H4 led H4 led
Er der nogen, der bruger/har erfaring med H4 led pærer på MC'en?
Jeg kan se, at der findes H4 led, der ser ud til at være lige til at sætte i istedet for de konventionelle pærer. Jeg ved godt, at det ikke er lovligt i følge færdselsloven (pga at det regnes for en konstruktiv ændring af forlygten), og at det ikke virker uden videre, hvis motorcyklen har en can bus (hvad min ikke har).
Det er ikke fordi jeg specielt har brug for at køre i mørke. Mere et spørgsmål om synlighed, fordi led giver et kraftigere og hvidt lys. Jeg har monteret to led spots på motorbøjlerne, og kan se, at led lyset er klart lysere/hvidere end nærlyset.
Ups! Kan se via søgefunktionen, at emnet har været oppe tidligere. Der er bl.a. noget med, at det asymmetriske lys forsvinder med led. Kigger lige videre på de ældre tråde.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Køb kvalitets pærer, Phillips laver nogen til 1200kr for et par pærer, husker ikke navnet, men det nogen jeg vil have på min. De sku virke godt men har ikke erfaring med dem.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Det har jeg endnu ikke set en kineserpære præstere, og ja det er kineser pærer både T Hassan, Astina, Thinkled osv. sælger. De spreder blot lyset i alle retninger.
Ultinon giver et glimrende lys, men du skal få det tjekket i en lygte maskine.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
Led pærer har ofte en køleanordning monteret bag på pæren og ofte er der ikke plads i lygten til denne.
De pærer der ikke har denne køleanordning giver ofte meget mindre lys.
Her et eksempel:
https://www.matronics.dk/kategori/biler/12v-led-paerer/ledforpaerer/h4/produkt/h4-xenon-hvid-led-paere-12v = 20 watt
Her en pære med køleanordning og som giver et rigtig godt lys:
https://www.matronics.dk/kategori/biler/12v-led-paerer/ledforpaerer/h4/produkt/matronics-drl-kit
Men begge typer er ikke lovlige at montere.
jun 2020
Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 1
"Men begge typer er ikke lovlige at montere."
Jeg har læst i forskellige tråd om det er ikke lovlige...det forstå jeg godt, men hvor meget koster bøde eller...?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
H4 led