2.278 visninger
|
Oprettet:
Kølervæske {{forumTopicSubject}}
Der findes: rød, gul, blå, noget blandet klar til brug.
Andet skal blandes med demineraliseret vand 50/50.
Hvad kan anbefales til min mc, en Honda Blackbird årg. 05?
Håber nogen har erfaring/viden om ovenstående, da jeg fornemmer den skal ha en sjat i reservoir tanken, der i øvrigt er mega svær at aflæse upper og lower markering på.
På forhånd tak..
Thumbs up
Lars V
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Du skal have noget til alu motor, og det skal ikke være longlife.
Kender du ikke alderen på kølervæsken, så er mit råd at skifte det hele. Det KAN være skidt hvis man får blandet to typer som måske i værste fald klumper...
Der er jo tid nok til det nu.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Under alle omstændigheder bør kølervæsken skiftes hvert andet år eller når Ph værdien i blandingen falder til 7,0 eller derunder.
Mange tror fejlagtigt at kølervæske kun skal beskytte mod frostgrader, men den vigtigste egenskab er at beskytte mod korrosion og tæring. denne beskyttelse er optimal ved Ph 8,4.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Det kan godt vær jeg er skadet af mit job , men jeg holder mig altid til det der er lavet til de pågældende køretøjer som jeg har haft. Selv min havetraktor køre på det rigtige .
Hvis jeg var dig ville jeg ikke tvivle på hvor jeg skulle have kølevæsken fra , men sådan er der jo så meget
dec 2017
Følger: 13 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 140
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 256
Som #3 Magoo M foreslår, vil jeg helst købe det produkt, som Honda fabrikken anbefaler.
Men jeg er lidt af den "gamle skole" da jeg helst vil støtte et dansk detailled/forhandler, så vi kan bevare vores lokale mc butik.
Vil meget gerne høre, om nogen har kendskab til en der forhandler originale Honda dele.
Nettet er rigtig godt til mange ting, men jeg er stadig tilhænger af "ding-dong" butikken, og den lille sludder over disken.
Kald mig bare gammeldags, det er sgu helt ok....;);)
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 170
Kølervæske