her håber jeg, at I måske kan hjælpe, da jeg ikke har den store viden indenfor dette... - endnu.

Da jeg er en nybegynder, og kun 24 år, skal jeg ikke bruge en alt for vild MC. Derudover skal jeg også ofte bruge den til lidt længere ture end bare bykørsel, da jeg skal besøge familie, der er både 100 km væk og 200 km væk. Mit budget er umiddelbart omkring de 40.000 kr. ABS er også noget, jeg vil sætte pris på, just in case.
Umiddelbart har jeg kigget lidt på en Suzuki SV 650S. Men jeg ved som sagt ikke så meget om det. Er den god til at køre forholdsvis længere ture på?

Håber I kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel til nybegynder?
  • #1   26. mar 2020 Hej... Jeg har jo en Suzuki DL650, som vel kan betegnes som en touring/adventure MC. Det er selv min første MC, men jeg har alligevel allerede kørt snart 10.000 km på den.

Det skal nemlig ikke være en voldsom MC, du får som din første MC. Jeg har f.eks. kørt en Honda 1300, og den synes jeg var alt, alt, ALT for kraftig.

Suzukis 650'ere er skide gode som førstegangs MC. Jeg føler, at jeg har fuld kontrol over min, og at den gør præcis det, jeg vil have den til. Og den er altså ikke sløv, selvom den kun er halvt så stor motormæssigt som 1300'eren.

SV'eren er jo mere street-stiyle. Hvis du skal køre langt og behageligt, skal du nok kigge på touring. De er dog normalt også større, så det komme lidt an på, hvor stor du selv er.

Vh, Lars.

• #2   26. mar 2020 Prøv at gå ud til forhandlerne og prøvesid nogle modeller. Selvom du ikke har kortet endnu, må du jo gerne sidde på en. Det giver nemlig en rigtig god fornemmelse af, om man kigger på den rigtige MC

• #3   26. mar 2020 Suzuki SV 650 er en glimrende motorcykel. Der skal nok være nogle der synes, at den er for almindelig og at den er for kedelig. V-motoren er jo en klassisk motortype og den har fint bundtræk og overskud uden at være for hidsig eller for tung.
    Mit eneste lille forbehold er, hvis S typen er med clip on styr eller anden form for raceragtigt styr. Det låser dig måske fast i en kørestilling, der er knap så allround og "begyndervenlig". Det kan andre forhåbentlig komme med indspark og anbefalinger omkring.

• #4   26. mar 2020 Jeg valgte en MT07 som min første. Jeg prøvede så mange som muligt da jeg tog kortet, og blev smask forelsket i en MT07 jeg kørte på køreteknisk. Så det blev altså sådan en. Synes den er skide god, og alt rigeligt kraftig til mig. smiley

• #5   26. mar 2020 Kig på en yamaha xj6 diversion jeg har en til salg. God siddekomfort lavt sæde godt for begyndere. ABS. Dejlig jævn kørsel pga 4 cylindre motor.

• #6   26. mar 2020 Min første MC var en Suzuki LS650 Savage. En en-cylinderet cruiser som jeg kørte på i 4 år. Det var for mig en perfekt balance mellem en cykel på små 180 kg som var let kørt, men stadig en cykel med nok kræfter til motorvej. Mener den havde 34 heste. Motorcyklen er dog fysisk lidt til den lille side, hvilket var et problem for mig som en høj knægt på 193 ??
    Dog en fed, simpel cykel der er værd at overveje ?? held og lykke med det! Håber at du finder hvad du søger smiley

• #7   26. mar 2020 Sv 650s er en fin begyndermaskine. Ikke for lille eller ikke for stor. Jeg startede selv ud med sådan en. Solgte den dog efter 6 mdr. da jeg ville have en gsxr 750 k7 i stedet for. Har ikke fortrudt det og har stadig sådan en idag, plus en Ducati 999. Kørestillingen på en sv 650 er dog et spg. om tilvænning. Den er fin til lange ture

• #8   26. mar 2020 Her er en rigtig fin en som de fleste kender og har været rigtig glad for at starte på smiley

https://sg-next.imgix.net/medias/sys_master/root/hb2/h80/9089230372894.jpg?w=700&h=700&auto=format&fm=jpg

• #9   26. mar 2020 Du skal naturligvis ud og prøve et par stykker når du engang får kortet. Jeg er selv lige begyndt og jeg har to i kikkerten jeg skal ud og prøvekøre når det er. En Suzuki Sv650 og en Yamaha mt-07

• #10   27. mar 2020 Jeg havde kigget på en Vstrom eller en Xj6 til det formål.
    ( Eller en Transalp ) smiley

• #11   27. mar 2020 https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=Hvilken%20mc&sort=5
    Jeg ville kigge i forummet smiley

• #12   27. mar 2020 Kawasaki zx9r er super til det formål, kør forsigtig i starten, senere vil du nyde at den kan flytte sig i modsætning til den der langsomme model

• #13   27. mar 2020 Jeg havde kigget på en SV650 som du selv skriver.
    I min optik en skide god cykel, og du kan holde dit budget.

