1.653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Motorcykel til nybegynder? Motorcykel til nybegynder?

Hej allesammen.

Jeg har netop tilmeldt mig til at erhverve mig et motorcykelkørekort A, og jeg er derfor allerede begyndt at kigge på, hvilken motorcykel jeg skal købe. Her håber jeg, at I måske kan hjælpe, da jeg ikke har den store viden indenfor dette... - endnu.

Da jeg er en nybegynder, og kun 24 år, skal jeg ikke bruge en alt for vild MC. Derudover skal jeg også ofte bruge den til lidt længere ture end bare bykørsel, da jeg skal besøge familie, der er både 100 km væk og 200 km væk. Mit budget er umiddelbart omkring de 40.000 kr. ABS er også noget, jeg vil sætte pris på, just in case.
Umiddelbart har jeg kigget lidt på en Suzuki SV 650S. Men jeg ved som sagt ikke så meget om det. Er den god til at køre forholdsvis længere ture på?

Håber I kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel til nybegynder?
  • #1   26. mar 2020 Hej... Jeg har jo en Suzuki DL650, som vel kan betegnes som en touring/adventure MC. Det er selv min første MC, men jeg har alligevel allerede kørt snart 10.000 km på den.

Det skal nemlig ikke være en voldsom MC, du får som din første MC. Jeg har f.eks. kørt en Honda 1300, og den synes jeg var alt, alt, ALT for kraftig.

Suzukis 650'ere er skide gode som førstegangs MC. Jeg føler, at jeg har fuld kontrol over min, og at den gør præcis det, jeg vil have den til. Og den er altså ikke sløv, selvom den kun er halvt så stor motormæssigt som 1300'eren.