1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hjelm til naked Hjelm til naked

Hej venner!

Jeg starter på kørekort til MC d. 25 februar og jeg kan næsten ikke vente! Så meget at jeg er begyndt at shoppe gear.

Jeg har set youtube tør for videoer og valget er umiddelbart faldet på en Scorpion Exo 510 Air.
Den lader til at være en god blanding mellem en sikker og komfortabel hjelm uden at flække min tegnebog. https://www.championhelmets.com/en/scorpion-exo-510-air-radium-helmet-black-matt-yell.html?id=183060677&quantity=1

Hjemmesiden jeg linker til har den på bud og de tilbyder tilmed gratis fragt og retur.

Er jeg helt ved siden af med den hjelm? Af hvad jeg har kunnet læse mig til så fungerer den netop godt til at man sidder oprejst hvilket man jo gør på en naked.

Andre alternativer?

Bonusinfo: Jeg regner med at erhverve mig en Yamaha MT07.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm til naked
  • #1   29. jan 2020 Køb ikke en hjelm du ikke kender pasformen på.
    Shoei NXR er en super lækker og meget let hjelm. Desværre passede den ikke til mit hovede, og ellers er X-Lite også noget der kan anbefales.

• #2   29. jan 2020 Når de kalder den entry level, kan du vel lige så godt tage i T-Hansen og kigge på og prøve forskellige hjelme. Alle deres hjelme er jo godkendte. Det kan være en god ide at kigge på hjemmesiden først og se, hvilke mærker, modeller og ikke mindst størrelser, der er på lager i de nærmeste forretninger.
    Ikke fordi jeg specielt anbefaler THansen, der er også andre muligheder.
    Desuden er der vel heller ikke en bestemt hjelm, passer specielt til en naked bike? Måske noget med farvevalget, så farverne matcher? En matsort hjelm ser måske nok sej ud, men synligheden i trafikken er nok ikke den bedste.

• #3   29. jan 2020 Hvis du læser tidligere emner, så erfarer du at den vigtigste egenskab for din hjelm, er at den passer rigtig godt.
    Scorpion laver ganske fine hjelme og med mindre du køber mc i T.Hansen, så er det ikke der du skal prøve hjelm.
    Jeg synes ikke at en naked bike kræver en speciel hjelm, men min hjelm skal have følgende kvaliteter, let max 1400 gr, god synsvinkel højre/venstre og op, dobbelt d-ring, lækkert indtræk der køler, pinlock visir der er nemt at skifte, god ventilation med flere muligheder og sidst en flot grafik. Det er også værd at kigge efter polstring omkring kæbe/hals, indbygget solbrille og materiale.
    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan lyden er, da jeg alligevel bruger ørepropper som de fleste.
    Det her er ikke en facitliste, men en inspiration til dig, om hvad du selv prioriterer og vælger ud fra.
    Der er altid penge at spare på en model med sidste års grafik

• #4   29. jan 2020 som de andre siger ud og prøve. jeg ville have en Schubert eller en shoie, men endte op med en scorpion exo 1400 carbon air ?

• #5   29. jan 2020 Hvis ikke du har gjort det synes jeg du skal besøge din lokale mc forhandler og prøve nogle af deres hjelme, også får du jo helt sikkert også prøvet en hjelm eller 2 under lidt længere forhold når du tager kortet

• #6   29. jan 2020 Når det kommer til hjelm så vil jeg altid tage ud og prøve den i en butik, min hjelm som sidder perfekt på mit hoved sidder nødvendigtvis ikke godt på dit hoved, du bliver nød til at prøve den på for at se om den sidder godt eller om der er noget som presser eller irriterer .. det er mit råd! Køb ikke for billigt hjelm, hold dig til velkendte mærker!

