{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

et par spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er en knægt på 22 år der starter på motorcykelkortet her til foråret og i den sammenhæng går jeg med lidt overvejelser vedr. køb af motorcykel.

Jeg har set mig meget hooket på en Suzuki GSXR 600 K7. og er næsten sikker på det bliver sådan en jeg skal ha.

Men, hvor mange penge mener i jeg skal bruge på udstyr når jeg skal starte helt fra bunden? regner med at jeg skal ha støvler, bukser, jakke, handsker og hjælm. kvaliteten skal være helt i orden da jeg ikke vil gå på kompromis med sikkerheden.

og hvor har i jeres maskiner forsikret og hvilke selskaber laver nogle ordenlige forsikringer til unge på min alder?
jeg har pt. bil i ejet navn og har aldrig lavet skader, men ved ikke om det har noget at sige i forbindelse med motorcykel.

og til sidst hvad mener i om GSXR 600 K7 som en maskine til en "nybegynder"???

håber på nogle gode konstruktive svar!

På forhånd tak. Stefan Andersson


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et par spørgsmål...
  • #1   11. dec 2007 Fin begynder cykel da den som andre racere er letkørt og nem at smide rundt... man skal bare ikke glemme man godt kan miste kortet på sådan en sag ;o) ps. husk rygskjold!!!

  • #2   11. dec 2007 vil os gerne vide om der er andet jeg skal regne med at skulle købe i forbindelse med køb af motorcykel!

  • #3   11. dec 2007 anders: kan man ikke få jakker med rygskjold indbygget?? eller er det ikke noget værd???

  • #4   11. dec 2007 jeg er fuldt indforstået med risikoen ved at ha sådan en og mener selv jeg er fornuftig nok, havde jeg ikke ment det havde jeg ikke overvejelser om at købe en!! vil ikke miste mit kort eller værre... livet!!!

  • #5   11. dec 2007 Det er meget svært at sige hvor meget du skal bruge i kr. og øre for udstyr, men det er da godt at høre at du tænker på sikkerheden..

    Jeg har udstyr for ml. 13 og 14 tusinde kroner, det er der mange der vil ryste på hovedet af, men det jo mit valg..
    smiley

    Du kan sagtens få kvalitet til det halve..


  • #6   11. dec 2007 Prøv både jakke med løst skjold og indbygget da det meget er en smagssag! Og ja så længe du bruger den øverste del af kroppen kan man sagtens administrere sådan en.. Jeg startede med min R6 og har ikke fortrudt, ej heller kørt dødskørsel etc. Syntes ligesom man selv udvikler en naturlig respekt for sådan en maskine..

  • #7   11. dec 2007 Mit råd er at købe et rygskjold, der sidder på ryggen istedet for at det sidder i jakken, så er der større sandsynlighed for at det sidder rigtigt hvis du skulle styrte..

  • #8   11. dec 2007 Det er ikke noget værd! Det er bare en skumgummiplade der ligger i foret! Køb et rygskjold der beskytter hele ryggen, fra halebenet op til nakken. Kan anbefale Dainese eller Knox. MHT udstyr. støvler, læder, hjelm, handsker, regnsæt, rygskjold.... tjaaa vil sige at det hele løber op i en 14k hvis du køber nyt og kvali.... hvilke mærker det skal være er jo op til dig! hvad kan du lide og hvad har du råd til? Man kan med fordel købe på eBay, så kan du få det lidt brugt for ca. halv pris.... og så har man også noget at bruge vinteren til..... God fornøjelse

  • #9   11. dec 2007 ok det lyder positivt at i siger det koster omkring 15000,- jeg har sat 25000 af til udstyr, men har hellr ingen ide om hvad det koster! mine planer er at købe motorcykel og udstyr og det hele på en gang i håb om at en forhandler kan gi lidt rabat. er det noget i har erfaring med?? er forhandlere villige til at gi rabat hvis man køber det hele???

  • #10   11. dec 2007 Seperat rygskjold er bedst.
    Sæt min 10.000,- af til udstyret.
    Mht. forsikring, så glem alt om hvad der hedder kasko. Det er +25.000,. pr år for dit vedkommende, hvis der er nogle der vil forsikre dig.. Ansvar kan du få for et par tusinde.


