Hold jer fra DPD pakkeservice! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er nødt til at komme af med lidt galde... Jeg har læst om flere der har oplevet problemer med DPD pakkeservice, og jeg er nu også selv blevet en erfarring "rigere". Magen til ringe service skal man lede længe efter.
Her kommer min historie så:
Omkring d. 20. december forsøge DPD første gang at levere en pakke til mig på min privatadresse. Denne dato var der ingen hjemme, hvorfor jeg fik et postkort vedr. pakken. Jeg gik ind på jeres hjemmeside, og indtastede den samme adresse igen, da jeg denne gang var sikker på at være hjemme hele tiden den kommende uge grundet ferien. Jeg forventede at få pakken den kommende hverdag, dvs. d. 27., og kontaktede deres kundeservice kl. 11 for at sikre mig at pakken var kommet med i dagens omdeling. Efter at have ventet i telefonkøen i 30 min (!) kom jeg endelig igennem. Jeg fik her af vide at pakken IKKE var kommet med i dagens omdeling, fordi jeg havde skrevet samme adresse, og at den derfor ville blive sendt retur i stedet – dette blev dog forhindret af kundeservice. Kundeservice bad mig om at oplyse en anden adresse, da det åbenbart ikke var muligt at levere til den samme adresse to gange – dette havde jeg ingen mulighed for at vide. Jeg var desuden noget uforstående overfor situationen. Hvis pakken ikke bliver modtaget anden gang bliver den alligevel retur, så hvorfor kan man ikke bede om at få sendt pakken til den samme adresse to gange..? Jeg oplyste en anden adresse, en privat adresse, da jeg ikke har nogen firmaadresse hvor pakken kunne modtages.
For at være sikker på at jeg modtog pakken i dag, d. 28., ringede jeg ved 11-tiden derfor ind til deres kundeservice og efter at have siddet i kø i 30 min igen (!!!) kom jeg endelig igennem. Her blev det bekræftet at pakken var kommet med ud på dagens tur, og jeg gik derfor ud fra at jeg også fik pakken i dag. Kl. 16.15 var pakken dog ikke modtaget på den anden adresse, hvorfor jeg kontaktede kundeservice igen. Her blev det oplyst at pakken var blevet sendt retur kl. 8.30 i morges! Først påstod kundeservice at det skyldtes der ikke var nogle at træffe på adressen, men det var ikke korrekt. Herefter ændrede kundeservice forklaring, og sagde at det muligvis skyldtes at det var en privat adresse jeg havde oplyst, hvorfor chaufføren allerede fra turens begyndelse havde bestemt sig for at pakken ikke kunne leveres, da han åbenbart forudsætter at der ikke er folk hjemme mellem kl. 8-16 i hverdage. Denne beslutning, taget af chaufføren, forstår jeg slet ikke! For det første forstår jeg ikke at han må/vil tage beslutningen om at sende pakken retur, på grundlag af hans VURDERING af navnet på modtageren – et firma kan jo sagtens bære en privatpersons navn. For det andet forstår jeg ikke at chaufføren ikke aflægger adressen et visit, som der jo er blevet betalt for
Ovenstående betyder nu, at jeg har en vare i Tyskland som jeg har betalt for, men som sælgeren kan holde tilbage med undskyldningen om at han jo allerede har sendt den til mig. Derudover er der blevet betalt for en service som langt fra er blevet udført.
Kæft hvor er jeg sur og skuffet..
Tak til jer der har lyttet!
Hygge...
P.S. Hold jer fra DPD... Grr...
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
DHL duer.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
sad og sørfede lidt på nettet als mens jeg ventede på en pakke der skulle komme med posten hørte godt hun holdte længer end normalt ved postkassen da hun kørte gik jeg ud og åbnede postkassen eneste post var. var en sædel med deres pakke kan afhæntes på posthuset da der ikke var nogen at træffe på adressen.