• #14   27. mar 2020 Der er også fordele ved at du vælger en streetbike frem for en racer.. så som forsikring.. når du ringer med 0 erfaring med en motorcykel i racing klassen, så griner din forsikring og beder dig om 20.000 om året smiley

Men prøv dig frem, hvilken stil du er til.. Jeg startede ud med en Kawasaki ER5.. billig motorcykel, som var slidstærk

• #15   27. mar 2020 Enig med bodie. B..

• #16   27. mar 2020 Sv1000 er også en fin mc at starte med, Jeg købte min før jeg fik min kort inden jeg blev 24 og har haft den i to år er glad for den smiley

• #18   29. mar 2020 gad godt nok ikke køre 200km med oppakning på en racer/sport maskine
    som zx9r...

• #19   29. mar 2020 René, 200 km, er jo overstået på en time, så det er sku da ikke noget problem. smiley

• #20   29. mar 2020 HC, så har du ikke indregnet dansk motorvejskø smiley

• #21   29. mar 2020 hc . kører som den svenske Ghost Rider. F.eks. som her fra Stockholm til Uppsala:
    https://m.youtube.com/watch?v=wGtWZ-K5Tqw

• #22   29. mar 2020 Har du kigget på en Suzuki GSR 600?
    Den er betydeligt sjovere, og lyder meget bedre end sv650 smiley

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 53
    #23   2. apr 2020 Uanset hvad du vælger, så hold dig til en japaner.
    Høj kvalitet og lave driftsomkostninger.
    Og for helbredets skyld, så hold dig under 75 hk på din første MC.
    Og SV650 er en fortrinlig første MC.

• #24   2. apr 2020 #21. Claus.. Han giver den Max, det kræver sku godt overblik, god kondi, og en rimelig stor pose held.. smiley smiley fedt klip..

• #25   2. apr 2020 Jeg får koldsved af at se hans videoer og bliver næsten afskrækket fra at køre selv... men også kun næsten... og også et godt grin.
    Fandt noget mere om ham på wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ghost_Rider_(motorcyclist)

• #26   2. apr 2020 Hvor langt mener I, at sådan en SV650S må have kørt, før den begynder at være "gammel". Jeg har ikke så meget forstand på motorcyklers km kontra bilers km. Vil en med 27.000 KM være noget, I ville holde jer fra?

• #27   2. apr 2020 Min nuværende har kørt 61.000 og den er så liderlig som nogensinde.
    Men det kommer jo an på hvordan den er blevet bedligeholdt.
    Heldigvis er det en solid cykel - jeg har nummer 4 nu og jeg har aldrig oplevet nogen problemer med dem.

• #28   2. apr 2020 Den har fået service for hver 6.000 KM ifølge servicebogen. Nogle gange er der dog lige gået 2 år imellem. Men er det ikke umiddelbart hver 6.000, at de skal have service ifølge servicebogen? smiley

• #29   2. apr 2020 Hellere en cykel der har kørt 50000 og er blevet passet end en der har kørt 15000 og blevet smadret smiley

• #30   2. apr 2020 Min DL650 skal også have service hvert 6.000 (eller er det 8.000) uanset tidsperiode. Så det lyder umiddelbart korrekt.

• #31   2. apr 2020 En ny SV650 skal have service årligt eller for hver 12000 km hvis den befinder sig i Europa eller Oceanien. Andre steder i verden er kilometertallet det halve.

• #32   2. apr 2020 27.000 km, er da ingenting, min gamle havde kørt 106.000 km. Min nye havde kørt knap 80.000 km da jeg købte den, og går som en mis

• #33   2. apr 2020 Der er en video på YouTube af en amerikaner der runder 300000 miles på sin cbr600.. Folk er voldsomt kilometerforsrkækkede.

• #34   2. apr 2020 En ordentlig mc kan snildt runde både 100 og 200k hvis man passer dem bare et minimum.

Min har rundet 200.000 og den har aldrig overholdt service intervaller men fået olie og filtre når jeg har husket det.

• #35   3. apr 2020 Det er sgu meget betryggende! Jeg synes også, at det virkede helt vildt, hvis 27.000 KM er meget.. Så holder en motorcykel sgu ikke mange sæsoner, hvis man kører lidt længere ture.
    Jeg havde blot nogle kollegaer, som synes det var virkelig meget. Sjovt nok har ingen af dem selv MC eller kortet smiley

• #36   3. apr 2020 De bedste råd for man altid af dem som ikke kender noget til det. smiley

Kommentér på:
Motorcykel til nybegynder?

Annonce