  • #11   11. dec 2007 Mit udstyr:
    Hjelm ca. 5.000 kr.
    Jakke: 3.000 kr.
    Bukser: 1.500 kr.
    Støvler: 1.300 kr
    Rygskjold: 1.300 kr.
    Handsker: 1.300 kr.

    smiley


  • #12   11. dec 2007 jo jo 25k til udstyr er jo heller ikke for meget når kæresten også skal ekviperes fuse ??? smiley

  • #14   11. dec 2007 MOTO iflg. det link du har sendt kan jeg blive forsikret med kasko for 14000 om året!

  • #15   11. dec 2007 Mht til suzuki forsikringen gennem If, så kan man kun få en GSXR600 forsikret hvis man er mindst 25 år OG har 5 års skadesfri kørsel.
    Så ikke aktuelt her.


  • #16   11. dec 2007 Mr. Triple - du har ret! men jeg er så heldig at hendes forældre allerede kører motorcykel, så hun har en del udstyr selv!!!

    men indtil nu er det nogle super svar!

    Morten H - tak for det, jeg er os selv vildt spændt på at komme igang og få købt maskine!! men der er jo mange ting jeg lige skal ha på plads, ikke mindst kortet!! smiley


  • #17   11. dec 2007 Du kører til Hamborg her i Januar og køber udstyret ved Louis og/eller louis lager salg.

    Du køber som du selv skriver
    - jakke
    - buks
    - hjelm (en ordentligt, det er dit hoved den skal beskytte)
    - handsker
    - løs rygbeskytter
    - støvler

    Du kan købe varene dernede med 30-80% rabat i Januar. Der er MANGE penge at spare, da de sælger ud af 07 modellerne. Du kan sagtens holde dig under 10k dernede! Og så er det kvaliivareudstyr.

    Du kunne jjo være fræk og købe et sæt tekstil tøj og en læderdragt og et sæt varme handsker og et sæt sommerhandsker. så du kan skifte imellem afhængig af vejr, når trangen til en tur melder sig!
    De har typisk komplette læderdragter dernede der er sat ned fra 5k til 1500-2000kr. Vanucci dragter fx... Klasse dragter med ordentlig beskyttelse i osv.


  • #18   11. dec 2007 jesper! der må være nogen der kan! jeg må ud og lede! kender selv nogle forikringsmænd og har en super aftale på min bil, så må se hvad de kan der hvor min bil er forsikret!

  • #19   11. dec 2007 Henning F - 99% sys det er den fedeste maskine! og den er rimelig i pris! ved godt det er deres racer model, men sådan er det bare!

    hvad kan i da anbefale af begynder maskine?


  • #20   11. dec 2007 Min begynder maskine, det er den jeg har endnu..

    En CBR600 F2, den var tilpas billig til at jeg ikke har kasko på den - forsikringselskaberne griner af mig hver gang jeg ringer for at spørge om de vil kasko forsikre mig med mc..
    smiley


  • #21   11. dec 2007 Under normale forsikringsforhold finder du ikke en kasko der er til at betale.

    En SV650s kører du nok hurtigere på, når vejen snor sig. Og du kan forsikre den til rimelige penge. 8.000,- for kasko.
    Hvis du så også bruger penge på en fuldkåbe, så ligner den, i ukyndiges øjne, ligeså meget en racer. Bare med bedre lyd.


  • #22   11. dec 2007 Kan sige, at jeg som 18 årig skulle betale 21.000,- i kasko for en 125ccm Cagiva Mito...

  • #23   11. dec 2007 Så skal du altså også ud og have købt nogen låse til cyklen + evt. en ordenlig alarm. Det kan snildt løbe op i 4 - 5 k. mere. Så sæt lidt til side der også, men det har du vidst også råd til hvis du havde 25 k. til alt udstyret. smiley

  • #24   11. dec 2007 Tag til Hamborg som jeg skrev. Det fåes ikek billigere

  • #25   11. dec 2007 Jeg syntes at 15k lyder meget rimeligt med alt udstyr... støvler 2000, handsker 1000, læder 6000, hjelm 4000, rygskjold 1000, regnsæt 1000.... Men klart det kan gøres billigere men også dyrere!.... det jo op til den enkelte..... Jeg kender nogen der har købt tøj i Netto..... Det så deres valg, jeg gav et bud på 15k ud fra de standarder jeg sætter på tøj og udstyr....

  • #26   11. dec 2007 Jeg har også brugt omkirng 15.000 på udstyr inkl. gæstehjelm...

    GSX-R 600 er en fin cykel - men afhængigt af hvor god du er til at styre din fart-liderlighed så kan det være et farligt valg. Det er en MEGET hurtig cykel - det skal man ikke undervurdere!