• #7   29. jan 2020 Og hver gang du nu skal ud og shoppe mc-udstyr, så sæt dig grundigt ind i hvad du ønsker og husk det når du handler.
    Køb kun det der er helt rigtigt for dig og lad dig ikke friste af en billig pris på noget, der er næsten godt nok.
    Perfekt pasform og funktion er samtidig størst mulig sikkerhed.

• #8   29. jan 2020 Okay der er bred enighed om at jeg skal tage ud i en butik og prøve. Jeg hører hvad i siger, tror jeg besøger min lokale MC pusher i morgen efter arbejde. Det hele bunder nok også i at jeg er pisse utålmodig og gerne bare vil være ready set and go når jeg får kortet.

#4 Hvor købte du den henne?

• #9   29. jan 2020 #8 Jeg kan godt relatere, jeg havde også købt mere eller mindre alt mit udstyr inden jeg var færdig, men jeg synes man får nogle gode erfaringer i kørelektionerne i forhold til hvordan man synes de forskellige ting skal sidde! Må man spørge om hvad for noget udstyr du har købt indtil videre?

• #10   29. jan 2020 Tag ned til Polo motorrad i Scandinavian Park/Flensburg, Karla og svigersønnen taler dansk og der er et bredt udvalg.
    Jensen MC i Horsens har også meget forskelligt.

• #11   29. jan 2020 Der er hjelme der passer bedre til naked MC’er end andre. Race/replica hjelme har mere vindstøj hvis man ikke “sidder rigtigt” med dem.

• #12   29. jan 2020 #10: Ja det er oplagt når trådstarter kommer fra Sønderjylland

• #13   29. jan 2020 Jeg vil egentlig sige at når det kommer til udstyr så er det en god idé at prøve det på, det er helt fint at købe over nettet hvis man kender til mærket og kender pas formen.

For mig har det alligevel taget 2 sæsoner at finde frem til hvad der fungerer for mig når det kommer til udstyr, held og lykke med kortet og dit mc eventyr smiley

• #14   30. jan 2020 #9 Indtil videre har jeg købt en jakke, ved tante hansen faktisk smiley De havde bud på dem, har givet 600 i stedet for 1.400,- og jeg kan returnere indenfor et år hvis det er. Faktisk en kollega som sagde han havde købt noget tøj ved thansen og at det var udemærket til prisen.

#10 Min kollega har faktisk også anbefalet Jensen MC i horsens, kan være det er et besøg værd. Jeg vil skrive mig tyskland-turen bag øret også.

#11 Ja præcis, sådan har jeg forstået det i hvert fald. At ventilations hullerne er designet til hvis man sidder mere oprejst osv.

#13 Du har som de andre nok også ret.. Jeg slår koldt vand i blodet og afventer lidt.

• #15   30. jan 2020 Vinklen på hjelmen er da den samme, om du kører naked eller supersport, ryg og nakke er anderledes.

• #16   30. jan 2020 Personligt ville jeg ikke undvære indbygget solbrille

• #17   31. jan 2020 #15 Jeg skal ikke forsøge at gøre mig klog på det men i adskillige videoer på nettet hvor de anmelder hjelme nævner de at nogle er "designet" til en oprejst position.

#16 Det er også et af mine kriterier. smiley

• #19   1. feb 2020 Jeg har en "daltonhage" og har altid døjet med at finde en hjelm der passede mig. Oftest har jeg købt en XL hjelm, men den har tit været for stor i siden, og min hage har som regel rørt kæbepartiet på hjelmen og givet spændinger i kæbemusklerne.

Sidste år var der så udsalg på Schubert hjelme, så jeg prøvede en S2 hos forhandleren i XL... lidt løs, men plads til hagen. Prøvede også en XXL, men den kørte rundt på skallen.

Jeg fik XL'en hjem, men da jeg havde siddet lidt med den på om aftenen kunne jeg mærke den var for stor. Tilbage til forhandleren og prøve en L... og den passede perfekt. Endda med plads til Dalton-hagen!!!

Morale... prøv hjelmen på

Kommentér på:
Hjelm til naked

Annonce