HVAD mig ind og hente nøglerne til olie fyret og efter kællingen fik stoppet hinde midt oppe i vores lille by og her fik jeg ellers forklaret soen hvor dejligt det ville være hvis hun fremover lettet sin fede røv og gik de 3 meter hen til min hoveddør og sådan bare lige bankede på for at sikre sig at der rent faktisk var nogen hjemme.
nu blev hun så påvirket af vores lille samtale at hun bare gav mig pakken på stedet uden at få sin sædel her var det så den lille djævel i mig overvejede at indfinde mig på postkontoret næste dag for at hænte min pakke.
men det blev kun til overvejelserne når først man falder ned er man jo et ordentligt meneske ik :o)
jun 2004
Nikolaj: Takker - de er kommet på positiv-listen
Hygge
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
gls har stillet pakker 2 gange med bl.a en slipon til 4500kr op af skraldespanden samme dag som skraldevæsnet kom. flot! dvs. uden skriftlig/mundtlig aftale.
gls har været med en pakke hvor jeg ikke var hjemme. Jeg ringede derud og spurgte om jeg kunne afhente den. det kunne jeg sagtens. den stod nu på kontoret sagde hun. da jeg kom derud var den blevet sendt til omdeling dagen efter. spildt 60km..
min erfaring er DHL er faktisk rigtig godt og problemfrit.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 350
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
min pakke blev første gange sendt i november men da jeg ikke var hjemme da de kom forbi og de ikke gad og ligge en seddel til mig røg pakken tilbage til tyskland..
den blev så sendt igen i december og første gange de forsøgte af aflevere til min hjemmeadresse lagde de ingen seddel.. de gjorde de dog anden gang.. men nu vil de så kun aflevere til firma adresse...
nå jeg går ind på dpd.dk og ændre adresse til arbejdet... men der er jo juleferie...
det kunne jeg ikke give besked om nogen steder..
så de har forsøgt at aflevere idag på arbejdet..
så nu håber jeg bare at de prøver igen...
det er bare lige besværligt hver gang!!
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
De er nogle ukompetente røvhuller, der ikke burde drive forretning
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
jun 2004
Sebastian: Ja, du har fat i den lange ende virker det til. Så snart det er private snubler de. Jeg har fået et svar på den mail jeg sendte deres kundeservice, umiddelbart inden ovenstående indlæg blev lagt op. Men jeg venter lige med at lægge svaret herop til jeg har fået svar fra deres kundeservicechef som jeg har bedt om.
Hygge
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 649
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 625
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
så i skal bare ligne en græsk gud drenge, så skal i nok få jeres pakker.
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 304
så jo jeg føler med dig
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 304
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
Jeg har også en pakke i klemme, den nåede som I kan se på linket til Tåstrup og så er den sendt retur. Uden jeg har fået noget at vide....
Har skrevet en mail til DPD i dag og har ikke fået svar endnu.
Firmaet hvor jeg har købt varene har jeg også sendt en mail, men de har så lukket indtil 4 januar.
Mvh
En trist dreng som mangler sine Motard-skærme :o(
jun 2004
Mht. DHL, hvad sker der så her hvis man ikke er hjemme i første forsøg? Kan man så afhente pakken på en central?
Hygge
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
Sidste år bestilte jeg kædekit,hugger og diverse andre dele fra England. Varerne blev afsendt. 2 dage efter lå der en seddel i min postkasse om at GLS havde været der, og min pakke stod i min garage. Der er en chauffør der har kunnet tænke selv, jeg bor i en lille by, så ikke den store fare der, chaufføren var gået de 20 m. ekstra for lige at gå om på terassen, har så set at der var en dør til garagen, døren var ikke låst så han stillede bare pakken derind. Kan så lige tilføje at nej mc holder ikke i garagen, men i forgangen, så den er låst inde.
jun 2004
Hygge
Hold jer fra DPD pakkeservice!