    Havde jeg startet på sådan en ville jeg med sikkerhed have haft 1-2 alvorlige uheld. Uheld som jeg slap billigt fra fordi jeg begik mine fejltagelser på en GS500F som er MEGET tilgivende og ikke har overdrevet mange kræfter.

    Hvis du er helt grøn på en MC så ville jeg foreslå en SV650S - om ikke andet så prøv en! Køb en der er 2 år gammel med lir osv. Lær den at kende og begå de obligatoriske nybegynder fejl og sælg den igen efter 1-2 år.

    Jeg ville personligt ikke have moral til at styre min egen fart.liderlighed hvis jeg havde været nybegynder på en GSX-R 600!

    Endeligt er der også forsikringen - der kommer du til at bonge ved kasse 1 pga. alder og erfaring. Et rimeligt gæt ville være på omkring 20.000kr om året for kasko (muligvis mere). Husk at der kræves 5 års skadefri kørsel for at blive forsikret under Suzuki/IF med en GSX-R!


  • #27   11. dec 2007 Jeg har brugt lidt over 25k til udstyr. Hvilket både inkluderer tekstil og læderdragt.
    Men igen, det kan jo både gøres billigere og dyrere smiley

    Men det er da bare at komme ud og kigge på noget, så finder man ud af det.


  • #28   11. dec 2007 jeg siger mange tak for de mange gode svar! rart at folk er lidt seriøse!!! bilgalleri er ikke til at holde ud mere!!!

  • #29   11. dec 2007 Så lidt da smiley

    Men kig lige her engang, og læg mærke til de to tosser ved navn K1 og Mat Djohnso, inden du roser os alt for meget:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=61950

    smiley


  • #31   11. dec 2007 ---> Fuze

    Køb alt dit udstyr i tyskland hos FCMOTO, så får du de fedeste mærkevarer uden at betale mere end du f.eks. gør for meget af det du kan købe hos de danske forhandlere. www.fcmoto.de.

    Eksempel på nogle rigtig fede stumper:

    Arai RX7 Corsair Nicky Replica hjelm kr. 3750,-
    BERIK Laguna Seca heldragt kr. 4125,-
    Alpinestars Techrace rygskjold kr. 750,-
    BERIK Motegi handsker - race kr. 825,-
    Alpinestars Supertech 2008 støvle kr. 2400,-
    Fragt ca. kr. 300,-

    Ialt kr. 12150,-

    Og så vil jeg vove at påstå du har det fedeste udstyr til dato og helt klart noget af det mest sikre som holder!! smiley

    Held og lykke med det, jeg har selv 750'eren af den maskine du overvejer og kan kun anbefale den! Kører virkelig godt!


  • #32   11. dec 2007 se evt. min beskrivelse samt fotoalbum under min profil...var et smut hos FCMOTO i marts 07....

  • #33   11. dec 2007 Sig mig er der overhovedet INGEN der læser hvad jeg skriver? (udover strada smiley )

    Triple:
    "støvler 2000, handsker 1000, læder 6000, hjelm 4000, rygskjold 1000, regnsæt 1000" Du må da være tosset. smiley

    Det kan fåes til det halve ved Louis når de sælger ud af 07modellerne. Samme nede ved Hein Gericke. Det har INTET med netto tøj at gøre. Det er kvalitøj der bare er sat MANGE procent ned!


    Man tager en lørdag en weekend og kører sydpå. Man kan kombinere det med at tage øl og vodka med, når man alligevel skal over grænsen.

    Det er da fuldstændig tåbeligt at købe tøj i DK til langt over den dobbelte pris af hvad det kan fåes til i Tyskland.
    Tjek Louises og Hein Gerickes udsalg der starter i Januar. Det er altså alle 07 udstyret der sættes MEGET ned. Læderdragter der i DK koster 6-8k kan købes i nærheden af 2k dernede, samme med hjelme, handsker, støvler osv osv.
    Og skulle man finde noget fra 08 man vil have, ja så er priserne noget billigere dernede i forhold til DK, selvom det ikke er sat ned.





  • #34   11. dec 2007 aikido, han skal klart vente på udsalget istedet for at købe nu! Der er MANGE penge at spare. Der kommer nogle af de ting du lister op også ned i pris smiley

  • #35   11. dec 2007 Jeg købte hos Louis i Hamborg i foråret og det var MEGET billgt. Bla min jakke, den var sat ned fra 240 til 50 Euro og da jeg var dernede havde de en del Vanucci læderdragter fra 100 Euro og op efter.

