678 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
salg på ebay salg på ebay
Jeg har nogle dele til min Fireblade, som jeg vil sælge på ebay. Jeg har købt nogle dele de, men der er noget jeg ikke lige kan forstå.
Når man skal sælge skal man indtaste sit kortnummer,
der kan jeg ikke forstå man skal ved salg.
Er der nogle i dette forum der har solgt noget på ebay ?
Min bank sig" DU SKAL IKKE AFGIVE DIT KORTNUMMER". og så kommer der en række skrækhistorier.
I øvrigt har jeg som sagt en lygte og et kn filter til salg til sc 44
0 synes godt om
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Jeg forstår ikke hvorfor din bank siger det - måske fordi at DE hæfter, og de godt ved det, hvis der bliver hævet på dit kort uden du har godkendt / fået det du har købt.
Du kan roligt gøre det - eller lad mig sige det på en anden måde: Vil du sælge derinde, så har du intet valg
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Ja du har nok ret, ja selvfølgelig skal jeg godkende køb
på mit kort, det havde jeg ikke lige tænkt på.
Men utroligt så lidt de ved om den slags hanler i min bank.
Er det kun os mc folk der handler sådan?
De handler jeg har lavet har altid været i orden +en masse sparet penge= købe mere.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Jeg handler også meget selv på ebay.
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 105
feb 2005
Filtret blev købt i USA, dumt af mig det røg i tolden.
Så jeg køber for eftertiden kun i EU, så slipper man for det fordyrende toldled. Fedex ville have 150,00 + moms
for at lave fortoldningen. Da jeg endelig havde fået det,
passede det ikke. Så det blev et meget dyrt "guld"KN filter.
maj 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
der er jo også mange (på ebay.de) der skriver at de ordner ebey... hvilket jo nok betyder, at der ligger et gebyr, hvis varen sælges!?!
andre?
apr 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 148
og nej så kræver det ikke at du godkender købet, dette kan bruges på alle andre sider, og til falske kort osv.
Men det kunne være sjovt at høre i banken om de vil erstatte evt. hævninger hvis det bliver misbrugt
Søren
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 105
Grunden til at de spørger dig om kortnr. osv. er at det betaling system de bruger PayPal fungere begge veje. Det vil sige at når du køber noget af en sælger på ebay overføres pengene direkte til sælgers konto og omvendt.
Ved hver handel skal man ind på sin PayPal og gennemføre betalingen. Systemet bruges dagligt af flere hundrede tusind så mon ikke det er sikkert nok.
Jeg har ikke haft nogle problemer.
Max
maj 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
1. Du får en god kurs, lavere end kontant.
2. Da du bruger dit Visa kort som betaling, kan du gå i din bank og få dine penge, hvis du ikke modtager nogen vare fra sælger (banken har nemlig alle oplysninger om sælger).
Håber det gav mening.
feb 2005
Nu håber jeg at kunne få solgt mine fejlslagne køb.
Vi ses sikkert i Skagen
salg på ebay