678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

salg på ebay salg på ebay

Jeg har nogle dele til min Fireblade, som jeg vil sælge på ebay. Jeg har købt nogle dele de, men der er noget jeg ikke lige kan forstå.
Når man skal sælge skal man indtaste sit kortnummer,
der kan jeg ikke forstå man skal ved salg.
Er der nogle i dette forum der har solgt noget på ebay ?
Min bank sig" DU SKAL IKKE AFGIVE DIT KORTNUMMER". og så kommer der en række skrækhistorier.
I øvrigt har jeg som sagt en lygte og et kn filter til salg til sc 44

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg på ebay
  • #1   12. jul 2005 Jeg er ret sikker på det er en sikkerhedsforanstaltning fra ebays side - for at sikre at sælgerne derinde er troværdige. Det giver også en sikkerhed for os købere.

Jeg forstår ikke hvorfor din bank siger det - måske fordi at DE hæfter, og de godt ved det, hvis der bliver hævet på dit kort uden du har godkendt / fået det du har købt.

Du kan roligt gøre det - eller lad mig sige det på en anden måde: Vil du sælge derinde, så har du intet valg smiley

• #2   12. jul 2005 Tak Klaus:
    Ja du har nok ret, ja selvfølgelig skal jeg godkende køb
    på mit kort, det havde jeg ikke lige tænkt på.
    Men utroligt så lidt de ved om den slags hanler i min bank.
    Er det kun os mc folk der handler sådan?

De handler jeg har lavet har altid været i orden +en masse sparet penge= købe mere.

• #3   12. jul 2005 Jeg tror ikke bankfolkene ved præcis hvordan ebay fungerer, men det kan man jo heller ikke forvente smiley

Jeg handler også meget selv på ebay.

• #4   12. jul 2005 Hvor sætter i det til salg henne, i Tyskland, UK eller hva?

• #5   12. jul 2005 Jeg har sætter delene til salg i Tyskland.

Filtret blev købt i USA, dumt af mig det røg i tolden.
    Så jeg køber for eftertiden kun i EU, så slipper man for det fordyrende toldled. Fedex ville have 150,00 + moms
    for at lave fortoldningen. Da jeg endelig havde fået det,
    passede det ikke. Så det blev et meget dyrt "guld"KN filter.

• søren l
    søren l Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #6   12. jul 2005 Hej, Jeg vil tro at ebay skal bruge dit kort nummer, så de kan hæve penge for annoncen. Det koste vist nok penge at sælge, i hvert faldt hvis du skal have foto på.

• #7   12. jul 2005 tror Søren L har fat i noget der!

der er jo også mange (på ebay.de) der skriver at de ordner ebey... hvilket jo nok betyder, at der ligger et gebyr, hvis varen sælges!?!

andre?

• #8   12. jul 2005 jeg var lige ved at købe nogle sidepaneler derinde men gik kold da de ville have kort nr. og det hele.

og nej så kræver det ikke at du godkender købet, dette kan bruges på alle andre sider, og til falske kort osv.
    Men det kunne være sjovt at høre i banken om de vil erstatte evt. hævninger hvis det bliver misbrugt

Søren

• #9   12. jul 2005 Så længe man holder sig til de store firmaer som f.eks. ebay er der ikke nogle problemer.

Grunden til at de spørger dig om kortnr. osv. er at det betaling system de bruger PayPal fungere begge veje. Det vil sige at når du køber noget af en sælger på ebay overføres pengene direkte til sælgers konto og omvendt.

Ved hver handel skal man ind på sin PayPal og gennemføre betalingen. Systemet bruges dagligt af flere hundrede tusind så mon ikke det er sikkert nok.

Jeg har ikke haft nogle problemer.

Max

• søren l
    søren l Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #10   13. jul 2005 Ja, Paypal er rigtig godt. Jeg har selv overført mange tusinde kroner ved flere handler, både til tyskland og usa. Paypal tager ca. 3 % af beløbet, men hvis du køber fra en der har Paypal i sin annonce er det ham der betaler, med mindre andet er nævnt. Der er osse nogle gode fordele som køber ved at bruge Paypal

1. Du får en god kurs, lavere end kontant.

2. Da du bruger dit Visa kort som betaling, kan du gå i din bank og få dine penge, hvis du ikke modtager nogen vare fra sælger (banken har nemlig alle oplysninger om sælger).

Håber det gav mening.

• #11   13. jul 2005 Jeg siger tak for svarene, jeg er nu hel rolig ved at benytte ebay.
    Nu håber jeg at kunne få solgt mine fejlslagne køb.

Vi ses sikkert i Skagen

Kommentér på:
salg på ebay

Annonce