    Det er ikke sidste gang jeg har været dernede.

    For 14 dage var jeg hos Hein Gericke i Flensborg. Der var læder-jeans, sat ned fra 130 til 13 Euro. Det er sgu da røverkøb.............



  • #37   11. dec 2007 Ja ok Seb... ,-) Men nu har de bare ikke noget læder eller handsker som jeg gider at have hos Louis.... Støvler jow jow, men kan du købe SIDI støvler med Goretexmembran til 1000kr?? Så det jo en smagssag, du nævner Vanucci og Louis, jeg Vælger Dainese og sån.... sååådetttt....

  • #39   11. dec 2007 øv så jeg sku blevet snydt.. har du link der Stada?? smiley

  • #41   11. dec 2007 Ja hallo hvad er det for en ballade..... Smut du bare til Louis og køb noget "FØTEX-udstyr". Men mit råd er nu at købe de fede sager hos FC-moto.

  • #42   11. dec 2007 hehe Strada ja det var så ikke lige dem, men racer modellen (link fjernet)

    Men ok godt ord igen smiley


  • #43   11. dec 2007 De har sq fint mærketøj både ved Louis og Hein G smiley fx Shoei, schubert, vanucci (det er ej et billig mærke), Alpinestars osv. HVis man er for "fin" til at købe der har man sq et problem. For mig er det ikke prisen der afgør om varen er god eller om min fine krop vil bære det, men produktet. Men ok fair nok hvis man vil betale det tre dobbelte fordi der skal stå noget andet på ens tøj.. Det er jo op til en selv

    smiley





  • #44   11. dec 2007 Lige et indspark til de SIDI støvler... Hold jer fra Tepor versionen!!! Jeg har fortrudt at jeg ikke købte min vandtætte støvle med Gore-Tex membran. Ja, den er vandtæt... FOR vandtæt... ens fod kan ikke få lov og ånde i Tepor membranen, som i Gore-Texen.

    Skal du ha vandtæt tøj så køb tekstil med Gore-Tex. 100% vandtæt og åndbart. Og det er med livstidsgaranti, så det er værd og betale for. Rukka er anbefaleses værdigt, men koster også lidt mere. Men de har TOP service og størrelserne er lavet til os nordeuropærer.

    15000kr lyder ikke tosset for godt udstyr, købt i DK. Men så er det enten læder eller tekstil i den prisklasse (DK priser).


  • #45   11. dec 2007 Seb hvis de har Alpinestar så det noget nyt, for da jeg var nede i en af butikkerne i sommers, kunne jeg ikke finde noget Alpinestar... om man er for fin på den holder jo ikke!! Det da en smagsag..... Hvis det var tilfældet så kunne du ligesågodt have købt en Vstrom som den SD ;-P

  • #46   11. dec 2007 smiley
    Triple
    Kan være jeg skifter ud smiley


  • #47   11. dec 2007 Men triple, mht mc, så købte jeg fordi den gav mig den glæde jeg manglede ved TL´eren. . Ikke fordi der står KTM på, ingen kender det . smiley Så havde jeg købt en ducati eller en 1000ccm racer med 180hk så man kunne prale nede foran grillen smiley


  • #48   11. dec 2007 Gad vide om man kan få lige så meget Carbon udstyr til en Vstrom som til en SD?? smiley

  • #49   11. dec 2007 Ja ja de snakker løs om alt det fine mærkevare udstyr, men det er og bliver jo en smagssag hvad man kan lide af tøj , men gør dig selv en stor tjenste ikke at spare når du køber hjelm.
    En GSX-R 600 kan være en fin begynder cykel hvis du kan finde ud af at styre dig ;o)


  • #50   11. dec 2007 det gør der helt sikkert smiley smiley

  • #51   11. dec 2007 Hmm.. Ja, jeg ville ikke kunne!

  • #52   11. dec 2007 Jeg er sikker på at jeg bliver en lykkeligere mand i mine SIDI og mit Dainese læder, end et par smækbukser fra Netto og et par 250kr. støvler fra Bilka..... smiley IMO

  • #53   11. dec 2007 selvfølgelig smiley
    Også derfor man ikke køber i Netto men istedet tager på udsalg i Tyskland smiley


Kommentér på:
et par spørgsmål...

Annonce